Podle odhadů společnosti CIRP se iPhone XR v USA stal nejen nejúspěšnějším iPhonem, ale i nejprodávanějším smartphonem za poslední kvartál vůbec. Téměř každý druhý iPhone, který Apple prodal, byl právě tento model. Uzmul si 48% podíl, nejnovější trio iPhonů XR, XS a XS Max má dohromady 67% podíl. Zbylých 33 % patří starším modelům.
Zajímavý je, že jde o nejúspěšnější nový model od představení iPhonu 6 (rok 2015). Josh Lowitz ze společnosti CIRP a vysvětlil, proč iPhone XR v USA dominuje prodejům. Prý je to především proto, že za cenu, která je víceméně shodná s top modely značek používající operační systém Android, dostane zákazník konkurenceschopný telefon s moderními prvky, jako je bezrámečkový displej. A navíc se jedná o americký produkt.
iPhone XR tak dělá most mezi přece jen staršími zařízeními ještě s tlačítkem pod displejem v podání modelů 7 a 8 a špičkových (a také řádně drahých) XS a XS Max. Samozřejmě ale obsahuje různé kompromisy, jakými jsou LCD displej namísto toho technologie AMOLED a jen jedna hlavní kamera s omezenými schopnostmi v portrétovém režimu. Své zákazníky si ale získal cenou a jistou roli hrají i pestré barvy.
Společnost CIRP uveřejnila ještě další zajímavé statistiky. Patří mezi ně např. to, že 48 % uživatelů, kteří si koupili nový iPhone, si platí cloudové úložiště Applu, 35 % využívá Apple Music a 15 % služby Apple News. Z původního outsidera a podceňovaného modelu se tak stal lídr a s určitostí se dá předpokládat, že se v září, kdy bude Apple představovat další generaci iPhonů, dočkáme jeho nástupce.
Via: AppleInsider.com