Zisk RIM klesl o polovinu, firma neumí prodat tablety

Společnost RIM, výrobce tabletů a smartphonů značky BlackBerry, zveřejnila hospodářské výsledky za fiskální druhé čtvrtletí, které kanadská firma uzavřela 27. srpna. Za oceánem není mnoho důvodů k oslavám. Zisk se propadl 695 milionů amerických dolarů v minulém období na současných 329 milionů. To je více než poloviční pokles. Firmě se zejména nedařilo v oblasti tabletů.

Nadějný BlackBerry PlayBook přilákal ve sledovaném období pozornost pouze 200 tisíc uživatelů. Zčásti je to dáno omezenou dostupností jen na vybraných trzích. Analytici však vyčítají společnosti RIM špatný marketing. Pro zařízení BlackBerry je nadále obtížné výrazněji se prosadit i mimo korporátní segment. Jen pro srovnání, Apple prodá za dva dny více svých iPadů, než RIM PlayBooků za celé čtvrtletí.

Příliš se nedařilo ani smartphonům BlackBerry. V období od června do srpna jich výrobce prodal 10,6 milionu kusů. V předchozím čtvrtletí to přitom bylo 13,2 milionu. S těmito čísly může RIM jen těžko pomýšlet na návrat do velké pětky výrobců. Zlepšení se očekává v příštím čtvrtletí, kdy se na trh dostanou nová zařízení se systémem BlackBerry OS 7. RIM postupně rozšíří sedm nových modelů mezi 90 operátorů v 30 zemích světa. To by mělo podle prognóz firmy přinést až o třetinu vyšší počet distribuovaných kusů.

Diskuze (50) Další článek: nVidia Tegra 3 (Kal-El): na co má páté jádro?

Témata článku: Blackberry, , Blackberry Playbook, Blackberry Playbook 32GB Wi-Fi, Blackberry Playbook 64GB Wi-Fi, Pol, Příští čtvrtletí, F +, Tab, Firma, Zisk, Minulé období, Celé čtvrtletí, Pro +