ČTÚ informuje o dalším postupu změny velkoobchodních cen za terminaci ve fixní síti

ČTÚ informuje o dalším postupu změny velkoobchodních cen za terminaci ve fixní síti

Český telekomunikační úřad ve své tiskové zprávě ze dne 29. ledna 2013 informoval, že Sdružení evropských regulačních orgánu BEREC podpořilo v rámci přezkumné fáze notifikačního procesu přístup ČTÚ při výpočtu velkoobchodních cen za ukončení volání v pevných sítích. BEREC zároveň upozornil na tři části (vstupy) nákladového modelu, které by před vydáním finálního rozhodnutí o ceně pro společnost Telefónica Czech Republic, a.s., měly být znovu prověřeny.

Jedná se o vyčíslení nákladů na velkoobchodní vyúčtování služby terminace (billing), stanovení poměru cen ve špičce a mimo špičku a ověření vlivu (ne)zahrnutí terminace mezinárodních příchozích hovorů do přírůstku (inkrementu), jehož náklady model stanovuje.

ČTÚ nyní tyto okruhy, a zejména způsob kalkulace velkoobchodních billingových nákladů, konzultuje jak se sdružením BEREC, tak s Evropskou komisí. Současně hodlá oslovit s žádostí o informace jednotlivé národní regulační orgány v EU, vybrané operátory pevných sítí a dodavatele nákladového modelu. Záměrem tohoto kroku je prověřit vyčíslení velkoobchodních billingových nákladů v kontextu získaných informací a výsledků konzultací se sdružením BEREC a Evropskou komisí. ČTÚ výsledky svého zjištění případně promítne do návrhu rozhodnutí o ceně, kterým stanoví maximální ceny za terminaci ve fixní síti. V takovém případě lze předpokládat vyšší než původně navržené snížení terminačních cen.

Témata článku: ČTÚ, Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

** Za druhé čtvrtletí 2017 eviduje ČTÚ přes 1600 stížností ** 55 procent procent z nich se týkalo účastnických smluv ** Největší zlo jsou dle zákazníků smlouvy, které operátoři prodlužují

22.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 115