Volejte zdarma: nastavení SIP pro Nokie

Diskuze čtenářů k článku

avatar
24. 04. 2009 07:53

pry zdarma sendvič neni! Nasi operatori tu musejí znemoznit.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 04. 2009 09:07

Voip telefonii pouzivam uz davno, ze zahranici clovek muze usetrit tisice (nehlede na tom, ze se zdarma surfuje, pise sms, apod...). Nicmene se nelze na muj telefon (myslim wifi cislo) dovolat - par vterin po skonceni meho odchoziho hovoru to lze, ale pote jiz ne.. Vse mam spusteno, odchozi hovor lze uskutecnit vzdy a v okamziku kdy se mi neda dovolat jsem registrovan s telefonem na voip.
Pouzivam ucet u 802.cz, mate nekdo podobnou zkusenost? Podarilo se Vam ji odstranit?
Diky
Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 04. 2009 09:18

mozna jsi za natem/firewallem a vyprsi prekladove pravidlo, zapnout keepalive nebo snizit timeout registrace, telefon tak bude casteji obnovovat registraci na sip server a tim udrzovat spojeni. co se tyka nokie, tak aby byl telefon dostupny pro prichozi hovory je treba mit zapnuto "always on" v konfiguraci registrace, nikoli "when needed" jak se pise v clanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Pelant  |  24. 04. 2009 09:32

Já mám 802.cz + nokii N82 a dovolat se vpoho jde kdykoli a kdekoli (pokud mám 3g signál)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Pelant  |  24. 04. 2009 11:19

Tak omlouvam se za chybne info - ted kdyz jsem to zkousel tak mi hovor po par minutach od prihlaseni taky neprijde. Zajimavy ze jsem si toho pred tim nevsiml.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 04. 2009 12:34

Já mám Nokii E51 a fungují mi jen příchozí hovory. Pokud někam volám, tak se spojení po cca 10 vteřinách ztratí (802.cz). Zkoušel jsem to v jiné síti a tam to fungovalo, ale doma to nějak nelze a nelze rozhejbat. Kdyby nešly příchozí hovory, pochopil bych, že je to firewallem, nebo nečím, ale problém mám bohužel jen s odchozími.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Begi  |  24. 04. 2009 13:57

No me se to na N82 nepodarilo rozchodit .. SIP se zaregistruje - odchozi jen zvoni ackoliv ho druhá strana hovor prijme... Prichozi nejdou vubec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.sarnavsky.cz  |  24. 04. 2009 23:59

Nokia E71 + 802.CZ = paráda (využívám to hlavně na pevnou to mám za halíře a na Ukrajinu to mám za necelý 4 Kč), na mobily to moc nepoužívám, ale to je dané tím, že mám od Vodafone 1,70 do všech sítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 01:39

Ano ano, funguje to spolehlivě a levně, případně ve vlastní síti či v peeringových sítích též zdarma. Akorát, že ústředna 802.VOX nepoužívá a ani neumožňuje využití technologie ENUM, které se týká tento článek... Nicméně, jak se říká, jde to i jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolebr  |  28. 07. 2010 21:50

Mám také 802.cz a problém s tím, že se při nainstalovaném rozšíření SIP_VOIP_3x_settings u Nokie E52 se bez potíží dovolám a je mi možné zavolat přes wifi, ale problémy mám přes 3G. Telefon se zaloguje, přístroj na druhé straně vyzvání, ale Nokie neregistruje, že někdo zvedl sluchátko. Slyším stále vyzváněcí tón. Nejde se také na ni dovolat. Neporadíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xcookx  |  25. 04. 2009 13:02

Mam takovy problem vse jsem nastavil jak mel u uctu mam registrovan ale nemuzu nikde najit jak volat pres sip na nokii e 51 mam zhajit internetovy hovor ale na moji n79 to nemam tak nevim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  26. 04. 2009 20:32

Nefunkční příchozí hovory jsou z velké části závislé, jak wifi AP dokáže obsloužit WMM power save klienta. Nejjednodušší test je vypnout úsporu energie v nokii. Nastavení hledejte v Bezdrátové sítí, pokročilé nastavení. Tohle ve většině případů zabere. Nevýhodou tohoto řešení je výdrž baterie, která začne být tragická. Řešením je zkusit sehnat nový fw do svého AP, což v případě "kyslíkových" parodií na routery nelze, ostatní výrobci na tom budou lépe - ale pozor, v různých fw může být situace různá, např. v novém nefunguje, ve starším ano a naopak.
Ke kvalitě článku mám drobné výhrady, čekal jsem opravdu něco lepšího - co je tu napsano, je jako kdyby někdo použil CTRL-C, CTRL-V. Chápu že nelze obsáhnout všechny poskytovatele, ale stejně - co takové ha-loo, na e66 téměř nerozchoditelné... atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 01:34

2 Lukáš - připomínky ke kvalitě článku: Jestliže cílem autora je propagace ENUM a příklad se týká využití podpory ústředny služby telefonního operátora (VoIPEX) u zařízení, která ENUM sama nezvládají (Nokia E-series), tak nemůžete čekat "propagaci" telefonních operátorů, jejichž ústředny tuto technologii pro směrování odchozích hovorů mimo telefonní síť nepodporují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  24. 04. 2009 17:00

Mám Viphone a domácí wifi router a funguje jak příchozí, tak odchozí hovor.
Jediné co nevím jak nastavit je aby hovor probíhal přes EDGE. 3G bohužel nemám.
Mám N95 8GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 01:46

Vestavěný klient v Nokiích E-series telefonování přes EDGE neumožňuje, jen přes WiFi či UMTS. Ona kvalita by přes EDGE, byla výrazně horší, díky velké latenci. Ale když si nainstalujete prográmek Fring (je zdarma) tak v něm nastavený SIP účet funguje i přes GPRS/EDGE, čili můžete si to vyzkoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krivacek  |  24. 04. 2009 22:26

Mám Nokii N85 (operátora T-Mobile, doma "používáma na wifi Radiokomunikace") a chtěl bych SIP vyzkoušet.
Zkoušel jsem webové adresy ekiga, netway, ipex ale moc moudrej nejsem....
Poraďte prosím jak začít. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  25. 04. 2009 00:33

Nejdříve si zařiď číslo u nějakého VOIP operátora (802.cz, viphone.cz, voipex.cz).
Poté si podle návodu na této stránce, nebo na stránkách operátorů nastav SIP na mobilu.
Funguje to bezvadně, tak hurá do toho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  25. 04. 2009 10:25

Taky N85, operator 802.cz. Po (snad) správném nastavení se vždy po vytočení SIP čísla ukáže na displeji hláška: " Služba internetového telefonu není dostupná". Tato hláška se prakticky ukazuje i po kompletním přenastavení nastavení, ať tam píšu bludy či nastavuju korektně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  25. 04. 2009 18:28

Zkoušel jsi volat na 802.cz operátora?
Někdy i poradí a pomůžou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  26. 04. 2009 14:11

Volal jsem na hotline. Jsou tam ochotny a znaly. Ale bohuzel s timto problemem jsme si nevedeli rady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  26. 04. 2009 21:06

Tak zkus jiného operátora. Já používám Viphone a na N95 8GB funguje.
Na stránkách mají návod na nastavení Sip na Nokiích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkalbc  |  08. 03. 2011 15:52

Ahoj mě se to také stalo. A přišel jsem na to čím to je.V menu ovládací panel, Nastavení sítě ti chybí položka menu Advanced VoIP settings. Přes kterou se to celé zAKTIVUJE. To menu tam musíš dát tak že si stáhneš soubor: sip voip 3x settings v2.0 a nainstaluješ ho do mobilu. možná ho stáhneš zde: http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/69521/SIP... ...

Celé VoIP mi krásně funguje na NOKIA E52 a to krásně pouze se symbianem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 09:15

Zkuste se podívat na www.telefonujeme.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krivacek  |  27. 04. 2009 20:12

tak u N85 mám v Připojení položku Nastavení SIP (zatím se nepodařilo registrovat, možná je to tím, že sem u ipexu registroval teprve dnes) a jak se píše v článku dál, tak nabídku Internetový telefon sem v menu nenašel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  25. 04. 2009 16:34

tyhle nadpisy, že je něco zadarmo, ono to chce vedle a/ říci i b/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  25. 04. 2009 18:29

Zadarmo to je ve spřátelených sítích, ale ceny hovorného jsou solidní.
Zvlášt na pevnou linku.
Cenu za internet nepočítaje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 01:19

Volání přes ENUM zadarmo je, tedy máme-li na mysli platbu za konkrétní hovor. Ale aby to fungovalo, tak jednak musí být v ENUM zaregistrováno číslo volaného (a volaný i volající musí být se svým SIP zařízením v daném okamžiku OnLine připojeni k Internetu na dostatečně kvalitních linkách) a druhak musí být schopen prohledat ENUM registr buď váš internetový telefon (což třeba Nokie E-series neumí "ani omylem") a nebo ústředna VoIP operátora.
Potom, pokud jsou všechny tyto podmínky splněny, hovor není veden veřejnou telefonní sítí, ale jde zdarma "otevřeným internetem".
Příklad, který uvádí v článku pan Tůma, využívá k prohledání ENUM registru a spojení hovoru mimo telefonní síť ústřednu služby VoIPEX (provozuje IPEX, a.s.). VoIPEX je ovšem běžná komerční "veřejná služba elektronických komunikací", čili abyste mohli individuálně nezpoplatněnou dílčí službu ústředny využívat, musíte si u VoIPEXu založit telefonní účet a pravidelně dobíjet kredit (jeho životnost je šest měsíců - v této lůtě musíte dobít, jinak zbylý kredit propadne). Účet bez kreditu totiž neumožňuje žádné odchozí hovory, tedy ani ty zdarma přes ENUM. Ale je pravda, že kredit se na ENUM hovory nespotřebovává a můžete (no, můžete, co s ním jiného, že...) jej použít na volání do PSTN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  27. 04. 2009 10:46

Pokud využíváte jinou VoIP službu než VoIPEX, NETWAY či CL-NET, tedy například služby 802.VOX, Viphone break, Fayn, ERI VoiP, Voinet, ha-loo, a další, které ENUM nepodporují, a chcete si fungování ENUM v praxi na Nokii E-series vyzkoušet, je to poměrně snadné. Stačí totiž, pokud máte správně "rozchozeného" klienta pro tyto operátory, a proto nechcete nic měnit, zadat volané číslo v mezinárodním formátu jako součást SIP adresy a poslat je na proxy volně dostupné služby SIPBROKER.COM.
Takže konkrétně dejme tomu hudbu na testovacím čísle CZ.NICu 222745120 si přes ENUM s využitím této služby poslechnete tak, že jako cíl internetového hovoru zadáte SIP adresu 00420222745120@sipbroker.com (přestupný znak 00 na začátku můžete i vynechat). Nokie pak hovor nepošle obvyklou cestou přes bránu "vašeho" VoIP operátora, ale přímo na gateway služby SIPBROKER. Ta prověří záznamy jednak v "oficiálním" tzv. ENUM stromu "e164.arpa" a jednak ve stromech dalších neoficiálních, leč známých a rozšířených ENUM systémů ("e164.org", "e164.info", "e164.televolution.net" a "enum.org"). A pokud najde SIP adresu přiřazenou zadanému telefonnímu číslu, pokusí se hovor spojit. V uvedeném příkladu tak SIPBROKER najde pro číslo 00420222745120 záznam v oficiálním stromu "e164.arpa", a to konkrétně adresu sip:hudba@nic.cz , na kterou hovor nasměruje. (Není-li hledané číslo v žádném ENUM stromu, což je zatím zdaleka nejčastější případ, pokus o hovor se ukončí...)
Že jste se opravdu dovolali přes ENUM poznáte tak, že testovací hudba je cca po 30 sekundách přerušována hláškou "ínam" (pokud byste na toto číslo volali prostřednictvím veřejné telefonní sítě, včetně interního bezplatného hovoru ze sítě VoIPEX či sítí AODT, které mají s VoIPEXem peering, uslyšíte místo hlášky "ínam" hlášku "píestýen"....).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krivacek  |  27. 04. 2009 18:33

vrátím se ještě k minulému článku, kde se psalo o ženě na mateřské dovolené:
......Potom, když dorazíte do kanceláře, můžete se přes firemní Wi-Fi připojit telefonem k internetu. Manželka vám tak bude volat na mobilní číslo po internetu zcela zdarma.....
Tedy když chci aby se mi někdo dovolal zdarma tak stačí mít v ENUM číslo od Voip operátora a vše zajistí SIP v telefonu nebo je třeba mít zaregistrováno v ENUM i mobilní číslo??? Jak píšou jeden poskytovatel tak je to možné... lze tedy zaregistrovat jakékoliv číslo???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  28. 04. 2009 21:14

Musíte mít v ENUM zaregistrované právě a hlavně to mobilní číslo. A záznam vztažený k tomu mobilnímu číslu musí volajícího z prostředí Internetu "nasměrovat" na platnou SIP/VoIP adresu vašeho k internetu připojeného SIP telefonu.
Abych to uvedl na příkladu. Pořídíte si domů pro manželku SIP telefon a k němu tarif od VoIPEXu (či jiného operátora podpurujícího "odchozí" ENUM). A ve www rozhraní k číslu manželky si zapnete, že chcete využívat odchozí volání přes ENUM (číslo manželky přitom kvůli odchozím hovorům vůbec v ENUM registrováno být nemusí). Pak si pořídíte obecně jakoukoli SIP/VoIP službu, podporující příchozí volání z Internetu, a tedy i "příchozí" ENUM, což může být třeba VoIPEX, Fayn, ha-loo, Gizmo5, VoipBuster, nebo i firemní pobočková ústředna, a k této službě se v práci připojíte s využitím WiFi SIP klienta mobilního telefonu. Tím získáte tzv. SIP adresu (SIP URI) ve tvaru například "sip:910050999@sip.fayn.cz", na kterou se Vám už dá z prostředí internetu volat. Akorát ji volající musejí znát . Když mají ovšem volající operátora (či zařízení) podporující ENUM, a vy do ENUM zaregistrujete své mobilní telefonní číslo (např. 777888999) s tím, že hovor pro majitele tohoto telefonního čísla má být směrován na uvedenou SIP adresu, tak volajícímu stačí pouze znalost mobilního čísla, a tu SIP adresu už znát nemusí.
Hovor by pak měl z telefonu připojeného k ústředně VoIPEXu proběhnout následovně:
1. Volající zvedne telefon, a "vytočí" vaše číslo 777888999.
2. Ústředna "nahlédne" do ENUM registru, zda o tomto číslu existuje záznam.
3. Protože záznam existuje, ústředna VoIPEXu se pokusí spojit se zařízením na adrese uvedené v záznamu, tedy na sip:910050999@sip.fayn.cz, což je v praxi ústředna Faynu.
4.1. Pokud je SIP klient v mobilu majitele čísla 77788899 (a současně SIP adresy sip:910050999@sip.fayn.cz) právě přihlášen k ústředně svého VoIP operátora, tedy Faynu, dojde k signalizačnímu propojení (přes Internet), IP telefon vestavěný v mobilu začne vyzvánět a je možno hovor přijmout a přes internet mluvit.
4.2. Pokud SIP klient v mobilu majitele čísla 77788899 (a současně SIP adresy sip:910050999@sip.fayn.cz) právě přihlášen k ústředně svého VoIP operátora, tedy Faynu, není, ústředna VoIPEXu provede s hovorem tzv. "fall-back" (vrátí jej zpět) a spojí jej jako placený přes normální veřejnou telefonní síť do sítě mobilního operátora.
5. Pokud ENUM záznam pro volané číslo neexistuje, ústředna spojí hovor rovnou přes veřejnou telefonní síť.
Celý proces samozřejmě je (nebo by alespoň měl být) ošetřen odpovídajícími hláškami pro volajícího, aby měl informaci, zda je hovor veden Internetem zdarma, či placeně přes PSTN. snad to je jasné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  02. 05. 2009 19:40

Perfektní! Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaNeS  |  25. 01. 2011 22:14

dekuji za super clanek. potreboval bych jeste radu od uzivatele ViR. vidim ze je zkuseny. pokud by byl tak hodny a mohl me kontaktovat na hanes@slovany.cz vice bych pak napsal diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Reyam  |  15. 05. 2009 10:35

Zdravím, prosím poraďte bezproblémový mobil pro využívání ENUM za co nejrozumnější cenu - připojen budu přes UMTS/HSDPA, tudíž nevyžaduji wifi ani další hromady fcí - mobil používám jako modem, základní fce telefonu a rád bych i jako přístroj pro volání přes internet. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Malasort  |  06. 06. 2009 20:21

zdravím,
nevíte někdo kde najdu nastavení int. telefonu na Nokii N75?
Menu > Nástroje > Natavení > Připojení > I - tady mám jen nastavení sip a žádnou položku
int. tel jak se uvádí v článku...
Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sin  |  26. 07. 2009 20:54

Ahoj,
i když to nastavim podle tohoto navodu tak se mi ukáže neregistrován. Mam Nokia E 51. Nevíte nekdo cim to muze byt?
Děkuji Sin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel M.  |  17. 08. 2009 17:16

všechny zdravím. chtěl bych Vás poprosit o radu: mám Nokii E71 a zároveň jedno volné zaregistrované číslo u 802.Mobilní operátor 02+neomezený datový tarif. Chtěl bych vědět, jestli půjde tento telefon (podporující VOIP) nakonfigurovat na VOIP volání,ale ne přes WIFI, ale přes data. měl bych tak volání zdarma domů na další tel.číslo u 802.cz.
Předem všem děkuji za odpověď, pěkný den, Pavel M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 03. 2010 23:45

Mám E72. První krok a registrace u operátora "fayn" proběhla dobře. Registrováno. Přesto že je to v originál návodu na E72 stejně jako zde, nejde udělat druhý krok, není řetězec:
"Menu > Nástroje > Nastavení > Připojení > Internetový telefon > Volby > Nový profil".
Je tam:
Menu > Ovládací panel > Nastavení > Připojení > ale už tam není : Internetový telefon > Volby > Nový profil .
(Na iPhone bylo nastavení pod aplikací "fring" jednoduché a funguje.)
Pokud máte zkušenosti, uvítám každou radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KodloN  |  08. 04. 2010 14:35

Melo by ti pomoci stahnuti a instalace aplikace "SIP VoIP 3.1 Settings application".
HTH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  15. 12. 2011 21:24

Zdravím všechny odborníky.
Porřeboval bych poradit, proč mi nejde volat přez VOIP z Nokie 500.
Píše mi to u sip registrace Registrován, ale hovor nejde ukutečnit.
Když na zaregistrované čílo zavolám, ozve se obsazeno.
Kde mám problém??
Používám: mujtelefon.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  17. 02. 2013 12:51

Nejsem odborník, ale mám podobný problém: U Nokie 500 mám SIP nainstalován, účet zaregistrován (používám ODORIK), ale při vytočení čísla není žádný vyzváněcí tón a dovolat se nejde. Telefon sice ukazuje hlášku, že na to číslo volá, ale je ticho. Už máš problém vyřešený? Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor