Výrobci tvrdí: reklama na mobilech lidem nevadí!

Nokia zaplatila jeden velmi zajímavý výzkum, z něhož vyplývá, že nám nevadí reklama na mobilech. Co přesně tento výzkum říká a jak tato fakta ovlivní budoucí vývoj mobilního marketingu?
Výrobci tvrdí: reklama na mobilech lidem nevadí!

M-marketing je slovo, které se pomalu začíná na stránkách časopisů i internetových magazínů objevovat stále častěji. Honosné označení m-marketing v sobě skrývá jednoduše řečeno reklamu na displeje našich mobilních telefonů. Označení reklama však není úplně odpovídající. M-marketing bychom mohli specifikovat jako průnik mezi textovými zprávami, WAPem a Sim Toolkitem. Pro lepší představu si uveďme příklad. Pojedete kolem obchodního domu či nákupního střediska a formou textové zprávy budete upozorněni například na slevu toho či onoho zboží.

Ano – toto umí třeba už Cell Broadcast, ovšem jen jakousi pasivní formou. Při zavedení M-marketingu si bude moci uživatel vybrat, zda-li bude právě reklamou tohoto typu „obtěžován“. M-marketing však nebude pouhopouhá reklama na displeje mobilů, jak se jí asi brzy dočkáme už dnes u bezplatného CB. Zprávy mohou obsahovat jakési kupóny na slevu. Jako reklamní tahák by textovka typu „Navštivte naši restauraci XY na náměstí. Předložením této textovky získáte slevu 10% na jídlo dle vlastního vběru“ byla jistě pro mnoho podnikatelů velmi lákavá, výhodná a také úspěšná. M-komerce by však měla podporovat i takové funkce jako nákup lístků do blízkého kina či výstavu a podobně. Na rozdíl od WAPu či Sim Toolkitu bude m-marketing fungovat povětšinou jen v určitých místech za podpory již zmíněného CB.

Nokia si význam m-marketingu uvědomuje

Nokia si nechala společností HPI Research Group vypracovat výzkum mezi uživateli ohledně otázky m-marketingu. Dotázáno bylo 3300 respondentů z jedenácti zemí světa (Brazílie, Německo, Dánsko, Itálie, Japonsko, Singapur, Korea, Španělsko, Anglie, USA a Švédsko) a výsledky jsou jistě zajímavé.

Osmdesát šest procent uchazečů shledává m-marketing velmi užitečným a zajímavým doplňkem k tradičním službám. Stejný počet uchazečů souhlasil s tím, že by m-marketing mohl udržet či snížit ceny za běžné služby jako hovory či textové zprávy. Tento vývoj byl očekáván, uživatelé chtějí za „obtěžování“ textovými zprávami reklamního typu nějaké výhody.

Dotázaní doporučili několik podmínek, jejichž dodržení by mohlo rozvoji m-marketingu přispět.

  • Nutnost ponechání uživateli svobodné volby, zda odebírat/neodebírat reklamní textové zprávy. 
  • Možnost „přehlédnout“ (nečíst) textové zprávy reklamního typu (třeba automatické smazání zprávy po určité době)
  • Možnost filtrace zpráv 
  • Jako protislužbu výhody v podobě slev za klasické služby (volání, textovky)

Třem čtvrtinám dotázaných (76%) by nevadily ani reklamy vizuálního typu (reklamy na UMTS mobily), ovšem za dodržení výše zmíněných podmínek.

M-marketing – neprozkoumaná půda

I když se o m-marketingu mluví (ale tiše) již velmi dlouho, velký boom má teprve přijít. Jak plyne z výzkumu HPI, většina uživatelů m-marketing shledává výborným doplňkem. M-marketing by mohl v budoucnosti snížit ceny za propojovací poplatky či poskytnout svým odběratelům další výhody. Stále však půjde o reklamu se všemi klady i zápory.

Otázka do diskuse: Byli byste ochotni přijímat na svůj mobilní telefon reklamní nabídky? A hlavně jaká protislužba by vás přiměla k přijímání reklamních textovek?

Diskuze (27) Další článek: Český Alcatel chystá web pro posílání obrázků a melodií

Témata článku: Ostatní, Reklama, Mobil, Typ reklam, Mobil l


Určitě si přečtěte

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 35

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 34

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39