Je sice fajn, že patříme ke špičce v oblasti bezkontaktního placení ale objektivně si přiznejme, že za tím není žádné pokrokové smýšlení obyvatelstva ale jednoduchá lenost a pohodlnost. Dnes a denně vídám lidi v supermarketech přede mnou ve frontě, jak při placení položí kartu na terminál ještě dříve, než se na něm zobrazí částka a čekají na "pípnutí". Sice ve většině obchodů je pokladní systém napojený na terminály a přenese tam přesnou částku ale leckde zadávají částku na terminálu ručně. Prostor pro neúmyslné pochybení je tam velký ale lidi nekontrolují, položí, pípnou a jsou spokojení. Nad papírovým výpisem po měsíci, pak nadávají. ---Mám AirBank a Android s NFC. Takže ihned po zavedení placení mobilem jsem si to aktivoval. Kartu s sebou sice mám pro jistotu v peněžence ale prakticky platím jen telefonem. Do 500,- to funguje bez problémů ale po překročení této částky terminál 2x pípne, jako při chybě. Na jeho displeji se ale objeví jiná informace (myslím), než když terminál kartu nevezme. Znuděná obsluha (stalo se mi už 2x v různých obchodech) prohlásí, že karta nebyla rozpoznána a že zkusíme znovu. Rychle vyťukám PIN na klávesnici telefonu, znovu přiložím k terminálu a platba se provede. Paní se divila jak to, když to předtím špatně píplo. Sice se to v tomto ohledu do budoucna možná změní, ale celým příspěvkem jsem chtěl poukázat na to, že rozhodně nepatříme k moderní platební velmoci z toho důvodu, že bychom snadno přejímali nové trendy ale proto, že je placení přiložením karty jednodušší. Stejně by to dle mého názoru dopadlo v jakémkoliv jiném státu, kde by došlo k podobně masivnímu nasazení bezkontaktních terminálů. Můj názor pak už jen podtrhuje fakt, kolik lidí tráví volný čas na poště se složenkami, které se dají v pohodlí domova zaplatit přes IB, nebo fronta před okýnkem s pražskou lítačkou, která se, především na začátku měsíce, táhne, kam jen oko dohlédne a přitom ji jde koupit online na webu dpp...