Dovolená po česku: SMS, prozvánění a hledání wi-fi

V zahraničí se neomezuje jen každý desátý, zbytek šetří hlavně na datech. Někteří nevypustí práci ani na dovolence, ale většina říká povinnostem jasné ne.
Dovolená po česku: SMS, prozvánění a hledání wi-fi

Mobily a technika umožňující komunikaci vůbec versus dovolená – jak to jde k sobě a do jaké míry umí Češi na dovolence pustit pracovní povinnosti z hlavy? Na toto téma si nechal vypracovat studii ČEZ, který na našem trhu působí také jako virtuální operátor. Závěr je poměrně jednoznačný a dal by se interpretovat takto:

Na dovolené používáme hlavně SMS, pracovní emaily jsou pro nás zejména v zahraničí tabu. A když chceme na internet, hledáme volně přístupnou wi-fi síť.“

Zase tak prosté to ale není, jen pětina lidí nechává mobil ležet doma, zejména starší ročníky, zbytek bere svého mobilního „miláčka“ se sebou. Oblibě se těší i tablety, ne tak notebooky. Ty si bere jen necelá polovina z nás. Platí prý přesvědčení, že práce a dovolenka k sobě nepatří.

Na dovolené se má odpočívat a moc neutrácet

Polovina respondentů uvedla, že pracovní emaily během dovolené v tuzemsku nekontroluje a v případě zahraniční dovolené je toto číslo ještě větší (62 %). Pouze pětina účastníků průzkumu uvedla, že firemní e-mail kontroluje alespoň jednou denně v případě tuzemské dovolené. Ze zahraničí svojí mailovou schránku kontroluje jen 15 % respondentů.

Devět z deseti lidí, kteří vyráží na dovolenou, cestují do zahraničí. Z výsledků plyne, že více než tři čtvrtiny Čechů se snaží při pobytu v zahraničí na komunikaci maximálně šetřit. Posíláme hlavně SMS a hledáme místa s volně přístupným wi-fi signálem. Komunikaci v zahraničí nijak neomezuje jen desetina z nás.

Výzkum přinesl i jedno překvapení. Stále je totiž populární tzv. prozvánění. V oblibě ho mají především ženy a mladší ročníky z menších měst a vesnic. Mobilu od ČEZ, respektive agentuře STEM/MARK odpovídalo 516 respondentů.

Témata článku: Operátoři, Internet v mobilu, Hospodaření a finance, SMS, Wi-Fi

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • František Scherbaum 30. 7. 2014 15:23:46
    požadavky na vyhledání dovolené s wifi na hotelu se rok od roku stupnuje,...
  • intago 28. 7. 2014 6:56:32
    Mám asi kacířský názor. Léta jsem tuhle dobu jezdil do Řecka atd a pak...
  • Jiří Solfronk 27. 7. 2014 14:11:55
    Průzkum virtuálního operátora rozhodně neodpovídá celému trhu... u velkých...
Určitě si přečtěte

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení