Víceznačkovou strategii nerazí pouze Huawei. Rekordmanem je Xiaomi s pěti značkami

Víceznačkovou strategii nerazí pouze Huawei. Rekordmanem je Xiaomi s pěti značkami

Mnoho čínských výrobců smartphonů používá v současnosti tzv. víceznačkovou strategii. To znamená, že vyrábí a prodává své modely pod více než jednou značkou, pracuje s různými marketingovými nástroji a může tak oslovit širokou skupinu zákazníků. Na druhou stranu při špatně zvolené strategii a malé diferenciaci jednotlivých podznaček může hrozit kanibalizace vlastních produktů.

Další výhodou jsou určité úspory z rozsahu a některé společné prvky takto vyráběných telefonů. Obvykle se jedná o podobné designové prvky nebo stejné používané prostředí. Výrobci, kteří si dokážou zároveň sami produkovat i některé komponenty, mají vlastně zajištěn jejich odbyt díky svým vlastním zařízením.

Klepněte pro větší obrázek

Průkopníkem ve víceznačkové strategii jsou čínští výrobci Huawei (+ Honor) a ZTE (+ Nubia). Druhé jmenované partnerství dnes už neexistuje, protože ZTE v dceřiné Nubii prodalo svůj většinový podíl. Jiné čínské značky se naopak nechaly inspirovat. Z grafiky Strategy Analytics vyplývá, že nejvíc se v tomto ohledu „rozjelo“ Xiaomi – to provozuje dokonce pět mobilních značek, ačkoli ne všechny jsou dostupné na všech světových trzích.

Zkušeným multiznačkovým výrobcem je také čínský Transsion, který název mateřské společnosti pro telefony paradoxně vůbec nepoužívá a od začátku se soustředí na rozvíjející se trhy v Asii a Africe. Víceznačkovou strategii se snaží budovat ještě sesterské společnosti Vivo a Oppo, které jsou vzájemně spojeny společným vlastníkem (BBK Electronics), ale fungují každá jako samostatná právnická osoba. 

Diskuze (1) Další článek: Honor v Německu hledá ztracený prototyp. Nálezci nabízí 130 tisíc korun

Témata článku: Smartphony, Byznys, Strategy Analytics, Strategie, Nubii, Značka, Asie, Vivo a Oppo, Rekordman, Afrika, Čínský výrobce, Výrobce, BBK Electronics, Analytics


Určitě si přečtěte

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 140

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

** Honor 20 a 20 Pro míří na vyšší střední třídu telefonů ** Zaujmou hlavně dírkou v displeji a čtyřmi fotoaparáty na zadní straně ** Uvedení následuje těsně po agresivním kroku USA, ohrožujícím celou budoucnost Huawei a Honoru

Tomáš Holčík, Filip Kůžel | 85

RECENZE: Samsung Galaxy S10+ je zdařilý návrat na trůn. Na průstřel si zvyknete

RECENZE: Samsung Galaxy S10+ je zdařilý návrat na trůn. Na průstřel si zvyknete

** Otestovali jsme nejnovější vlajkový model od Samsungu ** Galaxy S10+ nabízí ve všech oblastech to nejlepší, čím Samsung disponuje ** Displej je prvotřídní, polovinu uváděných negativ by vyřešila firmwarová aktualizace

Martin Chroust | 111