Virtuální realita pomůže obchodníkům zjistit, které zboží se zákazníkům líbí. Využívá sledování očí

Virtuální realita pomůže obchodníkům zjistit, které zboží se zákazníkům líbí. Využívá sledování očí

Virtuální realita má už dnes nejrůznější využití a nově může výrazně pomoci i obchodníkům v podpoře prodeje. Společný projekt firem Accenture, Qualcomm a Kellogg Company představuje headset, s jehož pomocí zákazník nakupuje ve virtuálním obchodě. Headset monitoruje, které druhy zboží, ve které části prodejny a jak dlouho si zákazník prohlíží.

Řešení je založeno na technologii eye-tracking (sledování pohybu očí) v mobilní virtuální realitě (VR) a bude obchodníkům pomáhat shromažďovat důležité spotřebitelské údaje a provádět výzkum trhu. Používá VR headset navržený firmou Qualcomm na známé mobilní platformě Qualcomm Snapdragon 845. VR brýle spojují technologii eye-tracking se softwarem od InContext Solutions a datovou analýzou eye-tracking od Cognitive3D.

Klepněte pro větší obrázek
Zákazník s pomocí VR brýlí nakupuje ve virtuálním obchodě (Ilustrační foto: Accenture)

Výsledkem je zážitek, který spotřebitele ponoří do kompletně simulovaného obchodu. Umožní jim pohybovat se v prostoru, nakupovat, vybírat produkty a umisťovat je do nákupních košíků. Monitoruje přitom, na co se spotřebitelé dívají, jak dlouho a proč. Testování probíhalo s novými cereáliemi Pop Tarts Bites od firmy Kellogg Company.

Firma si myslela, že zákazník očekává nový typ zboží spíše v horních regálech, a proto tam novinku umístilo. Pomocí brýlí se ukázalo, že zákazník déle zkoumá zboží v níže položených regálech. Po přemístění nových cereálií dolů došlo ke zvýšení jejich prodeje o 18 %. Tento typ zkoumání zákaznického chování může být pro firmy mnohem cennější než klasické online průzkumy nebo vyplňování dotazníků. Monitoruje totiž chování zákazníků přímo u samotného nákupu, nikoli až dodatečně.

Diskuze (2) Další článek: Samsung chystá revoluci! Galaxy A90 dostane výsuvný díl s otočným foťákem

Témata článku: Technologie, Brýle, Qualcomm, VR brýle, Virtuální realita, VR, Accenture, Sledování, Realita, Obchodník, Headset, Zboží, Zákazníci


Určitě si přečtěte

Představujeme Honor 10 Lite: Je krásný, dělá skvělé selfie a nestojí moc

Představujeme Honor 10 Lite: Je krásný, dělá skvělé selfie a nestojí moc

** Honor představil pro český trh novinku střední třídy - Honor 10 Lite ** Lákadly jsou třpytivý design, špičkové selfie a umělá inteligence ** Telefon jsme stihli krátce otestovat, toto jsou první dojmy

Martin Miksa | 25

RECENZE: Xiaomi Amazfit Verge — parádu nenadělají, zato funkcemi nadchnou

RECENZE: Xiaomi Amazfit Verge — parádu nenadělají, zato funkcemi nadchnou

** Amazfit Verge svými funkcemi nahradí i mnohem dražší konkurenty ** Na jedno nabití vydrží až celý týden - a to i s aktivním vyúžíváním GPS ** S komplikacemi počítejte při synchronizaci s sportovními aplikacemi **

Milan Měchura | 17

Xiaomi Yi Mirror Dash Cam: Zajímavá kombinace má své mouchy i zdrcující trumfy

Xiaomi Yi Mirror Dash Cam: Zajímavá kombinace má své mouchy i zdrcující trumfy

** Montáž není úplně jednoduchá a bude lepší ji svěřit profíkovi ** Displej je dobře vidět ve dne a v noci zbytečně neoslňuje ** Každý dotyk na zrcátku/displeji je hodně vidět

Jakub Michlovský | 36

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro (M2) — obří baterie je hlavní zbraní i zkázou

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro (M2) — obří baterie je hlavní zbraní i zkázou

** Baterie s kapacitou 5 000 mAh v těle s tloušťkou 8,5 mm nadchne ** Plnohodnotný Dual SIM, dostatek výkonu a čistý Android potěší ** Zdařilý obraz špiní trestuhodná absence USB-C a rychlého dobíjení

Jakub Vrbacký | 16