Mezi chytrou mobilní elektronikou vyrůstá vedle chytrých hodinek další zajímavá kategorie – zcela bezdrátová sluchátka, v anglické terminologii označovaná jako „true wireless“. Jsou to stereo sluchátka s technologií Bluetooth, která se párují se smartphonem a ani levé a pravé sluchátko není vzájemně spojeno žádným drátem. Charakteristickým zástupcem této kategorie jsou Apple AirPods.
Podíly výrobců na trhu zcela bezdrátových sluchátek v 2Q 2019 (Zdroj: Counterpoint Research)
Objem prodeje zcela bezdrátových sluchátek ve druhém čtvrtletí 2019 podle agentury Counterpoint Research meziročně narostl o 56 %, v Číně se dokonce zdvojnásobil. Celkově se během dubna až června prodalo 27 milionů párů sluchátek, což tento druh elektroniky činí už stejně významným jako například segment tabletů, kterých se ve stejném období podle analýzy IDC prodalo 32 milionů.
Desítka nejprodávanějších modelů zcela bezdrátových sluchátek v 2Q 2019 (Zdroj: Counterpoint Research)
Tržní jedničkou bezdrátů je s více než polovičním podílem Apple a jeho AirPods. Samsung se díky uvedení úspěšného modelu Galaxy Buds probojoval na druhé místo s 8 %, odstup od Applu je ale značný. Další pozice už jsou značně rozdrobené – následuje Jabra, Xiaomi, QCY, Bose, JBL a další. U trhu sluchátek zatím na rozdíl od smartphonů platí, že k získání významnějšího tržního podílu stačí pouze jeden úspěšný model.