Vodafone dal konkurenci parohy. Teď zaplatí 5 miliónů

Parohatá čivava alias falešný sob – v roce 2006 rozpoutal Vodafone legendární kampaň a parohy nasadil i na konkurenční billboardy. Dnes zaplatí pokutu.

Nejvyšší soud v Brně ve středu zamítl dovolání Vodafonu a tímto krokem definitivně ukončil spor s T-Mobilem. Vodafone nyní musí T-Mobilu zaplatit odškodné ve výši pěti milionů korun. Informaci přinesl server Aktuálně.cz s tím, že v oblasti odškodnění za reklamu se jedná o nezvykle vysokou částku.

Spor vyprovokovala reklamní kampaň z konce roku 2006, kdy Vodafone umístnil sobí parohy na konkurenční telefonní budky a billboardy. Kampaní na hraně zákona chtěl Vodafone zesměšnit své konkurenty, když se snažil poukázat na marketingové triky operátorů. V televizi vedl Vodafone krátce před tím kampaň s čivavami v podobě falešných sobů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Takto vypadaly parožím ozdobené telefonní budky O2 v Brně. Paroží se objevovalo také na billboardech
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A tohle jsou svého času velmi populární parohaté čivavy, alias falešní sobi, kteří odstartovali celou parohatou mánii
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spor s T-Mobilem se táhne už delší dobu. Takhle se Vodafone „omlouval“ v tisku

T- Mobile si ale reklamu nenechal líbit a konkurenčního operátora zažaloval pro nekalou soutěž a po svém rivalovi žádal i finanční odškodnění. Soud v roce 2010 rozhodl, že Vodafone se musí omluvit jak T-mobilu, tak Telefonice O2. Vodafone tak učinil po svém, svou omluvu vyrobil v srpnu 2010 tak, že tučně vytištěná písmena vytvořila v textu opět motiv paroží.

 

Pikantní je, že parohatou kampaň pro Vodafone udělal Martin Jaroš. Dnes pracuje pro T-Mobile…

 

Loni Vrchní soud v Praze rozhodl, že Vodafone musí zaplatit T-mobilu odškodnění 5 milionů korun. „Parohy se nám prodražily, ale udělali jsme je rádi,“ uvedl tehdy mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický. Přesto se Vodafone odvolal k Nejvyššímu soudu. Ten ale nyní částku potvrdil s tím, že soudy rozhodly správně.

„Při cílené předvánoční marketingové akci Vodafonu šlo o závažný zásah do nemateriální sféry T-Mobilu takového rozsahu, že by pouze nepeněžité zadostiučinění (povinnost žalované strany omluvit se) nebylo pro T-Mobile postačující satisfakcí za závažnou újmu a pro Vodafone dostatečnou a jejímu nekalosoutěžnímu jednání odpovídající sankcí,“ rozhodli soudci Nejvyššího soudu.

Témata článku: Vodafone, Kauzy

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tom.Fucik 12. 8. 2012 10:56:34
    Jim je to jedno, zákazníci to zaplatí...:-|
  • David Petrla 9. 8. 2012 19:59:17
    Myslím, že doteď si Vodafone tuhle kampaň vedl v kategorii "Vysoce...
  • Honza Gerin 9. 8. 2012 16:48:36
    Domnívám se, že Vodafone už si klidně může nasadit parohy sobě, jeden za...
Určitě si přečtěte

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

** Za druhé čtvrtletí 2017 eviduje ČTÚ přes 1600 stížností ** 55 procent procent z nich se týkalo účastnických smluv ** Největší zlo jsou dle zákazníků smlouvy, které operátoři prodlužují

Dnes | Pospíšil Aleš | 25

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení