Značku Xiaomi zná za deset let skoro každý. Ale až teď má svoje vlastní logo

Xiaomi je jedním z pěti největších výrobců smartphonů a zároveň značka, kterou dnes zná už většina lidí, kteří se alespoň okrajově o telefony zajímají. Paradoxně Xiaomi jako takové od vzniku v roce 2010 nemělo dosud svoje logo. Firma používala pouze část svého názvu – slovo Mi, které v čínštině znamená „rýže“ (Xiao znamená „malý“) – ale celé jméno se na vizuálech ani na telefonech neobjevovalo.

Klepněte pro větší obrázek
Vizuály k novému Xiaomi Mi A3 odhalují nové logo

Mění se to s příchodem smartphonu Xiaomi Mi A3 na globální trh. Na těle telefonu je patrné zbrusu nové logo Xiaomi psané stylizovanými minuskami. Stejné logo se potom objevuje i na marketingových materiálech souvisejících s tímto modelem. V Číně začala firma nové logo používat už začátkem července spolu s uvedením modelů řady CC ve spolupráci se značkou Meitu.

Uvedení nového loga firmy dává logiku, ale zároveň jeho způsob používání může přinést další zmatky do již tak poměrně různorodého značení telefonů. Firma Xiaomi produkuje smartphony v řadách Mi, Redmi, Pocophone a Black Shark. Každá řada má svoje vlastní logo, které se na zádech telefonu objevuje (případně doplněné textovým dodatkem „by Xiaomi“). U modelu Mi A3 ale nové logo Xiaomi zcela nahradilo tradiční čtvercové logo Mi, v hlavičkách vizuálů jsou přitom loga obě. Je otázkou, zda slovíčko Mi nebude z názvů do budoucna zcela vypuštěno.

Diskuze (8) Další článek: Fotografická revoluce? Samsung Galaxy S11 má dostat variabilní čočky Varioptics

Témata článku: Xiaomi, Smartphony, Čína, Značení, Marketing, Značka, Meitu, Vizuál, Model, Telefon