Do prodeje jdou hodinky z e-papíru. Sony na výrobu přispěli sami zájemci

Hodinky FES Watch, jejichž displej funguje na stejné technologii jako čtečka elektronických knih Kindle, dorazí po více než roce testování jejich potenciálu až do obchodů. Byť zatím jen do těch japonských. Loni pobočka firmy Sony s názvem Fashion Entertainments (odtud název hodinek FES) spustila v Japonsku crowdfunding, který překonal očekávání a vybral 3,5 milionu jenů (720 tisíc korun). Firma si přitom stanovila za cíl získat dva milliony jenů (410 tisíc korun).

Nabídka hodinek je ale výrazně limitovaná, jinde než v Japonsku k sehnání nebudou – a také tam je nabízí pouze obchod s designovým zbožím MoMA a známé nákupní centrum Isetan v tokijské čtvrti Šindžuku, v němž Apple uvedl na japonský trh chytré hodinky Apple Watch. Firma však nevylučuje, že prodej FES Watch časem rozšíří do dalších řetězců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sony se tak zatím rozhodla ignorovat „běžné“ prodejny s elektronikou, kterých je v zemi nepočítaně. Výběr obchodů podle serveru The Verge naznačuje, že hodinky od Sony mají ambice stát se stylovým módním doplňkem. Jejich cena přesahuje 29 700 jenů (šest tisíc korun).

Digitalizace módy

Jelikož postrádají přívlastek „chytré“, prakticky vzato nemají jinou možnost, než sázet na vzhled. Mezi jejich nejvýraznější technologickou funkci patří možnost přepínat černobílé vzory displeje i pásku.

Nebude-li k tomu docházet moc často, životnost baterie se má blížit dvěma rokům. Zkrátit by ji nemělo ani vystavení vodě, hodinky jsou vodotěsné.

Diskuze (5) Další článek: Vodafonní ceník na zbytek roku: novinky a slevy

Témata článku: Sony, , , , Hod, Pro +, Papír, Digitalizace, Životnost baterie, Sam, Prodej, Son, Zájem, Nákupní centrum