Dnes je 11. 2., den linky 112. Po 11 letech ji doplní 2. systém eCall

Dnes je 11. 2., den linky 112. Po 11 letech ji doplní 2. systém eCall | zzz

Jedenáctým rokem se lidé v ohrožení života, zdraví nebo majetku mohou v České republice ze všech telefonních sítí dovolat pomoci záchranářů prostřednictvím bezplatného jednotného evropského čísla 112. Dovolat se dá z jakéhokoliv mobilního telefonu a jde to i bez SIM karty. Garantem služby je Hasičský záchranný sbor ČR.

Zajímavé je, že až do roku 1998 sloužilo telefonní číslo 112 ke zjištění informace o přesném čase. Rozhodnutím ČTÚ však bylo číslo uvolněno. Jeho výhodou je lokalizace volajícího, která zkracuje čas potřebný pro poskytnutí pomoci.

Dnes jsou telefonní centra čísla 112 ve 14 krajích, jsou navzájem hlasově a datově propojena a jsou vzájemně zastupitelná. V případě přetížení nebo výpadku v jednom kraji se hovory automaticky přesměrují na další telefonní centra tísňového volání 112 a volající tak má jistotu, že se vždy v případě nouze dovolá. Vysokou kvalitu české tísňové linky dokládá i ocenění od Asociace evropského čísla tísňového volání (EENA), které Hasičský záchranný sbor získal. Dalším cílem je úspěšná implementace systému eCall, kdy pomoc pro posádku při dopravní nehodě přivolá automaticky havarované vozidlo.

Klepněte pro větší obrázek
Základní schéma systému eCall
Klepněte pro větší obrázek
Rychlost reakce systému Více na: http://www.mobilmania.cz/ecall-nehoda-v-roce-2015-auto-si-samo-zavola-pomoc/a-1320889/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=mobilmania&utm_campaign=copylink

Systém eCall je koncipován jako celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody.

eCall prošel pilotním ověřením v rámci projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot), které probíhalo do 31. prosince 2013. Na našem území a ve vybraných zemích EU flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112. Zavedení služby do ostrého provozu se plánuje nejpozději od ledna 2015.

Témata článku: Bezpečnost, ČTÚ, Den, Tísňové volání, Systém, Rychlost reakce, Let

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

S falešnou aplikací kryptoměnové směnárny kradli peníze a nabourávali se do e-mailů

S falešnou aplikací kryptoměnové směnárny kradli peníze a nabourávali se do e-mailů

** Bitcoin a jiné kryptoměny jsou na vzestupu ** Uživatelé kryptoměnových směnáren jsou oblíbeným cílem útočníků ** S falešnou aplikací vás okradou a nabourají e-mail u Gmailu

10.  11.  2017 | Miksa Martin | 3

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15