Volání na linku 1221 mohlo vyjít až na 6 Kč za minutu. Provozovatel přestal poplatky účtovat

Aktualizováno 10. 9. ve 14:10 o vyjádření Dial Telecom, provozovatele linky 1221

Ministerstvo zdravotnictví zřídilo centrální infolinku Hygienické služby 1221 jako součást chytré karantény a boje proti koronaviru. Obecně se předpokládá, že linka tohoto typu bude bezplatná nebo nanejvýš účtovaná jako běžný hovor, aby se lidé nezdráhali službu využívat.

Ukázalo se ale, že volání na infolinku 1221 stojí mezi 3 až 6 Kč za minutu (každý operátor si může účtovat jinou částku), a to i pro majitele hlasově neomezených tarifů nebo tarifů s volnými minutami. Jde totiž o tzv. „barevnou“ linku, kterou provozuje jiný subjekt než operátor a část ceny hovoru jde do jeho kapsy – tudíž se vždy účtuje zvlášť mimo volné minuty.

Zažádal si o barevnou linku, teď ji chce zdarma

T-Mobile od včerejška přestal hovory na hygienickou linku všem svým zákazníkům účtovat, propojovací poplatky tak platí provozovateli (společnost Dial Telecom) ze svého. Ministerstvo zdravotnictví teď začalo o možnosti bezplatného volání pro zákazníky vyjednávat i s dalšími operátory. Operátoři až do úterka o účelu linky 1221 nevěděli, upozornila je na něj média.

Provozovatel speciální linky si musí vždy předem ujasnit, k jakému účelu ji bude používat a podle toho zažádat o správný typ (tzv. zelená, bílá nebo barevná linka). „Těžko můžeme provozovat linku zdarma, když si o ni stát neřekl. Za operátory věříme, že se tato věc vyřeší, ale je potřeba, aby stát jasně specifikoval, o co má zájem a co potřebuje,“ uvedl ředitel asociace APMS sdružující tři velké operátory Jiří Grund pro Českou televizi.

Linka 1221 slouží pro dotazy veřejnosti související s pandemií onemocnění COVID-19. V provozu je každý všední den od 8:00 do 19:00 hodin, o víkendech pak od 9:00 do 16:30 hodin. Dotazy veřejnosti zodpoví proškolení medici a medičky. Od 1. září, kdy byl provoz linky zahájen, odbavili operátoři již více než 10 000 hovorů a odeslali přes 900 SMS s doplňujícími informacemi.


Aktualizováno:

Provozovatel linky 1221, společnost Dial Telecom, která hygienickou infolinku provozuje na základě objednávky Ministerstva zdravotnictví, od dnešního odpoledne nebude propojovací poplatky účtovat. Bezplatné hovory na 1221 by tak mohli bez dalších nákladů nabídnout i další operátoři.

„Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží,“ uvedla pro MobilManii marketingová manažerka Dial Telecomu Eva Hrubešová.

Diskuze (6) Další článek: Smart kódy Samsung. U tabletů, hodinek a telefonů řady Galaxy A ušetříte až 20 %

Témata článku: , , , , , , Bezplatné volání, Volné minuty, Eva, Hygienik, Linka, Pro +, Operátor, Česká televize, Grund, Hovor, Onemocnění, Pop, Volání, Jiří Grund, Manažerka