Vodafone dal konkurenci parohy. Teď zaplatí 5 miliónů

Parohatá čivava alias falešný sob – v roce 2006 rozpoutal Vodafone legendární kampaň a parohy nasadil i na konkurenční billboardy. Dnes zaplatí pokutu.

Nejvyšší soud v Brně ve středu zamítl dovolání Vodafonu a tímto krokem definitivně ukončil spor s T-Mobilem. Vodafone nyní musí T-Mobilu zaplatit odškodné ve výši pěti milionů korun. Informaci přinesl server Aktuálně.cz s tím, že v oblasti odškodnění za reklamu se jedná o nezvykle vysokou částku.

Spor vyprovokovala reklamní kampaň z konce roku 2006, kdy Vodafone umístnil sobí parohy na konkurenční telefonní budky a billboardy. Kampaní na hraně zákona chtěl Vodafone zesměšnit své konkurenty, když se snažil poukázat na marketingové triky operátorů. V televizi vedl Vodafone krátce před tím kampaň s čivavami v podobě falešných sobů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Takto vypadaly parožím ozdobené telefonní budky O2 v Brně. Paroží se objevovalo také na billboardech
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A tohle jsou svého času velmi populární parohaté čivavy, alias falešní sobi, kteří odstartovali celou parohatou mánii
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spor s T-Mobilem se táhne už delší dobu. Takhle se Vodafone „omlouval“ v tisku

T- Mobile si ale reklamu nenechal líbit a konkurenčního operátora zažaloval pro nekalou soutěž a po svém rivalovi žádal i finanční odškodnění. Soud v roce 2010 rozhodl, že Vodafone se musí omluvit jak T-mobilu, tak Telefonice O2. Vodafone tak učinil po svém, svou omluvu vyrobil v srpnu 2010 tak, že tučně vytištěná písmena vytvořila v textu opět motiv paroží.

 

Pikantní je, že parohatou kampaň pro Vodafone udělal Martin Jaroš. Dnes pracuje pro T-Mobile…

 

Loni Vrchní soud v Praze rozhodl, že Vodafone musí zaplatit T-mobilu odškodnění 5 milionů korun. „Parohy se nám prodražily, ale udělali jsme je rádi,“ uvedl tehdy mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický. Přesto se Vodafone odvolal k Nejvyššímu soudu. Ten ale nyní částku potvrdil s tím, že soudy rozhodly správně.

„Při cílené předvánoční marketingové akci Vodafonu šlo o závažný zásah do nemateriální sféry T-Mobilu takového rozsahu, že by pouze nepeněžité zadostiučinění (povinnost žalované strany omluvit se) nebylo pro T-Mobile postačující satisfakcí za závažnou újmu a pro Vodafone dostatečnou a jejímu nekalosoutěžnímu jednání odpovídající sankcí,“ rozhodli soudci Nejvyššího soudu.

Diskuze (16) Další článek: LG Optimus L5: prostřední z rodu L-Style [video]

Témata článku: Vodafone, Kauzy, Mil, Voda, Dovolání

Určitě si přečtěte