Po včerejší statistice světového podílu výrobců mobilních telefonů, v níž byly zahrnuty všechny mobilní technologie, se dnes podívejme na tabulku, která nás možná bude zajímat víc. Jsou v ní prodeje (sale-in) mobilních telefonů pro sítě GSM a podíly jednotlivých výrobců.
Ve třetím sloupci najdete pro porovnání podíl ve stejném čtvrtletí loňského roku. V posledním sloupci je potom vyhodnocení – zdali značka šla meziročně nahoru nebo její podíl klesl; a o kolik.
Prodej mobilních telefonů GSM a podíl výrobců na trhu |
miliony kusů |
podíl 2Q 2004 |
podíl 2Q 2003 |
vývoj |
Nokia |
38,1 |
35,0% |
44,2% |
pokles (9,21 %) |
Motorola |
15,0 |
13,8% |
10,4% |
růst (3,37 %) |
Samsung |
14,8 |
13,6% |
9,6% |
růst (3,99 %) |
Siemens |
10,4 |
9,6% |
10,7% |
pokles (1,15 %) |
Sony Ericsson |
9,4 |
8,6% |
7,1% |
růst (1,53 %) |
LG |
3,7 |
3,4% |
1,4% |
růst (2 %) |
Sagem |
3,3 |
3,0% |
1,8% |
růst (1,23 %) |
TCL |
2,1 |
1,9% |
2,7% |
pokles (0,77 %) |
NEC |
1,8 |
1,7% |
1,3% |
růst (0,35 %) |
Alcatel |
1,8 |
1,7% |
2,0% |
pokles (0,35 %) |
Panasonic |
1,5 |
1,4% |
1,0% |
růst (0,38 %) |
Mitsubishi |
0,5 |
0,5% |
0,9% |
pokles (0,44 %) |
ostatní |
6,5 |
6,0% |
7,1% |
pokles (1,13 %) |
celkem |
108,9 |
100,0% |
100,0% |
|
zdroj: Strategy Analytics |
Největší změnu zaznamenala Nokia – pokles podílu o více než devět procent. Nejvíc se o tento kus volného koláče porval Samsung s Motorolou a Korea stále útočí na zatím stále druhé místo amerického výrobce. Znatelně narostl také podíl LG a úspěch si může připsat i Sony Ericsson a Sagem. Z větších značek klesl podíl pouze Siemensu.