Dnes proběhla tisková konference T-Mobilu k uvedení nových datových tarifů a dalších služeb. Byli jsme celou dobu na místě. Nenechte si ujít její průběh, který jsme pro vás zaznamenali.
V konferenční místnosti v pražském sídle T-Mobilu proběhla tisková konference na téma "Datové služby T-Mobile". Za T-Mobile byli přítomni Jiří Dvorjančanský (marketingový ředitel), Jan Prokeš (řídí segment firemních zákazníků) a Jiří Hájek (tiskový mluvčí).
Jan Dvorjančanský, Jiří Hájek a Jan Prokeš
Prezentací začal Jiří Dvorjančanský. Tématem konference byla strategie T-Mobilu v datových službách, byla prezentována služba Mobil Office Optimizer a samozřejmě i očekávané datové tarify platné od 5. května 2003.
Strategie datových služeb
Mobilní operátoři celosvětově očekávají, že v datových službách dojde v blízké době k největšímu rozvoji. T-Mobile chce nabízet atraktivní datové služby, které výrazně rozšíří možnosti použití mobilního telefonu. Datová nabídka T-Mobilu je postavena na třech pilířích: rychlost, kvalita a cenová nabídka.
T-Mobile má díky podpoře kódovacích schémat CS3 a CS4 nejrychlejší GPRS na českém trhu. Nabízí zdarma služby GPRSpeed a GPRSpeed Plus. Díky dedikovanému (rezervovanému) timeslotu na každém vysílači je GPRS spojení vždy dostupné. Aplikace GPRS software lze automaticky nastavit telefon pro připojení k internetu.
Mobile Office Optimizer
Jde o službu určenou pro přístup k serveru Microsoft Exchange a Microsoft Outlooku. Je to program určený zejména pro firemní zákazníky. Přístup k OUtlooku je až desetkrát rychlejší, úspora času může dosáhnout až k osmdesáti procentům. Důsledkem je také významná finanční úspora.
Mobile Office Optimizer se dodává na CD a po dobu devadesáti dnů jej lze testovat zdarma (platí se pouze za přenos dat). Po této době je nutné zaplatit za licenci - 2 900 Kč bez DPH; při větším počtu licencí je sleva.
Nejširší nabídka GPRS tarifů
Nabídka T-Mobilu ohledně nových GPRS tarifů pamatuje na různé typy uživatelů, od začátečníků až po náročné firemní zákazníky. Sledovali jsme využívání datových služeb u zákazníků, proto jsme připravili podstatně širší nabídku tarifů, aby si na svoje přišel opravdu každý. Zákazníkům rovněž chceme nabídnout zkušební dobu, kdy si po dobu následujících tří měsíců vyzkoušet tarifní program Business, kdy budou platit pouze paušál, a nikoliv přenesená data. Budou si tak moci ověřit, kolik dat reálně přenesou.
Jiří Dvorjačanský ukazuje graf porovnání starších a nových tarifů GPRS. Grafy, které jsou prezentovány, říkají totéž jako naše analýza, kterou si můžete přečíst zde. T-Mobile ale podle očekávání upozorňuje na "zrychlující" služby GPRSpeed a vyzdvihuje výhody, o kterých už byla řeč.
Grafy, které T-Mobile ukázal na dnešní tiskové konferenci
Při vymýšlení datových nabídek T-Mobile vycházel ze svých zkušeností. Viděl, že potenciál není jen v oblasti nejvyšších datových přenosů, ale i níže. Na tuto oblast se T-Mobile zaměřil, nechtěl toto pásmo držet stále restriktivní jako konkurence. Nyní jsou prezentovány jednotlivé datové tarify. Všechno najdete v článku s analýzou. T-Mobile je přesvědčen, že mobilní operátoři nemohou konkurovat službám jako je ADSL.
Odpovědi na otázky
Je vidět, že jste zlevnili přístup na internet, ale přístup na WAP zůstal stále na padesáti haléřích a k tomu se ještě zvedla účtovací jednotka. Takže se zdražilo ...
Odpověď Jiřího Dvorjančanského a jeho kolegů to vlastně potvrdila, většina wapových přenosů je ale prý nad 5 kB, takže větší zúčtovací jednotka se nijak zvlášť neprojeví. T-Mobile ale vytvořil tarif WAP, který je pro wapování výhodný.
Proč mezi tarify není očekávaný program s internetem za paušál?
Diskutovali jsme o něm, ale finální rozhodnutí bylo tento tarif nenabízet. Když se podíváte na zkušenosti, tak na trhu, který existuje, tento tarif nabízí Eurotel, potom ho nabízí nějaký jihokorejský operátor a Orange pro korporátní klienty. Například Vodafone v Maďarsku tento tarif po měsící kvůli zneužívání ukončil. Kvůli zneužívání a riziku přetížení sítě jsme tento tarif nenabídli.
Co si lze představit pod zneužíváním paušálního tarifu?
Jde spíš o využívání do té miry, že síť je přetížená.
Nedomníváte se, že slovo zneužívání je v tomto ohledu nepatřičné?
Souhlasím, zneužití možná není dobré slovo. Je to překlad slova, které používáme v angličtině a možná není správný. Tito zákazníci omezí své okolí.
Bude T-Mobile u Twistu blokovat svůj SMTP server podobně jako Oskar u Oskarty?
Nebude.
Může si vaše datové tarify nějakým způsobem vyzkoušet zákazník konkurenčních operátorů?
Nemáme takovou nabídku, nejlevnější cestou je vyzkoušet datové tarify prostřednictvím nejnižších tarifů. K dispozici jsou také prezentační místa showrooms. (Náklady na uvedení nového zákazníka do systému se pohybují kolem dvou tisíc korun.)
Dotaz od čtenáře MobilManie: Jak T-Mobile zabrání "zneužívání" v tříměsíční době, kdy bude tarif Business k dispozici neomezeně jen za paušál?
Zabráníme tomu hlavně tím, že říkáme, že jde o časově omezenou nabídku. Chceme zákazníkům dokázat, že více než padesát megabajtů nepotřebují. Velké mobilní datové přenosy dnes využívá 1-3 procenta zákazníků - pokud uvidíme, že zájem bude větší, budeme možná reagovat. Nechceme jít ale formou neomezeného tarifního programu.
Bude T-Mobile blokovat přístup k WAPu prostřednictvím APN pro internet?
Ano.