Vysvětlujeme: proč operátoři dostali milionové pokuty?

Diskuze čtenářů k článku

ondra  |  18. 09. 2004 16:39

jestli jsem to dobre pochopil,tak mam trochu jiny nazor nez vy.Myslim si,ze neni spravne,aby si operatori vynutili propojovani naprimo,a pokud se oskar rozhodne propojovat pres telecom,tak ho odstrihnout.A za takove jednani at tu pokutu dostanou,to je proti volne hospodarske soutezi.Jina vec je,proc dva urady rozhodnou kazdy jinak.To by byt nemelo,ale stava se,ani dva soudy se kolikrat neshodnou a operatori dobre vedeli,ze to co delaji je na hrane.Riskli to a nevyslo to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paja  |  18. 09. 2004 17:46

Milý Ondro, tenkrát se Eurotel a Pegas pokusili sejmout Oskara dokud byl maličký a slaboučký. Stačí podívat na staré ceníky, kdy Eurotel za hovor do Oskara účtoval více než za hovor do Pegasu a podobně Pegas účtoval za hovor do Oskara více než do Eurotelu. Vysoké propojovací poplatky v kombinaci s nevýhodnými cena při volání do Oskara sloužily k vysávání Oskara, protože Eurotel a Pegas měli v tédobě vyrovnanou bilanci, neboli Pegas platil na propojovacích poplatcích Erotelu téměř totéž, co Eurotel Pegasu. Když se s tím pokusil Oskar vydrbat dostal na popud Eurotelu přes prsty a musel se propojit přímo  a tím pádem uzavřít propojovací smlouvy s propojovacími poplatky stanovenými ČTÚ dle metodiky Eurotelu. Z toho plyne, že by měl Oskar pokutu zaplatit Úřadu pro kontrolu hospodářské soutěže a obratem o tuto částku zažalovat ČTÚ, který jej porušení hospodářské soutěže přinutil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  19. 09. 2004 01:27

Jojo, hovor z Original Go na Oskara stál 16,-/min; Paegas byl o něco mírnější, tam měli ceny jako do ET + 1,- Kč. Taky za to dostali od ÚOHS pokutu.


S tou pokutou je to zajímavý. Pokud ČTÚ opravdu přinutil Oskara k nyní sankcionované činnosti, tak by se možná nabízela žaloba na náhradu škody vzniklé nesprávným úředním postupem ... . Ať je to jak chce, v každém případě je to ostuda. Ovšem ne operátorů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Han Solo  |  19. 09. 2004 19:29

Ježíšmarjá, nemohl by tady někdo už začít konečně myslet hlavou (to je ta boule na krku)? ČTÚ posuzuje platnost čehokoliv z pohledu telekomunikačního zákona, ÚOHS z pohledu zákonů vztahujících se k hospodářské soutěži (je jich víc). Pak lze logicky u stejné kauzy dojít k několika rozhodnutím, které se ale navzájem neovlivňují, jestliže se týkají různých zákonů. Takže z pohledu ČTÚ mohou být smlouvy v pořádku, přestože jsou nelegální z pohledu hospodářské soutěže.


Že to nechápou čtenáři, budiž, ale že to nechápe redakce, to mi nejde na rozum, a tahat tam ještě ten příklad s policajtem? To už musí být někdo opravdu na palici. Pokud už chcete použít správný příklad, tak je to asi takto: Zastaví vás hlídka na zákazu zastavení za rychlost. Dá vám flastr, to je v pořádku, postupuje podle zákona o provozu na veřejných komunikacích (pro natvrdlé, přirovnáme to k ÚOHS). Odjede, přijede druhá a chce vám dát za stání v zákazu. Vysvětlíte situaci (i když vy byste asi zaplatili), když to nepomůže, dostavíte se několikrát na policii k vysvětlení a nebo skončíte u inspekce a nakonec nic platit nebudete, protože to bude posuzováno z hlediska zákonu o policii, takže se dospěje k tomu, že tam stojíte v tu chvíli legálně (ČTÚ), přestože správně byste tam stát neměli (to je společné s celým příkladem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simír  |  20. 09. 2004 16:49

Ještě bych k tomu dodal, že ČTÚ a UOHS jsou různé instituce s různými úkoly, takže by ta druhá hlídka neměla být policie, ale třeba celníci.


Úprava -> Na zákazu zastavení zastavili auto celníci a pak se policie domáhala pokuty.


(A najednou už to není tak divné, že mají protikladné názory.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  18. 09. 2004 12:07

Tato kauza je IMHO pouze nafouknuta bublina! Ze by se nekomu nelibilo, ze ty hovory nesly pres CT a proto prudi? Oskar je, dle textu v clanku, uplny idiot, kdyz uzavre smlouvu a pak upozorni na jeji nekorektnost! Nechapu! Spis si myslim, ze tim kdo na to upozornil nebyl Oskar. Ale to sou jen dohady. A ocima uzivatele mobilnich sluzeb: Co by se zmenilo na cene pro me? Odpoved: VUBEC NIC!!!! K cemu je ta pokuta? Kam pujdou "vybrane" penize? Uzivatel byl poskozen, ale nahrady se stejne nedocka. Tak k cemu to vsechno???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  18. 09. 2004 13:11

Ne, upozornil na to opravdu Oskar. Stačí se podívat do oficiálního vyjádření, které k udělení pokuty vydal. ÚOHS také kvůli tomu k Oskarovi přistupoval trochu jinak než k ostatním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stag  |  19. 09. 2004 11:47

Dobry den. Je pravdou, ze Cesky mobil sam upozornil UOHS a ocekaval uplatneni tzv. leniency postupu. Ten by ovsem byl zrejme uplatnen pouze v pripade, kdyby UOHS zacal prosetrovat celou zalezitost okolo techto smluv prave na podnet Oskara, k cemuz nedoslo. UOHS se v dobe, kdy ho na to OSKAR  upozornil, jiz timto pripadem sam zabyval...


S pozdravem,


Stag.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  18. 09. 2004 13:26

Tyhle pokuty jsou jen na lepení deficitního státního rozpočtu k vůli vytunelovaným bankám, placení různých arbitráží a "tureckému" hospodaření. Snad jste si tu proboha nemysleli, že antimonopolní úřad je tu pro zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  18. 09. 2004 16:39

Ale máme svobodu. V tomto případě měl Oskar svobodnou volbu, zda si nechá dát pokutu od ČTÚ nebo ÚOHS ...


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIBorg  |  18. 09. 2004 21:05

 No tech par milionu je jen kapka v mori, to nepomuze nikomu, se to ztrati uz po ceste, zadne lepeni rozpoctu se timto nekona, to by musela byt miliardova pokuta aby to bylo aspon trochu poznat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC  |  18. 09. 2004 11:28

tak urady akorat ukazujou jaky sou ubozaci...za tohle davat pokuty, bezte do pr**** zm*** a nechte operatory v klidu podnikat kokot*!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  18. 09. 2004 08:55

u nas je opravdu ve vsem zmatek ... pokud jim to ctu dovolil tak jim prece nemuze dat stat pokutu OMG a stejne je to jejich volba jestli si rozhodnou propojovat pres nekoho nebo ne ...
antimonopolni urad se sere do veci a pritom CTc necha nabizet tento internet ... Proc se spis nezajimaji o ceskytelecom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalh  |  18. 09. 2004 11:24

asi protoze rejpat se v CT znamena docela politickou sebevrazdu :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarmil  |  18. 09. 2004 07:42

Policejní hlídka: Pokud policie zastaví vozidlo na zákazu zastavení, není to proti vyhlášce, protože policistovy pokyny jsou (dle vyhlášky) nadřazeny ostatním dopravním značením. Policista může řidiče vyzvat např. k průjezdu zákazu vjezdu nebo k odbočení přes zákaz odbočení a řidič se spněním přestupku nedopustí. Že by v článku špatné přirovnání?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  18. 09. 2004 09:02

Nepochopil jste to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarmil  |  18. 09. 2004 10:07

Přirovnání v článku jsem pochopil tak, že levá ruka pokutuje za něco, co pravá schválila, což je, doufám, správně. Zcela mimo mísu jsem chtěl jen upozornit, že v situaci popsané v článku by Vás druhá hlídka pokutovat nemohla, protože byste se přestupku nedopustil. Převedeno zpět na téma článku, rozhodnutí ÚOHS by bylo jednoznačně neplatné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  18. 09. 2004 20:30

No ale vzdyt o to jde Pokud je jedno rozhodnuti platny tak nemuze bejt soucasny platny i to druhy. Takze to prirovnani sedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dd  |  18. 09. 2004 02:25

skvělé, Eurotel, vlastně státní podnik, bude platit pokutu státu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor