Výrobci tvrdí: reklama na mobilech lidem nevadí!

Nokia zaplatila jeden velmi zajímavý výzkum, z něhož vyplývá, že nám nevadí reklama na mobilech. Co přesně tento výzkum říká a jak tato fakta ovlivní budoucí vývoj mobilního marketingu?
Výrobci tvrdí: reklama na mobilech lidem nevadí!

M-marketing je slovo, které se pomalu začíná na stránkách časopisů i internetových magazínů objevovat stále častěji. Honosné označení m-marketing v sobě skrývá jednoduše řečeno reklamu na displeje našich mobilních telefonů. Označení reklama však není úplně odpovídající. M-marketing bychom mohli specifikovat jako průnik mezi textovými zprávami, WAPem a Sim Toolkitem. Pro lepší představu si uveďme příklad. Pojedete kolem obchodního domu či nákupního střediska a formou textové zprávy budete upozorněni například na slevu toho či onoho zboží.

Ano – toto umí třeba už Cell Broadcast, ovšem jen jakousi pasivní formou. Při zavedení M-marketingu si bude moci uživatel vybrat, zda-li bude právě reklamou tohoto typu „obtěžován“. M-marketing však nebude pouhopouhá reklama na displeje mobilů, jak se jí asi brzy dočkáme už dnes u bezplatného CB. Zprávy mohou obsahovat jakési kupóny na slevu. Jako reklamní tahák by textovka typu „Navštivte naši restauraci XY na náměstí. Předložením této textovky získáte slevu 10% na jídlo dle vlastního vběru“ byla jistě pro mnoho podnikatelů velmi lákavá, výhodná a také úspěšná. M-komerce by však měla podporovat i takové funkce jako nákup lístků do blízkého kina či výstavu a podobně. Na rozdíl od WAPu či Sim Toolkitu bude m-marketing fungovat povětšinou jen v určitých místech za podpory již zmíněného CB.

Nokia si význam m-marketingu uvědomuje

Nokia si nechala společností HPI Research Group vypracovat výzkum mezi uživateli ohledně otázky m-marketingu. Dotázáno bylo 3300 respondentů z jedenácti zemí světa (Brazílie, Německo, Dánsko, Itálie, Japonsko, Singapur, Korea, Španělsko, Anglie, USA a Švédsko) a výsledky jsou jistě zajímavé.

Osmdesát šest procent uchazečů shledává m-marketing velmi užitečným a zajímavým doplňkem k tradičním službám. Stejný počet uchazečů souhlasil s tím, že by m-marketing mohl udržet či snížit ceny za běžné služby jako hovory či textové zprávy. Tento vývoj byl očekáván, uživatelé chtějí za „obtěžování“ textovými zprávami reklamního typu nějaké výhody.

Dotázaní doporučili několik podmínek, jejichž dodržení by mohlo rozvoji m-marketingu přispět.

  • Nutnost ponechání uživateli svobodné volby, zda odebírat/neodebírat reklamní textové zprávy. 
  • Možnost „přehlédnout“ (nečíst) textové zprávy reklamního typu (třeba automatické smazání zprávy po určité době)
  • Možnost filtrace zpráv 
  • Jako protislužbu výhody v podobě slev za klasické služby (volání, textovky)

Třem čtvrtinám dotázaných (76%) by nevadily ani reklamy vizuálního typu (reklamy na UMTS mobily), ovšem za dodržení výše zmíněných podmínek.

M-marketing – neprozkoumaná půda

I když se o m-marketingu mluví (ale tiše) již velmi dlouho, velký boom má teprve přijít. Jak plyne z výzkumu HPI, většina uživatelů m-marketing shledává výborným doplňkem. M-marketing by mohl v budoucnosti snížit ceny za propojovací poplatky či poskytnout svým odběratelům další výhody. Stále však půjde o reklamu se všemi klady i zápory.

Otázka do diskuse: Byli byste ochotni přijímat na svůj mobilní telefon reklamní nabídky? A hlavně jaká protislužba by vás přiměla k přijímání reklamních textovek?

Témata článku: Ostatní, Reklama, Mobil

Určitě si přečtěte

Budoucnost webové reklamy: Buď se dramaticky promění, nebo zaplatíte třeba svým procesorem

Budoucnost webové reklamy: Buď se dramaticky promění, nebo zaplatíte třeba svým procesorem

** Surfaři blokují reklamu ** Vydavatelé ale zároveň nejsou charita ** Jak z této šlamastyky ven?

1.  10.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 17

Facebook vás chce non-stop sledovat. Vy mu to dovolíte a ještě poděkujete

Facebook vás chce non-stop sledovat. Vy mu to dovolíte a ještě poděkujete

** Facebook chce znát vaše GPS souřadnice. Nonstop ** Vědomě mu ta data asi nedáte, ale stačí malý trik... ** Rozmyslete si, než použijete sdílení polohy v Messengeru

10.  8.  2017 | Kůžel Filip | 61