ČTÚ: Ceny volání klesly o desetinu

ČTÚ: Ceny volání klesly o desetinu

Průměrné ceny mobilního volání v České republice v loňském pololetí proti roku 2010 klesly o deset procent na 2,51 korun za minutu. Firmy volaly v průměru za 2,28 korun za minutu, domácnosti za 2,94 korun za minutu. Uvedl to předseda Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Pavel Dvořák. Podle něj jde o skutečně realizované ceny na českém trhu a nikoliv o nabídkové ceny operátorů. Od roku 2007 se průměrná cena volání snížila téměř o dvě pětiny z více než čtyř korun za minutu.

ČTÚ v posledních měsících čelil kritice kvůli údajně vysokým cenám v porovnání s ostatními evropskými zeměmi. Podle poslance a předsedy podvýboru pro ICT Jana Husáka (TOP 09) je v Česku volání šestkrát až 13 krát vyšší než v jiných evropských zemích. Podle srovnání Evropské komise jsou ale ceny zhruba na evropském průměru.

Úřad se chystá během roku snížit poplatky, které si platí mezi sebou operátoři za volání do mobilních sítí ze současných 1,08 korun za minutu na 55 haléřů. Dvořák upozornil na to, že pokles poplatku se ale v koncových cenách projevuje jen v omezené míře.

Tlak na snižování cen by mohl vyvolat vstup nového mobilního operátora, který by získal potřebné kmitočty z aukce frekvencí uvolněných přechodem na digitální televizní vysílání. Návrh podmínek aukce úřad zveřejnil k diskusi. Se samotnou aukcí, která by mohla vynést kolem deseti miliard korun, počítá na podzim.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ, Volání

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27