Vodafone zrušil dotace u „hloupých mobilů“

Diskuze čtenářů k článku

Karel  |  31. 07. 2011 14:30

Po 10ti letech u Vodafonu a úděsných zkušenostech za posledních 6 měsíců (změna - nezměna tarifu, dvojí fakturace, chybná fakturace, disfunkční samoobsluha) jsem odkráčel ke konkurenci, která mi (mé firmě) ještě navíc nabídla bezkonkurenční tarif, který mi u Vodafonu odmítli poskytnout. Vodadon tedy dále NE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stop upladku od Googlu  |  29. 07. 2011 23:16

Takže pokud chcete dotovaný mobil tak krom iphonu a par pozustatku simbianu pouze Android u Vodafonu zbýva čisté jak liie že

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Papiňák  |  29. 07. 2011 11:25

Směšnou nabídku dotovaných telefonů jsem rozklíčoval po zadání jakéhokoliv modelu telefonu do vyhledávače kdy mi v internetových obchodech vyjela z 90 % cena levnější než cena super dotovaného s podmínkou nehorázné měsíční útraty a určitě se nejednalo o nějaké přebalované číňany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
antonio  |  28. 07. 2011 15:14

Tak jsem zavítal ,přečetl a zvážil,že se taky podělím o názor:
V podstatě hlavní cenovou politiku,udělal VF 1.4.2011 kdy firemním zákazníkům zrušil větší výhodu na IČO bez písemné smlouvy,v březnu jsem "opět" převedl dobíjecí kartu na paušál a vzal si SE x8 ,v rámci 30 dnů na vyzkoušení jsem ho šel vrátit v dubnu a světe div se,hned byla jeho tabulková cena o 1000 kč dražší při stejné útratě,a samozřejmně nejen tento model, v podstatě všechny......pak po měsíci nebo dvou přišli se slevou při využívání datových tarifů ,v podstatě jenom oblbují lidi.Už i vodafone mi leze krkem,ale co se týče hlasovych služeb v mobilním segmentu,zatim nemá konkurenci,hlavně co se týče ceny. Naučil jsem se využívat internetového volání,kde po ČR volám za 1,59 Kč na mobily a za skoro "pusu" na pevnou,a kdyby nás takových bylo víc,tak ty naše novodobé vykořistˇovatele,donutíme k lepším cenám......Vždyť jen se zmiňte,že chcete odejít a naslybují vám hory ,doly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  31. 07. 2011 14:33

Mé zkušenosti jsou dole... Jiný operátor mi nabídl pro firmu neomezené volání do všech směrů za 990,- Kč bez DPH a bez podmínek časového závazku... Když se chce tak to jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  28. 07. 2011 11:57

Já si popravdě myslím, že důchodce operátoři donutí na využívání sítě CDMA tady by to byl zázrak, aby byl telefon bez klávesnice. Síť CDMA by nemusela být špatná, pokud by byla více rozšířená a hovory kvalitní. Ale více by se muselo investovat do značek Samsung, Nokia, LG. Já si myslím, že OpenCall pokud k telefonům Aiji AM110L, Slim HK668, Ubiqvam U300, Ubiqvam U400, LG LSP40L, Axesstel, Olive VC220 poskytne i telefony OpenCall 101, OpenCall 102, OpenCall 105, OpenCall 106, OpenCall 204, OpenCall 206, OpenCall 207, OpenCall 209, OpenCall 210 atd. a více tarifů doplněných o volné minuty a třeba také volné SMS. Telefony pokud budou mít foťák 2 Mpix, FM rádio, Bluetooh, MP3 tak, že je zde šance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  28. 07. 2011 11:27

No, je mi to tak nějak jedno. Osobně bych byl pro to, zrušit ty (pseudo) dotace telefonů úplně. Operátoři tyto náklady samozřejmě promítajíc do cen, které pak zaplatí i ti, kteří "doťáky" nemají. Alespoň by padla jedna záminka pro udržování vysoké cenové hladiny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trodis  |  27. 07. 2011 22:45

"Jak už jsem psal v úvodu, mnozí mohou být jistě zaskočeni, že pokud si nevyberou, tak i za jednoduchý klasický telefon si nyní budou muset zaplatit plnou cenu i při úvazku." Zajimalo by mne, jaky uvazek ma autor v tomto pripade na mysli. Zakaznik za "hloupy telefon" zaplati standardni nedotovanou cenu, tudiz nema zadny uvazek..zadnou smlouvu na x let jako u konkurence..nic..Je svobodny ;) Takze mi to zas tolik nefer neprijde..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  27. 07. 2011 20:04

Hustý. Velice mne to překvapilo. A zároveň potvrdilo, že všichni 3 operátoři se chovají jako zlatokopové. Asi je čas udělat pá pá a odkráčet k "šedivce" s polovičníma cenama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
copier  |  27. 07. 2011 20:24

a vis jak se tomu rika? z blata do louze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  27. 07. 2011 22:18

Vím. Aktuálně to řeším tak, že většinu odchozích hovorů směřuji přes VOIP. Ale přeci jenom něco zbyde na GSM, kde ceny nejsou nejnižší..... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  27. 07. 2011 18:05

Uprimne receno znam spoustu mladych lidi, kteri maji internet doma, v praci a staci jim obycejny telefon, kterym volaji, pisi, sem tam si neco vyfoti a nemaji potrebu byt online i "v kapse".
Bohuzel cesti operatori si z naseho, jak oni rikaji specifickeho, rozumej delej si co chces, ono to ponese, trhu udelali dojnou kravu a co by si za kopeckama dovolili, tak u nas s klidem zkusi a pak jeste pritvrdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2011 16:40

Já bych za data třeba i platil. Ale 177 Kč za 100 MB FUP? To teda ne. S takovou FUP bych dal tak... 50?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Magic  |  31. 07. 2011 12:30

Spíš tak $1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  27. 07. 2011 14:58

Já bych neviděl důvod jen v datových tarifech.. U dražších telefonů VF dává dotace takové, že po nich je cena zhruba srovnatelná s cenou telefonu ve volném prodeji.. To u levných telefonů není dost dobře možné, takže se jim to nevyplatí.. Ale ta nutnost datových tarifů ke smartphonům je samozřejmě taky důvod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FoDa  |  27. 07. 2011 14:17

Vodafone, dříve sympatický a i výhodný operátor, přichází minimálně jednou měsíčně s nějakou změnu - bohužel ale vždycky k horšímu, skoro mi přijde, že zkouší jakými novými způsoby a jak moc může naštvat své zákazníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  27. 07. 2011 13:26

Můžete mi poradit, kde najdu dotované ceny všech mobilů pro stávající zákazníky (jako odměna po dvou letech)? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta  |  27. 07. 2011 13:58

V samoobsluze. Menu odměna po 2 letech. Nabídka telefonů tam je ale skutečně až pokud máte tento nárok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  27. 07. 2011 14:11

Tak tam jsem to hledal, ale mám tam napsáno "Máte nárok na odměnu - Pro objednání nového dotovaného telefonu prosím kontaktujte našeho operátora na lince *077, pokud jste firemní zákazník využijte linku *007." Žádné telefony tam zobrazené nejsou.
Na druhou stranu je fakt, že další dva roky mi uplynou asi za měsíc a půl. Ale přesto, ta formulace Vodafonu je hodně divná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Magic  |  31. 07. 2011 12:29

No Fear. Já mám nárok na nějakou tu "slevu" už asi 4 roky a stejně jsem to nevyužil, protože sleva 500,- nebo 1000,- u telefonu co stojí nad 10 tisíc, nemá žádný účinek. Jo a v obsluze mi to tu hlášku píše taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  27. 07. 2011 12:33

Oskare, vrať se!!! Od té doby co to vede Vodafone se z nich stali stejní šmejdi jako Eurotel/O2 a T-Mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hm  |  27. 07. 2011 12:31

u nás také dotované mobily sú aj za 1€
http://www.t-mobile.sk/telefony...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  27. 07. 2011 12:26

At jdou operatori se svymi datovymi balicky do mist kam slunce nesviti. Rozhodne Vodafone se tam muze jit podivat 100%.
Jednou jsem si aktivoval Internet v mobilu na den od Vodafonu kvuli Cesku pod palcem. Po navstiveni cca 7 bodu ( =nacteni mapy v androidi aplikaci, otevreni detailu bodu a nacteni peti internetovych stranek ) mi to ohlasilo vycerpani limitu a zpomalilo se to tak, ze mi to neotevrelo ani blbou stranku na wikipedii.
Strcte si to do (_._)
PS : Tarif se jmenuje "Internet v mobilu na den", sam operator ho popisuje jako "Sem tam se hodí rychle nakouknout na internet a vyřešit tím prekérní situaci, třeba když vám ujede noční autobus domů." a ma FUP 5 MB (!!!).
Takze je to na den, nebo na jednorazovou situaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MonikaSh  |  27. 07. 2011 12:53

Já datové připojení u VF zrušila, protože nám tu kolísá signál. I v rámci jedné místnosti mi to z EDGE spadne na GPRS. Konkurenční O2 tu mám i 3G.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
předplacenkář  |  27. 07. 2011 15:56

hlavně kvulivá signálu mám dvousim mašinu,když chci někde z pařezu odjezd busu,tak zalovím,co chytím,pokrytí není jako u psu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prolhaným soudruhům z Vodafone:  |  27. 07. 2011 12:10

Nelžete a nekruťte se prolhaní soudruzi z Vodafone - chcete vnucovat lidem mobily s datovými balíčky, aby jste se více napakovali.
Medové řeči a lži na mě neplatí - viz závěrečné lživé prohlášení lháře z Vodafone na konci článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos  |  27. 07. 2011 10:36

No a co se stalo s tou vlnou odporu vůči ČTÚ? Všechny tyhle operátorský naschvály plynou z toho, že to prostě můžou dělat. Nikdo je nehlídá, nereguluje.... (Já vím, říkali jste to - daně a tak). Já mám pořád dojem, že my jako zákazníci nemůžeme vůbec nic. Názor jedince nikoho nepoloží. Vážně by mě zajímalo, co ještě horšího můžeme slyšet. Oni preferují chytré telefony ve chvíli, kdy máme nejhorší mobilní pokrytí v Evropě. To je absursní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2011 12:43

S tím ČTU mi to přijde trochu přestřelené. Dotační politiku prodeje zařízení nemá ČTÚ co řídít, to je věcí operátora/prodejce. Potravinářská inspekce také nemá co mluvit do ceny rohlíků panu pekaři Vomáčkovi (ta mu může zakázat prodávat rohlíky nevhodné ke konzumaci... stějně tak ČTU může pouze zakázat prodej přístrojů nevhodných k použití u nás). O tom, zda je dotační politika špatná nebo dobrá nakonec budou hlasovat zákazníci (nohama).
Ale jinak souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopi  |  27. 07. 2011 10:26

Mně osobně je to jedno, protože mám předplacenku, ale tohle je bordel. Když někdo chce obyčejný telefon jen na volání a vybere si teď tedy nějaký smartphone, proč Vodafone myslí, že si bude platit i internet, když ho nepotřebuje? Jen nebude mít hardwarovou klávesnici a bude šudlit na displeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
předplacenkářř  |  27. 07. 2011 11:20

jsem prdola duchodce a zápasím s B7722 bez os,mám bohaté zkušenosti s jistým bazarem,kde jsem kupoval leccos ne moc odřeného a šlapalo vše bez problému....pro dědky,co chtějí jednoduchou mašinu,stačí nějaký Siemens,baterka se sežene u Avacomu....jen blb si uváže oprátku u operátora za nějakou vychcanou dotaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  27. 07. 2011 10:05

keby som mame alebo otcovi strcil do ruky dotykovku..a este k tomu smart, tak som tusim do minuty vydedeny....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Plina  |  27. 07. 2011 09:58

Když si přečtu odpověď operátora, tak marně přemýšlím, jak zněla původní otázka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  27. 07. 2011 09:58

Tak buducnoť vidím vo vybitých telefonoch lebo iný sa už ani nebude dať kupiť. nie smart ale fastphone bleskurýchle mrtvy :(
A vodafone ide na styl Apple. Proste sme sa rozhodli že ta jedna vec bude pre vas najlepšia a vy si ju pekne kupite a HOTOVO!
ostatní operatori sa možu len radovať boli by hlúpy niečo take zaviesť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ardarel  |  27. 07. 2011 10:24

Pokud se smartphone využivá stejně jako hloupej telefon teda jen na telefonování a sms tak vydrží taky dlouho moji i5700 mam občas na na nabíječce jen jednou týdně.
Bugaty Veyorn dojde palivo při plné rychlosti za cca 11 minut ale při normální rychlosti taky dojede daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pizzaman  |  27. 07. 2011 09:40

Moji prarodiče mají oba chytré telefony, takže tohle mě nijak neobtěžuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
357  |  27. 07. 2011 10:03

To byla celá redakce na dovolené, že jste si toho všimli až po čtyřech týdnech??
Když jsem chtěl rodičům pořídit koncem června dotovaný tel. od VF, tak jsem si říkal, že počkám na nový ceník. Když jsem ale 1.7. zalistoval novým Čilichili, tak jsem myslel, že mně omejou... Hned jsem volal na infolinku, abych se na ty novinky přeptal. Naštěstí mně uklidnili tím, že se jedná o ceny pro nové aktivace a odměna po dvou letech zůstává dotována. No aspoň něco, po tom, co to zprznili tím MMP...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Novák  |  27. 07. 2011 09:30

Co vím, tak dotace na "hloupé telefony" byla zrušena při pořízení nové sim, u stávajících zákazníků zůstává možnost čerpat i tyto telefony jako zvýhodněné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  28. 07. 2011 09:04

To ano, jenže se stávajícím číslem máte nárok na tel. každé 2 roky, zatímco úvazek k číslu je pouze 6 měsíců. Mám stálé pracovní číslo, ale na své osobní nejsem nijak vázaná. Takže jsem několikrát po 6ti měsících zrušila číslo a vzala si další telefon s novým číslem... Dělá to tak plno lidí, kteří nepotřebují číslo pro svoji obživu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kimi1492  |  27. 07. 2011 09:24

je pravda že budoucnost je ve smartphonech ... ale to co si koupí zákazník za telefon je snad jeho věc a tohle mi přijde jako dost nepříjemné vnucování chytrých telefonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OndPe  |  27. 07. 2011 13:26

.. a stejně tak je věcí operátora, které telefony se rozhodne dotovat. Zákazník si může koupit co chce, operátor, pokud vím, nikomu nic nenutí. Přijde mi logické, že operátor podpoří dotací ta zařízení, která se mu pak lépe vrátí díky útratě zákazníků například za data. Je mi líto, ale nevidím v tom nic ani nečestného, ani zákeřného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kimi1492  |  27. 07. 2011 13:37

to je sice pravda ... ale tím že si uživatel koupí chytrý telefon , tak neznamená že bude mít větší utratu než ten s hloupým telefon ... to aby se to operátorovi vrátilo určuje především částka ke které se zákazník zavazuje ... to jestly to utratí za data a nebo za hovor už by měla být jeho volba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  27. 07. 2011 16:07

Na jednu stranu máte, ale kdo Vám zaručí, že Vám přinese člověk s chytrým tel. více peněz? Třeba máma jen volá + smskuje. Dotovaný tel. si vezmu k jejímu číslu, šoupnu tam svoji O2 sim a na datech na mně nemají nic... Stejně používám tel z 90% na místech, kde je wi fi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OndPe  |  28. 07. 2011 11:19

Můžete mít klidně pravdu. Netvrdím, že rozhodnutí Vodafonu je nutně správné, ale je to jejich rozhodnutí. Celkově mi nesedí negativní náboj článku. Ten, kdo něco z vlastní vůle dotuje si přece může svobodně určit co a do jaké míry. A jestli je to rozhodnutí dobré, nebo špatné je riziko Vodafonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alena  |  03. 08. 2011 16:29

Jenže ona to bohužel žádná "dotace" není...ty peníze se jim několikanásobně vrátí...ceny za které ty telefony kupují jsou ve srovnání s těmi za které je prodávají úplně jinde, tudíž si můžou dovolit tvářit se, jakou vám dávají slevu... Tedy dotace je jen hezké marketingové slůvko, aby si zákazník myslel, že snad mu dávají něco zadarmo, "ze svého"... Prostě to je směšné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  27. 07. 2011 09:13

A to by člověk řekl, že horší už to s těma operátorama u nás nebude a oni nám vždy dokážou, že to zhoršit ještě dovedou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Děs  |  27. 07. 2011 14:51

Nikdy není tak blbě aby nemohlo být ještě hůř! A že hůř bude je bez debat! Teď už jenom aby Vodafone zavedl účtování 60+60 se zdůvodněním že 60+1 je zastaralé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 07. 2011 16:24

60+1 není zastaralé, ale z průzkumu vyplynulo, že zákazníci o takovou tarifikaci nemají zájem. Zavedením tarifikace 60+60 jsme tudíž vyšli vstříc požadavku našich zákazníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Děs  |  27. 07. 2011 16:57

A až budou mít všichni chytré mobily tak osolí datové tarify! A bude vymylováno. Na co 150MB za 177,- když specifický trh si žáda 100MB za 500,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  27. 07. 2011 22:51

Je pravda, ze jsem se odstehoval do Germanistanu a je to docela rozdil. Cesky Vodafone zrusil program rodina a nahradil ho "lepsimi" sluzbami... takze za nejakych 250Kc si muzete napr. zvolit pausalne zpoplatnena 4 cisla. A zde? Za nejakych EUR 10 (nejlevnejsi pausalni tarif) si muzete vybrat: bud vsechna cisla Vodafone nebo vsechna cisla pevnou...
Podobne cestovani. Vodafone CZ: 22Kc/20min + cena za minutu u odchozich ("samozrejme" vzdy korunkami); Vodafone DE: 0,75 EUR/60min + cena za minutu (samozrejme minuty z tarifu/balicku se vycerpavaji prvni)... takze z historickych duvodu drzim zaparkovane ceske cislo (jeste ze mame ten nulovy pausal), ale volat se i v CR obvykla vyplati z nemeckeho.
:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olek  |  28. 07. 2011 10:27

Hele, řešíte tady blbosti a nejvíc mě štve, že skoro každej srovnává ČR se zahraničím.
Ceny, tarifikaci, měsíční poplatky a já nevím, co ještě...
Srovnáváte naprosto rozdílný trhy a jejich vývoj. Kdybyste pořád nebrečeli, kvůli blbostem, tak vemte telefon a hoďte ho do koše (tříděnýho) :) A žijte v jeskyni!
Co se týče non smartphonů, je dobře, že to takhle udělali, pač hloupej telefon si můžete koupit v dalších elektro shopech.
Ale každej operátor vidí zaměření v budoucnosti a to jsou nyní chytrý telefony!!!
Tak konečně přestaňte bečet, jak malý děti! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UFC  |  28. 07. 2011 22:22

Vy asi nebudete moc chytrý, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olek  |  29. 07. 2011 06:46

A jaký je vaše měrítko hlouposti?
To je taky jediná vaše reakce, která ukazuje spíše vaší hloupost ;)
Tady jsou hlavně méně inteligentní ti, kteří imrvére hudrujou a remcaj, jak je všechno špatně.
A přitom ani vlastní věci nemaj vyřešený a plácaj se z bláta do louže. Ale to už odbočuju někam jinam:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  30. 07. 2011 11:15

Nad čím se tady rozčilujete. Já srovnávám, ale nebrečím. Naopak, vypadl jsem z Čechistánu a už se tomu můžu jenom smát. A ano, užijte si inteligentně a potichu specifický trh, není nad to dokázat že na to mám a cálovat a cálovat. :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor