Výpadek BlackBerry je jako mor, problém už je globální

Diskuze čtenářů k článku

MIrek  |  14. 10. 2011 21:41

Ostuda výpadkem datové sítě, pro Blackberry je to tedy řádná, ale neobávám se, že by stávajíci zákazníci ostružiny houfně opuštěli a přechazeli tak na jiné OS. Protože v současné době mě a nejen mě, ale všem co je plně využívají ve všech směrech, žádný jiný výrobce telefonu není schopen poskytnou, tak zabezpečený a chráněny tok dat jako je právě RIM. Já za sebe a svou firmu říkám, výpadek se nás samozdřejmě dotkl ve všech směrech, ale u RIM zůstávám i nadále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  13. 10. 2011 06:50

Jak to tu ctu, tak vidim, ze mame asi v cr spoustu firem, ktere asi provadi minimalne mimozemsky vyzkum ze vsichni potrebujou mit sifrovani a kdo vi co vsechno kdyz jsou vsichni tak duleziti a potrebuji byt neustale online, tak se snad nebudu spolehat na jeden telefon a jedno reseni....i tak me udivuje, ze je to pro vsechny takovy problem si dojit na "obycejny" internet(treba prostrednictvim opery) a nekde si ty emaily vyzvednout netvrdte mi ze to vsechno musite tak tajit...stejne kdyz uz se na vas bude nekdo chtit nabourat, tak to udelai i s celym vasim RIM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  13. 10. 2011 09:54

To byste se divil, jake jsou v mnohych nadnarodnich korporacich naroky na bezpecnost. tam, kde se toci stamiliony dolaru je to proste na miste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  13. 10. 2011 01:30

Uz to zacina jit. Pred hodinou dosly maily a uz mi zafina jit BBM. Doufam, ze zacina dalsi obdobi dlouhe spolehlivosti
Jinak v pondeli to vypadlo od dvanacti do desiti vecer a neslo nic. Pak to vypadlo v utery nekdy po treti odpoledne a zacina se to rozjizdet ted, takze zadne tri dny v kuse jak se prezentuje! Uz zacinaji chodit zpravy i na Twitter. Jinak mi pri druhem vypadku nesly maily a BBM, aplikace jako je FB, Twitter, Evernote, aj., ale internet browsing pres nativni prohlizec sel bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 10. 2011 23:48

Jak tu všeci píšou o tom přez který servery jdou emaily, tak je odpověď jednoduchá. Každý email obletí nesčetně serverů než se dostane do toho pravého a člověku do jeho schránky, takže to, co vy odešlete ze seznamu na seznam se může objevit na serveru někde v americe. takže asi tak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  12. 10. 2011 23:06

Jo na mě nemají já sem ze staré školy na net mám notebook na focení fotoaparát ,skrátka každá věc umí jen něco zato celkem bez problémů ,u mobilu mi stačí si z něj zavolat poslat sms nebo se kouknout kolik je hodin a to je luxus ,pomatuju kdy tomu tak nebylo to byla např. Motorola M3888 bez hodin a datumu nebo Nokia B540 o2 Felicia NMT bez sms a hodin nebo datumu ,ale zato váha byla značná oproti dnešním kouskům ,takže každej je náročnej chce vše v jednom a pak nejde vůbec nic ,vyhozené peníze oknem ,neumím si představit spoléhat se na jednu věc ve všem a pak náhodou se to rozbije a rázem nemáte vůbec nic .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  13. 10. 2011 01:23

A kdyz jsi clovek, ktery cestuje? Heh?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  12. 10. 2011 21:51

heh, uz jsem psal v predesle diskuze pod clankem, ze neverim takovym systemum jako je blackberry ci apple, kde jsou pristroje zavisle na ekosystemu, jinak jsou to jen placky a i to driv byly omezene jen na vetsi zeme, ted posledni rok uz to lepsi, ale stejne, ty datacentra, zacit nejaka obcanska valka ci jaderna, a bez servru, nemate ty vase hracicky, ktere tvori tretinu vase osobnosti a pak ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  12. 10. 2011 22:04

Zacit jaderna valka, tak ti nepomuze ani N5110 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  12. 10. 2011 22:17

No ty stary telefony s olovenym akumulatorem by se ve vetsim mnozstvi daly pouzit jako ucinne stineni radiace... !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  12. 10. 2011 21:46

Citace od naseho centralniho IT ( 20:28 )
...How long will services be affected?
RIM informs us that the root cause is still unknown at this time, and that services could continue to be intermittent for the next two days...
Jinak Apple misto BB? Smesna predstava. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrba  |  12. 10. 2011 19:05

Já su rád že už nebudu muset poslouchat kecy jak iPhone a Android jsou pro děcka a skuteční chlapáci používají jenom "profesionální" BB ... i když to sem asi moc naivní.
Ještě že se mi podařilo vedení od BB včas odradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  13. 10. 2011 01:20

A kdyz pak vypadne internet operatorovi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrba  |  13. 10. 2011 07:12

Tak jedem pres wifi? V pripade nouze proplatime zamestnanci predplacenou jednorazovou simku jineho operatora?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Losna N8  |  12. 10. 2011 16:52

Zlatá Nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 10. 2011 16:15

No jelikož jsem již vcelku "zoufalý" z nefukčnosti a kolega mne v práci chtěl potěšit novou zprávou o stavu výpadku, zadal do googlu tento string ke hledání "rim nové servery nefunkčnost" a věřte nebo ne, náladu mi opravdu zlepšil hned prvním odkazem, který google nabídnul. Je vidět že google ví ... ;) Hlavu vzhůru, byly jsme i před mobilními telefony a pc tak budem i po nich. A peníze co nám utíkají nefukčností jsou proti dotování dluhů jiných, na které z daní přispíváme pořád zanedbatelné ;) Hezký den Přeji všem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepule  |  12. 10. 2011 12:35

Pro firmu RIM se ale nejedná o novou situaci. BlackBerry zaznamenal minulý měsíc výpadek v Kanadě a Latinské Americe, masivní potíže hlásili zákazníci už v dubnu roku 2007. V těchto případech se ale problémy koncentrovaly na jeden region či kontinent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  12. 10. 2011 11:57

Tss, všichni tady brečí, ale co takový chudák Obama......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  12. 10. 2011 10:02

"...ještě více obávat Applu a Androidu v lítém konkurenčním boji o zákazníka." To jako jednoho výrobce zařízení a jednoho operačního systému? Co je to za kočkopsa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
naskok  |  12. 10. 2011 08:54

No tak tedy nevim , ale mne web nejede uz treti den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 10. 2011 22:33

BIS skrz O2 nedorucuje emaily jeste v tuto chvili, anebo s tezkymi vypadky. Ale to prezijeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 10. 2011 23:06

Ať žije cloud. Přesně pro tohle bych si cloud řešení nekoupil, ať by bylo sebezabezpečenější! Jednou to zbuchne a mam pd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2011 20:41

Rad bych tady vsem frikulinum, kteri sezrali Salamounovo ho*no pripomnel, ze se jedna o PRVNI podobny vypadek v historii! Odriznuto je cca 50 % uzivatelu, takze nekomu to jede nekomu ne.
Kecy o Big Brother, ktere tu vypousti z ust uzivatele, kteri nevideli reseni BlackBerry ani z rychliku nebudu ani komentovat. Akorat jste se ztrapnili
A na zaver k problemu - ten vypadek me pekne se*e a uzivatelu na BB zavislych (napr firmy) lituju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  11. 10. 2011 20:57

Vojto, první výpadek RIM to není v žádném případě, možná tak co do rozsahu a délky. Výpadek takového rozsahu si dokážu představit snad jen v době války či teroristického útoku, ale určitě ne kvůli technickým potížím. Tohle prostě RIM nedal a bude ho to stát hodně kredibility a zákazníků. Udělat takovou chybu pár dnů před RIM kongresem, v době kdy má RIM problémy s Playbookem, v době, kdyse mu ekonomicky nedaří...to je prostě sebevražda a diletantské. Celá moje firma jede na Blackberry a věř mi, máme tento týden kvůli tomu obrovské problémy a ztráty. Pokud to do půlnoci nepojede, jdu koupit ráno pro moje lidi 20ks androidů nebo WP7 telefonů a RIM u mě na dobro skončil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2011 22:27

Vsak take rikam, ze je toto prvni podobny pripad - podobneho rozsahu. Problemy ve firme jsou samozrejme neprijemne, to plne chapu. RIM ma pripady vypadku serveru osetrene - kdyz vypadne jeden jeho ulohu zastoupi dva dalsi servery. Tento problem vsak musel byt mnohem rozsahlejsi a jsem moc zvedavy na vyjadreni RIMu.
Jen bych se jeste vyjadril k udajnym ekonomickym problemum. Dle meho nazoru jsou vysledky za posledni fiskalni ctvrtleti dost precenovane. RIM byl v obdobi "pred velkym treskem". Cekalo se na nove modely s OS7 a logicky se mene prodavaly OS6 modely. Navic vetsina uzivatelu si BlackBerry kupuje na vice nez jeden rok, takze spousta lidi si vloni nakouoila Boldy 9780 nebi Torche 9800 a letos zkratka upgrade nepotrebuji. To same plati o Playbooku. Cekalo se na uvolneni SDK a na OS2.0. To vse prichazi ted, takze stezejni bude Q3 2012 (fyskalni).
Moje domnenky podporuje take obrovsky uspech novych modelu jako je Bold 9900 nebo prekonani hranice 70 milionu AKTIVNICH uzivatelu BlackBerry, coz je nejvic v historii. Podotykam aktivnich uzivatelu, tzn s aktivovanou sluzbou BB, to je odhadem 70-80 % z celkoveho poctu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 22:41

Message delays were caused by a core switch failure in RIM's infrastructure. Now being resolved. Sorry for inconvenience.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 22:50

Netwitterové vyjádření:
The messaging and browsing delays being experienced by BlackBerry users in Europe, the Middle East, Africa, India, Brazil, Chile and Argentina were caused by a core switch failure within RIM's infrastructure. Although the system is designed to failover to a back-up switch, the failover did not function as previously tested. As a result, a large backlog of data was generated, and we are now working to clear that backlog and restore normal service as quickly as possible. We apologize for any inconvenience, and we will continue to keep you informed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  12. 10. 2011 04:03

Vojto, jsou 4am a pořádn nic. Třetí den bez služeb!! To je prostě neomluvitelné!! Mně jako zákazníkovi je prostě jedno co a jak, já platím těžký peníze jak jednorázově za telefony, tak měsíčně za paušál abych dostal kvalitu, tohle je ale totální sh*t. Firma jako Blackberry si prostě nemůže říct jako krám s rohlíky "Sorry, máme poruchu, zavíráme na pár dní.". Dělám taky do IT a udělat našim zákazníkům tohle, končíme. Piš si co chceš, říkám ti, že Blackberry skončilo. P.S. To co píšeš o ekonomické situaci RIM jsou možná tak tvoje přání, realita je někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milda2000  |  12. 10. 2011 08:18

Tak v tuto chvilku problem dorostl do globalni podoby, Problemy a vypatek hlasi Kanada, US, Mexiko.... Nevidim situaci v BB nijak ruzove.
Milda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepule  |  12. 10. 2011 09:07

Vojto taky bych si přál co píšeš. Ale nevím zda ta prodejnost 9900 je taková. Abych pravdu řekl doteď používám 9000 Bold a 9520 Storm II a stačí mi. Důvod proč nekupovat nové zařízení je výdrž. Třeba nový systém něco změní a proto jsem nešel do 6 a už vůbec ne do 7.
Myslím že tak trochu zaspali operátoři jako. Všem kdo měl aktivovanou BB službu měla jít SMS omluvná že to nejede a že se to řeší. Službu máme koupenou od nich a ne od RIM. Já zůstanu věrný BB, protože mi vyhovuje ať je výpadek klidně týden. Spíš by měli v RIMu když už tak to vymyslet ať se to nestane znovu.
Stát se mohly horší věci a to mi věřte, že vím o čem mluvím....
Jinak T-Mobile (Bis), teď nejede vůbec nic.....:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2011 10:43

Prodejnost 9900 je skutečně velká. Pracuju v tomto segmentu a prodeje jsou vysoké.
Operátoři by rozhodně mohli poslat nějakou informační sms, o tom žádná. Jen službu si od operátorů "překupuješ". Oni totiž i opi platí RIMu - část z každého aktivovaného BISu, přecejen to ulevuje síti opů, když to obsluhuje RIM.
Jinak výpadek je již třetí den, sem tam přijde nějakej mail, ale jinak DEAD. Podle posledních informací by se to mělo vyřešit během dnešní noci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepule  |  12. 10. 2011 11:32

Joo, šak je dobře jestli se prodává dobře. Jen at se zvednou prodeje. Moc to přeju BB. Manželka se ptala co nového bych si přál na Vánoce. Napadl mě 9900, ale otázka je k čemu. V čem je lepší Vojto? Ty ho máš a určitě používáš, když ho recenzuješ. Ale řekni mi včem je lepší než starší model? Co je ten pokrok? Co mě má přimět ke koupi? Dotykový display + klávesnice? Ze je tenký, lehký, výkonný? Zatím mě stačí 9000. Ale jinak souhlas. Kdybych měl 9900, tak mě zničí výdrž, ale dá se to asi vydržet.. Stejně mám všude nabíječku, doma, práce, auto.. že..
Jojo já vím, že je to překoupené od RIM. Ale já mluvil když jsem si pořizoval službu s T-Mobile a ne s RIMem... Je to v dobré věci, at operátoři hazejí na sebe dobré světlo.
Gratuluju, když ti dojde email, já mám mrtvo úplně všude....Když WIPEuju Device, tak nevidím ani ikonu BB World nebo ikomu na nastavení Emailů....
Přeju RIM rychlé vyřešení... a hlavně lepší disaster recovery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2011 22:44

Pokrok? Je to takový pokrok skloubený s návratem ke starému Boldu 9000. Bold 9900 má fenomenální klávesnici! Opravdu nejlepší klávesnice na trhu a že jsem jich vyzkoušel dost. Displej je velice jemný a na kombinaci dotykového ovládání s klávesnicí/trackpadem si zvykneš raz dva. Testoval jsem Nokii E6, která má také qwerty klávesnici + dotykový displej, ale to bylo utrpení. Bold 9900 je proti tomu pohádka. Ten systém se ovládá skvěle jak přes displej tak přes klávesnici. A velká výhoda je, že pokud člověk nechce, tak displej nemusí vůbec používat.
Znát je samozřejmě konstrukce - oproti 9000 je novej 9900 mnohem tenčí, je to nejtenčí BlackBerry vůbec což skvěle kompenzuje větší rozměry co do výšky/šířky. Potěší NFC i skvělý výkon. Díky samostatnému grafickému čipu si na své přijdou i hračičkové, protože BlackBerry nyní zvládá i graficky náročnější hry/aplikace.
Výdrž je, pravda, slabší než u předchozích BlackBerry což je asi společně s autofocusem největší nevýhoda. Na druhou stranu foťák podává i tak dobré výsledky (i když makro čekat nemůžeme) a zkušenosti s výdrží se dost liší - někdo říká sotva den, jiný třeba tři dny. Záleží zkrátka na používání...
Bylo by to na dýl, ale nemůžu tu přece recenzovat :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  12. 10. 2011 15:11

No Vojto nechci tvůj optimismus krotit, ale jde vážně o mega problém a pokud někdo napíše, že to ráno bude, tak je to tak velký časový horizont, že vlastně neví o čem mluví. Navíc když padá i zybtek světa, tak to všechno může být i daleko horší. Každopádně za tohle se nedá BB bránit, je to průser jak mraky a nepěkná vizitka.
P.S. Fajku pod příspěvkem ,,Zasílat reakce'' nemusím zatrhávat, neboť mi ten mail stejně nedojde.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2011 22:13

Je to průšvih, o tom žádná. Třídenní výpadek je vážně moc...nechci vidět ty ztráty ve firmách. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas  |  11. 10. 2011 21:36

Naprosto souhlasím Vojto
Po pracovní stránce pekelné :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  11. 10. 2011 18:40

Mám Blackberry a výpadek služeb druhý den mě už pěkně se** :(( Tohle si taková firma prostě nemůže dovolit. Proboha, padne jeden server někde v Anglii a kvůli tomu nejede půlka světa? Jak to má Blackberry postavenou a zajištěnou svoji slavnou neprůstřelnou infrastrukturu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
urbanb  |  11. 10. 2011 19:20

Včera byl na BIS 02 výpadek, ale dnes funguje vše v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 10. 2011 20:10

Výpadek nebyl na straně operátora, ale na straně RIM. Tentokrát jsou v tom operátoři nevinně. :) I když se tomu těžko věří :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cholujom  |  11. 10. 2011 20:53

já se také s dovolením přidám. Používám BB asi 3 měsíce - jsem plně spokojen. Vyzkoušel jsem skoro všechny platformy na CZ trhu a tohle mě zůstalo v ruce . Teď mě však bylo blbě a vypnul jsem BBM a rss - bohužel. To, že mě nejde mail a trochu blbne net jsem dával za vinu operátorovi kde to se mnou ochotně řešili i technici - poslali mě na reklamování founu. No a teď se všichni zasmějte, já tam opravdu šel a reklamoval ho. prostě lama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2011 22:45

S informovanosti operatoru mám ze včerejška taky perličku. Voláme na telefon pro významné zákazníky a po tom co výpadek trval cca 3 hodiny jsem se na info lince dozvěděl, že o problému nemají žádné informace, ale že to prověří u techniků a abych chvíli vydržel.
Nemám ji to za zlé, operátoři se na lince střídají, ale o tak zásadním problému jako je nedostupnost služeb v regionu EMEA by mohli mít informaci ihned po nástupu na směnu. Na druhou strany bych očekával i nějakou informaci na webu operátora nebo tak něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2  |  11. 10. 2011 18:36

Mně to připadá s tou poruchou trochu přehnané. Máme ve firmě několik desítek BB a všechny fungují bez chyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 18:45

Ale vy mate asi BES, ktereho se to myslim netyka..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
msv  |  11. 10. 2011 18:58

Týká, bohužel. Mám taky BES a taky jsem mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 19:12

Aha. Vzdyt oni maji prece BIS a BES oddelene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 10. 2011 19:12

Tak tak. Enterprise funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2011 19:53

Tím bych si nebyl tak jistý. Máme BES a problémy máme od včerejšího odpoledne. Emaily jsou doručovány se spožděním a nejde vyhledávání ve vzdálených adresářích, nefunguje web browser, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  11. 10. 2011 21:49

presne tak. Mame BES i BIS a problemy maji uzivatele obou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barrybary  |  11. 10. 2011 18:35

BB is presenting new cloud power.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Panklasik  |  11. 10. 2011 17:49

Ať se drahé RIM Blackaberry zlobí jen na svoji tupost.Jejich e-maily byly(BYLY!) známi svou spolehlivostí.Užívám současně BB i APPLE4 a musím s politováním konstatovat,že ten APPLE pro blbé je spolehlivější,neb je bez výpadků(což je dáno základní vlastností internetu-zpráva proleze,kudy může).No a pakliže je nasračky server RIM,tak zprávy zde neprolezou,neb ti tupci to asi zapoměli nějak koncepčně pořešit.Pánům BB RIm někdo asi nabořil(vir nebo nedbalost nebo nedoatetk úsudku) jejich jedinečný,ale dlouze neinovovaný soft.Budiž jim IT nebe lehké!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 17:57

Na serverech RIM to stoji a pada, to je bohuzel vyhoda i nevyhoda zaroven. Jinak BB je drahe a ostatni znacky jsou i za vyssi cenu OK, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  11. 10. 2011 18:33

Nejsem sic fanoušek BB, ale kvůli jednomu výpadku je to hned nejhorší značka na světě? Je to tak trochu daň za bezpečnost, navíc se to stalo poprvé, takže bych z toho takovou tragédii nedělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  11. 10. 2011 22:00

BB posílá maily šifrovaně, proto není jedno kudy to jde. Jeslti chcete obyčejnou poštu, je jedno co máte za telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  11. 10. 2011 17:21

Vypadla jim pošta a popisujete to jako epickej výpadek srovnatelnej s výbuchem 10 sopek v evropě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hellowiin  |  11. 10. 2011 17:27

hm, setkal si se někdy s BB telefonem? pošta, resp. celý exchange je klíčová funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  11. 10. 2011 17:28

a proto nechci bb ci apple ktere jsou zavisle na servrech vyrobce.
a radsi pro svobodne aplikace, ale jsite i v tech zarizenich jde to normalne ci s pomoci obezlicek.
ale ja nejradsi zarizeni s default nastavnim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2011 17:50

Apple je zavislej na serverech vyrobce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xs  |  11. 10. 2011 18:26

Aha, takže kdo má jablko, tak mu maily a internet taky chodí přes servery Apple, jo?
Jste krapánek mimo, hlavně že ale víte, co a proč nechcete....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flex  |  14. 10. 2011 00:34

Volízni si obrazovku ajfounu a nemel lejna o věcech, o kterých nemáš tucha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clarkie  |  11. 10. 2011 17:18

WTF? Proč by nemělo jít brouzdání na webu jen proto, že má RIM výpadek? To přece není poskytovatel připojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 17:23

Protoze i internet jde pres jejich servery. Vcera kupr. nesel ani internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  11. 10. 2011 17:26

CO? kua tak to som teda erpkvapeny ze internet ide cez nejake bb pocitace. Dakujem som rad ze taketo uzasne bezpecne riesenia nemam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa  |  13. 10. 2011 21:09

laicky vysvetleno, prave proto, ze to jede pres Ne je blackberry tak bezpecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clarkie  |  11. 10. 2011 17:36

To snad ne :D BlackBerry = Big Brother?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 17:44

Mno, jede to pres jejich APN. V cem je to Big Brother? Ze to jede pres ne? Nebudte smesny priteli. Ze Vam vadi tohle, ale nevadi, ze kazde uprdnuti na netu zaznamena Vas poskytovatel pripojeni
Mj. je mi milejsi BB a jeho sifrovane spojeni nez otevrene pripojeni, ktere muze odposlouchavat kazdy, kdo ma nejaky baksis navic a zna se dobre se soudcem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clarkie  |  11. 10. 2011 18:23

V tom, že má BB kontrolu nad tím, kam lezu. Kde jsem psal, co mi nevadí, "příteli"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2011 19:00

BB neni big brother v pripade, ze je aktivni sluzba BIS (blackberry internet service). Ale jakmile to pouziva firma, tak je aktivni sluzba BES (blackberry enterprise server) a tam je big brother firma, kde ten uzivatel pracuje, protoze ten server maji u sebe a muzou ty BB zarizeni hodne tezce buzerovat pres policies

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 19:16

Coz ale dava smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clarkie  |  11. 10. 2011 22:39

Tak znovu. Pokud jde internet přes servery RIMu, má RIM informace o tom, kam se připojuju atd. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  12. 10. 2011 07:46

něž tu budeš komentovat každou blbost tak si o tom něco přečti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 10. 2011 17:36

Páč to jede přes APN blackberry.net, tak proto. Obyč foun jede přes APN internet. Jinak BB by se mělo dát opít tím, že se nastaví APN wap, ale musíte ho mít povolený od poskytovatele + mít jiný prohlížeč a ne ten od BB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 17:07

Ze si na MM vzdy neodpusti, jak BB bojuje s iOS a Androidem. Vypadek byl vcera ale dlouhy a dnes to trva skoro jiz dve hodiny a priznavam, ze me to stve! Nicmene je zajimave, ze internet ale normalne jde. Ted z BB reaguji na clanek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2011 18:47

Ono pokud mas jinej browser nez ten nativni (treba operu), tak ti to povali. Ale integro browser nejede, ten vyuziva BIS/BES.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 20:31

Mám Torch 9800, tam je na rozdíl od pětkového OS browser již použitelný a jiný nepoužívám. Včera jsem na internet nemohl, dnes mi nejdou maily a BBM, ale na internet se přes prohlížeč (interní) dostanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blesk  |  11. 10. 2011 16:53

Achjo, tolik bulváru na jinak vcelku seriózním webu. To opravdu nejste schopni tyhle dětské nemoci vyléčit? Palec dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ztj  |  11. 10. 2011 17:02

Firemni klientelu ? BB si uz davno kupujou jenom cool kidz, ktery se chteji odlisit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  11. 10. 2011 17:11

Hmm, ze zrovna u me a mych znamych je to naopak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Desidero  |  11. 10. 2011 17:53

Zatím jsem tedy "cool kidz" viděl jen s iPhonem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mor  |  11. 10. 2011 18:20

... a jak si vyměňují vyzvánění ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kott02  |  11. 10. 2011 22:19

Ja zase s levnýma androjídama, a myslí si jak sou megacool a gangsta když maji os zadáčo a otevřenej. Vím to, protože je prodáváme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ooooooooo  |  12. 10. 2011 13:02

Většina lidi nevi co je OS a co je open source už vůbec,vrat se raděj na prodejnu a nauč se třeba něco o VPN nebo o jednotlivych protokolech,na prodejnach pak hledite jak puci když když se člověk zepta na cokoliv co nemate v knížce nebo na školení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 10. 2011 18:47

Ja i okoli pouziva BB.... firemni okoli. Kazdej nesedi furt na zadku v CR a rim doruci vsude vsechno za par kacek. Roaming normalne je celkem drahej, mimo EU, my mame datovy roamingovy tarify totalne super po celym svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2011 18:53

Tak to bych si dovolil oponovat. Cool kidz si myslim, ze by to trochu nepobraly U nas ve firme (americka korporace) je BB hlavni mobilni platforma. Hlavne kvuli zabezpeceni, moznost udelat totalni wipe telefonu na dalku (treba v pripade kradeze nebo ztraceni) a hlavne to maji nektery firmy (nastesti ne nas pripad) rady z toho duvodu, ze tam jde provest tezka buzerace usera V momente kdy ten telefon pripoji k firemnimu BES, tak jde pres policies nastavit uplne (ale UPLNE) vsechno. Od restrikci volani a smsek, pres omezovani instalace aplikaci, zalozek na ktery muze user chodit, automaticky zamek telefonu s vynucenim hesla, proste doopravdy vsechno. Neco jak GPO ve Windows domene. Je fakt, ze je to popularni hlavne u americkych kolegu, u nas v evrope frci hlavne Symbian a Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  12. 10. 2011 10:02

VŠECHNO, co píšeš, VŠECHNO už dávno umí iPhone !!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  12. 10. 2011 21:55

Teda, iphona mam, ale tedy ze bych byl tak zaslepeny iphone propagator, ze bych tvrdil, ze to vsechno, co predrecnik napsal, jde i u iphonu .. bych se docela hadal :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor