Vyjádření Vodafonu k novým datovým tarifům

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

10. 11. 2015 23:50

FU*K U VF ! ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2015 22:42

Je to tradiční obchodní trik a v zásadě snaha oklamat zákazníka nebo připravit o další peníze automatickým zpoplatněním dalších služeb nad rámec tarifu. Zákazník je tak nucen si to deaktivovat a hlídat, což mnohý neudělá. Také může vypovědět smlouvu. Změna je sice jednoduchá, ale data jsou nyní hlavní rejžovací taktika operátorů obecně, kdy už z smsek a volání takové příjmy nemají. Přesto i volání a sms skrývají mnohé záludnosti. Např. Vodafone účtuje velmi draho sms na pevnou linku a to i v případě, že nebude doručena, neb u sms je doručení negarantováno a přesto zpoplatněno narozdíl od hovoru, jež se účtuje jen při úspěšném spojení. Také hovory na čísla cizích zemí, speciální linky ve flatu samozřejmě nejsou zahrnuta a jsou účtována navíc. Nepotěší ani to, že Vodafone aplikace na sms přeinstalovaná na jeho telefonech automaticky větší sms mění v mms, která se platí u všech flat tarifů dle ceníků a není laciná. Je to prostě snaha zákazníka za každou cenu obrat nad rámec flat tarifu, neb časy, kdy flat tarif stál 3299 Kč jsou dávno pryč a 749 Kč je prostě neuspokojuje, tak chtějí obrat lidi na datech a jinde. Je tedy i s flatem třeba dávat pozor. Příklad je rodinný tarif, který má navíc dvě čísla omezená jen na věk do 18 let nebo nad 60 let a neskutečně nedostatečný počet GB na 2 GB pro 4 čísla, tedy v průměru 500 MB na jedno číslo měsíčně, což je jasné, že nebude stačit a tarif zdánlivě výhodný za 1499 Kč se opět prodraží, flat tarif za 749 Kč zřízený nově přes www, nabízí totiž na celé dva roky 2,5 GB limit, což je na jedno číslo tak akorát při běžném použití, tedy 5xvíce než rodinný tarif. Bohužel 4. operátor chybou a neschopným ČTU, kde se berou jen velké peníze a nic kloudně nedělá, nepřišel a tak operátoři zneužívají nyní výsostného postavení a ceny spíše snaží navýšit směrem nahoru, virtuálové sice mohou zlevnit něco, ale rozhodně nenabídnou komplexní služby za lepší ceny, tohle mohl řešit jen další nezávislý konkurent s vybudovanou sítí, podobně jako třeba AirBank u bank, žel se nic takového nekoná a U:fon se svou zastaralou sítí a telefony je celkem o ničem, i když na internet nabízí za 29 Kč stále nejvíce dat, plných 1 GB, což se ovšem k pomalé rychlosti jen těžko podaří za celých 24 hod využít. Navíc v akci se dal využít kredit za 50 procent a tak vyšel den jen na 14,50 Kč, což při denním použití sice dělá 435 Kč ovšem za pěkných 30 GB, což i dnes nezní tak zle. Ovšem ta rychlost je už příliš za zenitem, nekonkuruje ani 3G+, spíše je někde mezi EDGE a 3G a na LTE nemá ani zdaleka a to už se chystají sítě 5G. Bohužel v ČR je díky špatným úřadům a politikům trh značně zkreslený a Slovensko a ostatní státy se s tím popraly celkově lépe. Nebýt malé revoluce, dodnes i za flaty se platí několik tisíc, žel už přes dva roky se situace spíše zhoršuje než zlepšuje, tedy ceny spíše rostou než klesají, operátoři už nerejžují tolik na roamingu a domácí hovory či sms služby tak jsou často i dražší než roamingové, pokud nemáte flat. Je to kuriozita a stejně tak vnitrostátní roaming je stále jen teorie a přitom je to ve světě poměrně běžná věc. Takže máte v ČR stále místa, kde si škrtnete částečně jen s jedním operátorem nebo dokonce vůbec a máte smůlu. Pokrytí a skutečné využití internetu je v reálu mnohem horší než v reklamě. Vodafone je známý tím, že stačí zalézt do starší budovy či metr pod zem a jste bez signálu, max. přijmete sms a s hovory či dokonce internetem a daty se můžete nadobro rozloučit. Je to pozůstatek nedostatečného pokrývání Prahy od počátku, kdy Praha se pokrývala jen na 1800 MHz a u Vodafonu jste s Nokií 5110 si v Praze vůbec nezavolali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Stačili by dát za normální peníz Net bez FUP a lokální provideři by se mohli jít klouzat.... Holt demence operátoru nemá hranic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2015 19:06

Ideální otázka by asi byla - Ukažte mi prosím na konrétním příkladu (jedno konkrétní vyúčtování), jaká je změna nových tarifů oproti starým.
To nejde odelhat už ani v marketingštině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2015 18:47

Mám T-Mobile Mobilní Internet s FUP limitem 30 GB za 349,50 Kč (699,00 Kč základní cena k hlasovému tarifu + viz tzv. zaměstnanecký voucher,poukaz 50 % sleva).Dále mám O2 Mobilní Internet XXL (dříve Neomezený) s FUP limitem 30 GB za 666,60 Kč.U Vodafone mám pouze Vodafone Odepiš.Vodafone porušil pravidla podnikání a měl by za to být potrestán. 1) Nezveřejnil nový ceník. 2) Neinformoval zákazníky.Nezlobte se na mě,ale to je odporná sviňárna. 3) Samotné tarify jsou nemorální sprosťárna.Nechápu,fakt nechápu FUP limit 10 GB za 499,00 Kč a u Turbo Internetu Bez kabelu FUP limit 30 GB za 449,00 Kč (ke všemu po 24:00 do 06:00 bez FUP limitu dvojnásobná rychlost).Narovinu píšu,je to sviňárna.Nechápu proč se nenabídne FUP limit 100 GB za 499,00 Kč s denním FUP limitem 3 GB.U T-Mobile je akce dvojnásobná porce dat za polovinu na dva,tři měsíce za 424,50 Kč FUP limit 30 GB.Tak,že s voucherem,s poukazem se dostanu na nějakých 774,00 Kč FUP limit 60 GB.PS: Nejsem zaměstnanec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2015 16:51

Asi jsem to uplne nepochopil :) co se tedy mění? že po vyčerpání FUPu se mi automaticky dokoupí další data? tak si to prostě vypnu no :) nebo vysvětlet mi to někdo prosím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2015 10:01

Jestli to má fungovat jako hlasové služby, proč tedy nebudou převádět nevyčerpané jednotky stejně jako u hlasových služeb?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2015 08:53

Zpomalení na 20kbps? Není to krpa, to už ani není internet....
O2 zpomaluje na 200kbps. Já mám 3G vypnuté, bo pokrytí mizérie a lepší 100 kbps EDGE (Opera mini super), než zoufalé přepínání telefonu mezi 2G a 3G a výsledek nula.
Takže možná jádro pudla, kdy zákazník si ani nepovšimne, že se mu rychlost snížila, že už přečerpává, tak je potřeba mu to naúčtovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2015 07:54

Nechápu, proč se tu vůbec nerozlišuje to, jestli to všem automaticky zapnou nebo nezapnou a označuje se za podvod celá ta služba.
Přece, když už, je "podvod" na lidi pouze to, že to zapnou i těm co tu službu měli vypnutou. Ale služba jako taková je úplně v pořádku.
VF prostě zavedl službu a účtuje to pouze těm, kdo jí využijí. Službu je možné libovolně vypínat a zapínat.
Že VY tu dáváte nadpisy, které kolikrát mají bulvární charakter, jen aby Vám člověk klikl na článek, to podvod není? Nebo, že ČTÚ si jen tak mění znění již uzavřených smluv mezi operátory a zákazníky (ať si každý vzpomene na humbuk, když podobnou věc udělal stát u Stavebního spoření v neprospěch spořících). Vůbec se nedivím tomu co VF teď udělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2015 07:27

Lidi si zaplatí datový objem, tak by ti co to zaplatí měli ten objedm dostat. Řekněme že paušál je 500 mega na měsíc, zákazník to vyčerpá 2 dny před zúčtovacím obdobím a vyčerpá 10% a zbytek mu propadne, bylo by férovější kdyby ta data měla platnost 30 dní a převedla a účtovala by se jako první v dalším měsíci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2015 23:43

Pořád nechápu, kde je problém. Proč by to měl být podvod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 23:34

Podepíšete smouvu a myslíte si že jste bez starostí ? Že budete mít dost dat.
Ne ne. Stát vám smlouvu zruší. Když si tento stát myslí že jsme blbci tak ať nám tan život nalajnuje a přetane nás otravovat stejně to dělali komouši. Jenže ty aspoň neměnili pravidla tak často jako tahle sebranka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2015 22:44

No comment!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2015 22:11

Já mám za to, že tady je největší problém to, že VDF prostě jednostranně natvrdo změnil (a možná znovu změní) nastavení služby stávajícím zákazníkům, bez jejich souhlasu, místo toho, aby jim novou službu normálně nabídl a nechal na nich, ať si sami rozhodnou jestli ji chtějí aktivovat za nových podmínek, nebo nebo si ponechat původní nastavení. Toto je fakt svinstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2015 21:14

Nevíte, prosím někdo, jak je to s tou výpovědí, když jsem smlouvu podepsal na IČo (jako OSVČ)? Sice budu se zákaznickým účtem přecházet na rodné číslo (nepodnikající občan), ale bylo mi sděleno, že smlouva byla podepsána s IČem, takže případná pokuta za výpověď je 100%. Až při obnově smlouvy by smlouva obnovila na rodné číslo a předčasné ukončení by bylo s 20% pokutou. U výpovědi bez sankce, když se zhorší podmínky, nevíte, prosím někdo, jestli se to týká i živnostníků?Předem Vám moc děkuji za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2015 18:55

A proč se tedy nepřevádí i datové jednotky? Jednou jsem si je zaplatil, tak proč bych o ně měl při jít? Proč zase vybírají, co zákazníkovi nechají a co ne? Minuty a SMS jo, data ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 16:46

To, ze ctenari nezaznamenali dalsi kapitoly, je predevsim vizitka prehlednosti webu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 16:20

"Podle čtenosti druhé a třetí kapitoly včerejšího článku je zřejmé, že mnozí z vás vůbec nezaznamenali, že tam druhá a třetí kapitola je."Ale zaznamenali. Jen vam na to vase rozsekani clanku do kapitol uplne vsichni se.rou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 15:34

Jak jen porad dokola opakuje ten nesmysl "To neni FUP, to je... eeee.. balicek!". :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2015 15:14

Když se tedy nejedná o FUP, očekávám, že mnou zakoupená a nevyčerpaná data mi převedou do dalšího měsíce. Co Vodafone?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2015 14:53

Píárštinu zvládají ve VF dobře. Bohužel, ostatní operátoři jsou na tom podobně ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2015 14:34

Zásadní chyba vodafone a je to jejich šetřením na kvalitním managmentu je že tyto služby nejsou nabízeny normálně a nepodléhají schválení zákazníka! Ceny nejsou špatné a pokud by udělali reklamu určitě by zákazníci přišly toto je špatně a zbytečně to dělá negativní reklamu.. ale učit je jak mají dělat marketing je určitě nebudu nic zadarmo nedělají..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 14:33

No upřímnou soustrast vám i o2. A vaším zákazníkům můžem popřát hodně štěstí a radostí po přechodu k jinému operátorovi, pravděpodobně virtuálnímu. PS zákazníkům: GO mobil i 99mobile mají LTE. Dost možná jich bude na trhu více ale musíte sami pohledat. Super ceny a vše jak si sami nastavíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 11. 2015 14:20

to jsou ale blytíčka... oblbovat lidi tomu se venuje kopec energie. dneska uz neni aktualni pojem FUP, ale pojem dokupovani dat po limitu. A neverim v zadnou zmenu i po vybudovani masivniho pokryti LTE, maximalne se nabidne mobilni TV co nebude zrat data z tarifu, ale 20GB za 399,- do mobilu / samotne SIMky bude permanentni Scifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2015 14:16

hovada.
hned 6.1 dávám výpoved a jdu jinam.
na takové podvody jim seru. Ještě že zákon je na nasí straně a dovolí nám odejít ikdyž je smlouva na 2roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor