Analytická agentura IDC vydala na konci listopadu průzkum trhu smartphonů zaměřený speciálně na země střední Evropy (v politice někdy označované jako země Visegrádské čtyřky) – Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Pořadí největších výrobců podle počtu prodaných chytrých telefonů se zde výrazně liší od toho globálního a má i jiného lídra.
Výrobce
|
3Q20 Distribuce (mil. ks)
|
3Q20
Tržní podíl
|
3Q19 Distribuce (mil. ks)
|
3Q19
Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
Xiaomi
|
1.05
|
28.9%
|
0.62
|
15.8%
|
69.6%
|
Samsung
|
0.91
|
25.2%
|
1.50
|
38.5%
|
-39.4%
|
Huawei
|
0.63
|
17.4%
|
0.95
|
24.3%
|
-33.7%
|
Apple
|
0.41
|
11.4%
|
0.30
|
7.6%
|
39.3%
|
Ostatní
|
0.62
|
17.1%
|
0.54
|
13.8%
|
14.6%
|
Celkem
|
3.62
|
100%
|
3.91
|
100%
|
-7.3%
|
Trh V4 zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2020 proti předchozímu kvartálu mírné oživení. Do distribuce se dodalo 3,6 milionu smartphonů, což znamená meziroční pokles zhruba o 7 %. Nejvíce klesaly značky Samsung a Huawei, na jejichž úkor vyrostlo Xiaomi, ale polepšil si také Apple. Zejména díky úspěšné řadě Redmi bylo na podzim Xiaomi jedničkou v České republice a Polsku. Samsung si udržel první pozici na Slovensku a v Maďarsku.
Počítáno za celý region V4, jedničkou je Xiaomi s více než jedním milionem prodaných smartphonů. V těsném závěsu a 900 tisíci kusů běží Samsung. Třetí Huawei trpí americkými sankcemi, zákazníci od něj kvůli chybějícím službám Googlu nejvíc odcházeli v Polsku a na Slovensku. Apple svůj podíl v regionu zvýšil, i když jeho iPhony 12 ještě ve třetím kvartálu nebyly v prodeji. Lidé kupovali hlavně starší iPhone 11. Podíl Američanů by mohl nadále růst.
Xiaomi představilo bezdrátové dobíjení s výkonem 80 W: