Víte, kolik měsíčně provoláte z pevné sítě na mobil?

Volání ze sítě Českého Telecomu do mobilních sítí je i přes červencové zlevnění poněkud drahé. I přesto se ale poměrně dost využívá. Víte kolik v průměru každý uživatel pevné telefonní sítě provolá měsíčně na mobilní telefon?
Víte, kolik měsíčně provoláte z pevné sítě na mobil?

Pevná linka stále žije

V uplynulém měsíci v průměru provolal každý zákazník Českého Telecomu 15 minut do mobilních sítí! Toto číslo se může zdát na první pohled až neuvěřitelné, ale jen do té doby, než zjistíte, jak je to s voláním z pevné linky na mobily doopravdy.

Jak jste možná již zaznamenali, volání ze sítě Českého Telecomu do mobilních sítí se od začátku července zlevnilo na 6,80 Kč/min. Tato cena je však stále vyšší než cena u kterékoliv předplacené karty (kromě tarifu Go Quatro a Go Felicia). Je tu však jeden malý háček, výše uvedená cena se týká pouze domácností, které většinou na mobilní telefony moc nevolají. Firemní zákazníci mají totiž ceny podstatně příznivější. Jejich výše se pohybuje okolo 5 Kč/min. Důvod, proč mají firmy volání o více jak čtvrtinu levnější, je poměrně prostý. V oblasti firemní klientely totiž funguje již poměrně dlouhou dobu relativně tvrdá konkurence. Český Telecom je tak nucen ceny držet na nižší úrovni než u domácností, kde má více méně stále monopol. Většina z oněch patnácti minut měsíčně tedy připadá na firemní klientelu.

Proč firmy tolik volají na mobily?

Minulý měsíc se provolalo ze sítě Českého Telecomu do mobilních sítí téměř milion hodin. Většina z toho pak připadla na firmy. Proč ale právě firmy tolik provolají? Vždyť střední a větší firmy mají většinou i služební mobilní telefony, případně GSM brány. Odpověď je poměrně jednoduchá. Střední a velké firmy sice mívají služební mobilní telefony, ale k těm mají většinou objednané také podrobné výpisy z účtu a nebo v případě, že mají aktivovanou službu VPN, u nich mají zablokovanou či omezenou možnost volat mimo firmu. U pevných linek tomu tak většinou nebývá a hlavně k nim má přístup téměř každý zaměstnanec. Ve firmách, které pak nemají vlastní ústřednu, která by umožňovala přidělit jednotlivým zaměstnancům oprávnění volat či nevolat z pevné sítě na mobil, pak lehce dojde k tomu, že sem tam nějaký zaměstnanec využije možnosti zadarmo si zavolat. Když pak taková firma má podobných zaměstnanců třeba padesát, tak se to na telefonním účtu již projevit musí.

Největší objem volání však pravděpodobně produkují ty společnosti, které z nějakého neznámého důvodu ještě nepoužívají pro volání na mobilní telefony vlastní GSM bránu. I při ceně 5 Kč/min. je totiž volání mobil – mobil levnější, minimálně v rámci daného operátora. Nemluvě o tom, že vždy je tu možnost pořídit si 3 GSM brány a volat v rámci každé sítě podstatně levněji než ze sítě Českého Telecomu.

 

Témata článku: Operátoři, Ostatní

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • MIC 3. 12. 2001 15:28:08
    No nevim, ale s tou GSM branou bych to nevidel tak ruzove..sice nesleduju...
  • Fido 30. 11. 2001 16:13:31
    Nemyslim si, ze soukrome hovory neposlusnych zamestnancu by mely tak velky...
  • Petr Souček 30. 11. 2001 15:13:43
    Ty hovory za 5,- jsou pro firmy, které protelefonují milióny měsíčně....

komerční sdělení

Komerční sdělení