Dříve hračky pro telefony, teď je „zaměstná“ EasyJet

Co začalo jako hračka pro majitele smartphonů stále častěji proniká do profesionální sféry. Drony nově najdou uplatnění v hangárech společnosti EasyJet.

Společnost EasyJet oznámila, že v příštím roce začne při rutinní kontrole svých letadel používat bezpilotní drony. Kromě kamer budou létající roboti vybaveni i dalšími čidly, nasbíraná data poputují do nově vyvinutého softwaru, na jehož výstupu bude další technologická libůstka – brýle s rozšířenou realitou, které reportované položky zobrazí technikům rovnou při pohledu na letadlo, při práci mohou streamovat video rovnou do servisního centra.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dříve kontrola probíhala tak, že technik problém vyfotil, obrázek poslal mailem do servisního centra a jeho řešení probíhalo po telefonu.

Úkolem projektu není hloubková analýza konkrétních problémů, ale urychlení celé prohlídky a upozornění na možné problémy, které pak blíže prozkoumá živý technik. Výhodou technologie je snadná přenositelnost. Stačí drone, nabíjecí stanice, notebook a dostatečně velké úložiště pro data. To se hodí, protože EasyJet operuje na 138 letištích.

Brýle dodá Epson a Vuzix. Drony vychází z běžné produkce, byly však značně modifikovány přímo pro konkrétní úkol na univerzitě v Bristolu, spolupracují na nich firmy Coptercraft a Measurement Solutions. Na videu sice uvidíte jednoho z nejjednodušších dronů, onu původní hračku pro smartphony AR.Drone, ale vysoké nároky si přece jen vyžádaly dražší techniku od Aeronavics. Při poletování kolem Airbusů (EasyJet má 220 typů A319 a A320) nebude roboty řídit žádný RC fanda s joystickem, ale předem definovaný algoritmus, výstupní data tak budou mít vždy stejnou strukturu, ve videu bude snadnější se zorientovat. Při každé kontrole vznikne vždy nový 3D model letadla.

Zajímavé je, že s novou technologií bylo nutné upravit i servisní hangáry společnosti. Nejde ani tak o překážky, se kterými si drony poradí díky senzorům a umělé inteligenci, ale spíše o osvětlení. Kvůli výsledné kvalitě videozáznamu bylo nutné přidat na intenzitě.

Témata článku: Technologie, Drony, Telefony, Epson

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tomáš Procházka 10. 5. 2014 23:22:47
    Podle obrázku to vypadá na naprosto standardní hexacopter s hodně velkou...
  • Martty111 10. 5. 2014 12:53:36
    Nemůžu si pomoct, ale tohle jako hračka pro majitele smartphonů opravdu...
Určitě si přečtěte

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

Včera | Láska Jan | 13

360° kamerky se stanou běžnou součástí smartphonů. První modely už se prodávají

360° kamerky se stanou běžnou součástí smartphonů. První modely už se prodávají

** Dnes pro natáčení VR obsahu používáme samostatné 360° kamerky ** ProTruly a HT Optical ji implementovali do telefonu ** Během pár let by mohly být běžnou součátí telefonů

18.  7.  2017 | Miksa Martin | 9

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

** Technologie opět předběhla dobu ** Technologie autonomních vozů je stále pokročilejší ** Jenže na to není naprosto připravená dopravní legislativa

16.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 2

Vernee Thor E: Přepněte na černobílou a vydrží tři dny

Vernee Thor E: Přepněte na černobílou a vydrží tři dny

** Za 3 500 Kč se chlubí třídenní výdrží ** Dosáhne na ni díky 5 020 mAh akumulátoru a Endurance módu ** Chcete ale používat Android bez barev?

15.  7.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan, Miksa Martin | 22

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

15.  7.  2017 | VTM.cz , Černý Jiří

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení