Za 200 MB naúčtoval operátor 190 tisíc. Správně to měla být pětistovka...

  • Už jste někdy dostali fakturu, kde se operátor takříkajíc sekl?
  • Paní Andrea by mohla vyprávět, dostala totiž „infarktovou“ fakturu
  • Operátor se v jejím případě spletl, naúčotval 380krát víc
Za 200 MB naúčtoval operátor 190 tisíc. Správně to měla být pětistovka...

Naúčtoval vám operátor někdy něco omylem? Domáhat se reklamace nemusí být nic příjemného, ale případ, na který aktuálně upozorňuje dTest, je rovnou na infarkt. Místo pětistovky operátor za 200 MB naúčtoval 190 tisíc korun!

Zákaznice přitom ani nebyla v nějaké exotické zemi na druhém konci světa, ale doma v ČR. Šlo o dceru paní Andrey, které máma aktivovala mobilní data. Ještě ten večer ji kontaktoval operátor a požadoval uhradit zálohu 90 tisíc, celkově pak za data vyúčtoval 190 tisíc.

Majitelka čísla fakturu reklamovala a operátor své pochybení uznal, přesto si paní Andrea musela zřejmě prožít pár bezesných nocí. 190 tisíc je zkrátka hodně peněz a nejistota ohledně vyřízení reklamace není nic příjemného.

Spotřebitelský rádce dTest samozřejmě v takových případech radí fakturu reklamovat a nemusí se vůbec jednat o tak hrozivé sumy. Prostě vždy, když naznáte, že se vyúčtování odchyluje od nasmlouvaných sazeb.

dTest k reklamacím operátorských vyúčtování dodává:

Jestliže reklamaci uplatníte řádně a včas, je povinností operátora ji ve lhůtě jednoho měsíce vyřídit a informovat vás o výsledku. Je však smutnou realitou, že operátoři nebývají vždy ochotní a někdy nevyhoví i oprávněným nárokům spotřebitelů. Pokud nastane tato situace, nemusíte ještě házet flintu do žita.

Stále máte možnost na toto jednání upozornit podáním námitky k ČTÚ. Úřad následně rozhodne, zda operátor postupoval správně či nikoliv. V případě, že úřad shledá pochybení na straně operátora, může mu přikázat, aby vyúčtování změnil a spotřebiteli vrátil peníze.

Paní Andrea se se stížností obrátila i na spotřebitelskou poradnu dTestu, kde jak říká, našla zastání. dTest takto letos vyřídil už téměř 42 tisíc dotazů a stížností z různých oblastí spotřebitelské problematiky.

Diskuze (40) Další článek: PanzerGlass uvedl krycí sklo s ochranou proti šmírování přední kamerou

Témata článku: Operátoři, Mobilní data, dTest, Zlodějna, Andrea, Vyřízení reklamace, Česká republika, Faktura, Pětistovka, Druhý konec, Exotická země, Operátor, Spotřebitel, Vyúčtování, Reklamace, Vyřízení, Paní


Určitě si přečtěte