Ano, naúčtoval. Byla to částka v rozmezí 100-200 Kč (už si nepamatuji, je to delší dobu) za data v zahraničí. Měl jsem aktivován roaming, ale datový roamingový balíček aktivní nebyl. I přes vypnutá data si začal telefon "něco" stahovat. S největší pravděpodobnosti to byla navigace. Hned po vyúčtování jsem reklamoval s tím, že jsem v zahraničí sice byl, ale internet jsem nevyužíval. Shodli jsme se na tom, že dnešní telefony mohou přistupovat na internet i bez vědomí užiatele. Argumentoval jsem tím, že jsem si žádný roamingový datový balíček neaktivoval, tudíž mi nemohou data účtovat. Slečna na infolince mi sdělila, že roamingové datové balíčky jsou pouze zvýhodnění cen, ale i když si ho neaktivuji, tak data mohu čerpat za "plnou" cenu. Chvíli jsem s ní polemizovalna téma, že bez hlasového roamingu si nezavolám, ale bez datového klidně surfovat můžu, že to je nelogické. Reklamaci ovšem vyřídila v můj prospěch, za což ji (Vodafonu) patří veliké díky. V dnešní době ale již telefony mají v nastavení "datové služby při roamingu" kde se to dá zapnout/vypnout, takže s tímto by již problém býti neměl. Celkově jsem s reklamacemi u Vodafonu nikdy problém neměl a vždy vyšli maximálně vstříc. Možná je to tím, že mám u nich 5 čísel, možná tím, že jsem u nich již 13 let a nebo je to tím, že se k zákazníkům prostě chovají slušně narozdíl od konkurence.