Dodávky z e-shopů zrychlují na jediný den

První velcí hráči v branži internetového obchodování startují ve větším měřítku rychlé doručování balíčků ještě ten den, kdy si je zákazník v e-shopu objedná. S nejambicióznějším projektem v současnosti přichází Zásilkovna.cz. Tento způsob rychlého dodávání bude jedním z pilířů její nové logistické platformy. Plány má v této oblasti také největší tuzemský e-shop Alza.cz.

Klepněte pro větší obrázek

„Takzvané same day delivery, kdy dnes objednáte u internetového obchodu a my ještě dnes doručíme, již naším prostřednictvím využívají stovky e-shopů,“ řekla deníku E15 majitelka Zásilkovny Simona Kijonková. „K vytvoření samostatné logistické sítě nás donutila naše rychlá expanze,“ dodala. Investice do nové platformy se pohybuje v řádu milionů.

Aktuálně Zásilkovna expresní dodání poskytuje v Praze, Hradci Králové, v Brně, Olomouci, Ostravě. Ze zahraničí v Bratislavě a připravuje Budapešť. Počítá s tím, že další lokality bude postupně přidávat. Zatím dodání v den objednání funguje jen uvnitř těchto lokalit. Brzy se to však má změnit.

Alza.cz nabízí dodání ve stejný den po objednávce od loňského roku zatím jen v Praze a okolí. „V příštím roce plánujeme rozšíření do dalších strategických měst,“ sdělila mluvčí obchodu Šárka Jakoubková.

V předvánoční sezoně už „same day delivery“ zavedl také e-shop Mall.cz. „Zavádět ho budeme i letos, jakmile distribuční centrum pojede i na noční směny,“ uvedla zástupkyně Mallu Michala Gregorová. S logistickými firmami jedná také o případném rozšíření služby. „Zatím umí Prahu a okolí,“ poznamenala mluvčí Mallu.

Konkurenční výhoda

Právě díry na trhu tvořeném hlavně velkými přepravními společnostmi hodlá využít Zásilkovna. „Nikdy nebudeme konkurovat firmám typu PPL nebo Geis. Jsou to společnosti, které mají model postavený trošku jinak. Na rozdíl od klasických dopravců se zaměřujeme na zásilky do pěti kil,“ uvedla šéfka firmy Kijonková. Auta Zásilkovny budou navíc orientována hlavně na propojení více než tří stovek výdejních míst v její síti.

„Do budoucna si myslím, že dodání ve stejný den po objednání může být jedním z prvků, které udělají zásadní konkurenční výhodu, pokud nebude spojena s předraženým oceněním této služby, což se zatím nerýsuje,“ soudí Jan Penkala, ředitel poradenské společnosti Acomware. Podle něj jsou rychlé dodávky důležité hlavně pro potraviny a drogerii, běžná je tato služba u květin, velký potenciál mají také léky. Na rychlost v dodání do 90 minut sází například e-shop s potravinami Rohlík.cz.

Váš názor Další článek: Příští Nexus má vyrobit Huawei. Přinese 2K displej a čtečku otisků

Témata článku: , , Budapešť, Den, Shop, Tuzemský e-shop, Jediný den, Stejný den, Zásilkovna, Simona, Šéfka, PPL, Konkurenční výhoda, Rozšíření služby, Zasilkovna