Z Oskara Vodafone: mnoho povyku pro nic, zatím

Tuto půlnoc zmizel Oskar, nejmenší český operátor. Místo něj tu máme Vodafone, největšího světového operátora. Co znamená změna pro stávající zákazníky, jak láká Vodafone nové a jak se změní služby? Známe některé nové ceny, nabídky a způsoby vymazání Oskara z názvů.
Z Oskara Vodafone: mnoho povyku pro nic, zatím
Kapitoly článku

Vodafone vstoupil podle předpokladů na trh 1. února. Od tohoto data se ze společnosti Oskar Mobil, a. s., stává Vodafone Czech Republic, a. s. Včera se v souvislosti s událostí konala tisková konference, na které byla značka oficiálně představena. Proces přechodu z původního jména Oskar přes Oskar Vodafone na čisté Vodafone byl ve zkratce takovýto:

  • březen 2005: první informace o jednání Oskara s Vodafonem
  • 1. června 2005: oznámení akvizice
  • 1. července 2005: cíl posilovat zákaznickou oblast
  • 1. října 2005: image kampaň
  • 1. února: z Oskara se stává Vodafone

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oskar o půlnoci padal dolů

Na konci páté vlny rebrandingu se znalost značky Oskar Vodafone dostala na 77 %, samotného Vodafone na 57 %. Skutečně ale netřeba příliš povykovat v souvislosti se změnou na světového obra. Pro většinu uživatelů je to asi dobře, mohou si vydechnout – žádné dramatické změny se konat nebudou, alespoň v této době ne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na novém štítu už svití Vodafone

Ceny a struktura tarifů a podmínky poskytování služeb zůstávají nezměněny, nemění se ani umístění všech 54 obchodů. Ty během dnešní půlnoci odstranili svítící plochy s nápisem Oskar, vystřídaly ho plastické stylizované uvozovky Vodafonu. Kontakty na prodejní místa a infolinky zůstaly zachovány v původních adresách a číslech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jak se měnila firemní auta

Prý od „now“ je to ve vašich rukou

Vodafone bude v ČR používat nový slogan: „Je to ve vašich rukou. now.“ Slovíčko „now“ ve sloganu není údajně samoúčelné. Jeho smyslem je propojení českého sloganu s celosvětovou kampaní. Podrobnosti ale zatím Vodafone nesdělil. Billboardy a stránky časopisů začnou postupně plnit motta jako:

  • 1 spolehlivá síť mě teď spojuje se světem
  • 1 sazba mě teď spojuje se všemi přáteli
  • 1 české slovo mě teď dělí od domova
  • 5 možností, jak se s námi bavit

Klepněte pro větší obrázek
Oficiální logo Vodafone

Půlnoční změna Oskara na Vodafone proběhla na 340 místech. Přičemž pokud jde třeba o billboardy, všechny se počítají jako jedno místo, tištěná inzerce také jedno místo.

Přejmenovány jsou samozřejmě i služby:

  • Oskarta: Vodafone karta
  • OskarLinka: Vodafone péče o zákazníky
  • OskarKontakt: Vodafone prodej
  • OskarBusinessLinka: Vodafone firemní péče
  • OskarBusinessKontakt: Vodafone firemní prodej
  • Moje Jednička: Program jednička
  • Moje Rodina: Program rodina
  • Moji Nej...: Program nej
  • Moje balíčky: Vodafone balíčky
  • Oskarova samoobsluha: Samoobsluha Můj Vodafone
  • Oskaravan: Vodafone turné

Počínaje dneškem začne Vodafone nabízet lidem speciální jablko. Je potištěné, ale jedlé. Chuťově docela dobré, barvou líbivé. Logo Vodafone je precizní, i tenká linka kroužku kolem stylizované uvozovky není nikde přerušena. Zatím v nás nevyvolalo žádné halucinogenní účinky, je to „čistý“ dárek mobilním uživatelům a pěkný reklamní předmět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vodablko

Můžete se také podívat, jak bude vypadat balíček s Vodafone kartou:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Balíček s Vodafone kartou

Ode dneška se budeme v televizi setkávat i s kompletně novým reklamním spotem. Nečekejte žádný vtip nebo originální nápad. Nová reklama Vodafonu je sice kvalitně zpracovaná, ale už je to jen klasická marketingová prezentace na téma "co znamená značka Vodafone". Jde tu o moderní hudbu, usměvavé mladé lidi, efektní přechody různých prostředí, kluky hrající fotbal a nakonec samozřejmě idylický rodinný domek a šťastné dítě. Reklama je docela pěkná a nebude nutit k přepnutí na jiný program, ale určitě se neproslaví tak, jako některé nezapomenutelné spoty Oskara.

Reklama ke stažení zde (AVI, DivX 5.2, 6,1 MB)


Ve druhé kapitole se podíváme, jakým způsobem se bude Vodafone snažit lákat nové zákazníky a zda má něco připraveno i pro ty stávající. Bude řeč i o všem, co nás ještě v průběhu roku u Vodafone čeká

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Samsung X200, Siemens ME75, Nikaragua, Saúdská Arábie, Maroko, České slovo, Alžírsko, Omán, Keňa, Gruzie, Dohoda s Oskarem, Srí lanka, Honduras, Jemen, Celý sortiment, Povyk, Uzbekistán, Guatemala, Proximus, Macao, Dominikánská republika, Kuvajt, Arménie

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39