Víceznačkovou strategii nerazí pouze Huawei. Rekordmanem je Xiaomi s pěti značkami

Víceznačkovou strategii nerazí pouze Huawei. Rekordmanem je Xiaomi s pěti značkami

Mnoho čínských výrobců smartphonů používá v současnosti tzv. víceznačkovou strategii. To znamená, že vyrábí a prodává své modely pod více než jednou značkou, pracuje s různými marketingovými nástroji a může tak oslovit širokou skupinu zákazníků. Na druhou stranu při špatně zvolené strategii a malé diferenciaci jednotlivých podznaček může hrozit kanibalizace vlastních produktů.

Další výhodou jsou určité úspory z rozsahu a některé společné prvky takto vyráběných telefonů. Obvykle se jedná o podobné designové prvky nebo stejné používané prostředí. Výrobci, kteří si dokážou zároveň sami produkovat i některé komponenty, mají vlastně zajištěn jejich odbyt díky svým vlastním zařízením.

Klepněte pro větší obrázek

Průkopníkem ve víceznačkové strategii jsou čínští výrobci Huawei (+ Honor) a ZTE (+ Nubia). Druhé jmenované partnerství dnes už neexistuje, protože ZTE v dceřiné Nubii prodalo svůj většinový podíl. Jiné čínské značky se naopak nechaly inspirovat. Z grafiky Strategy Analytics vyplývá, že nejvíc se v tomto ohledu „rozjelo“ Xiaomi – to provozuje dokonce pět mobilních značek, ačkoli ne všechny jsou dostupné na všech světových trzích.

Zkušeným multiznačkovým výrobcem je také čínský Transsion, který název mateřské společnosti pro telefony paradoxně vůbec nepoužívá a od začátku se soustředí na rozvíjející se trhy v Asii a Africe. Víceznačkovou strategii se snaží budovat ještě sesterské společnosti Vivo a Oppo, které jsou vzájemně spojeny společným vlastníkem (BBK Electronics), ale fungují každá jako samostatná právnická osoba. 

Diskuze (1) Další článek: Honor v Německu hledá ztracený prototyp. Nálezci nabízí 130 tisíc korun

Témata článku: Smartphony, Strategie, Byznys, Strategy Analytics, Afrika, BBK Electronics, Čínský výrobce, Analytics, BBK, Asie, Nubii, Výrobce, Vivo a Oppo, Značka, Rekordman


Určitě si přečtěte

RECENZE: Samsung Galaxy A51 – také letos bude tím nejprodávanějším „áčkem“

RECENZE: Samsung Galaxy A51 – také letos bude tím nejprodávanějším „áčkem“

** Otestovali jsme již druhý model letošní řady Galaxy A ** Samsung se zaměřil na kvalitnější focení, které doplňuje špičkovými AMOLED displeji ** Galaxy A51 bude mainstream, cena však meziročně o něco narostla...

Martin Chroust | 31

Samsung Pay (neoficiálně) v ČR! Poradíme, jak můžete hodinkami Galaxy platit i vy

Samsung Pay (neoficiálně) v ČR! Poradíme, jak můžete hodinkami Galaxy platit i vy

** Oficiální podpora Samsung Pay v Česku je zatím nedohlednu ** Ukážeme vám postup, které vám umožní již nyní platit hodinkami od Samsungu bezkontaktně i v ČR! ** Budete muset sáhnout po kartě Curve a upravit software hodinek

Martin Chroust | 121