eCall: i vaše nové auto si od roku 2015 zavolá pomoc k nehodě

eCall: i vaše nové auto si od roku 2015 zavolá pomoc k nehodě

Od roku 2015 bude ve všech nových typech vozidel určených pro EU povinný systém eCall, automatický hlásič dopravních nehod. Na základě aktivace airbagů systém automaticky záchranným složkám odešle informaci, že se stala nehoda, ale také polohu, typ vozidla a další informace. Pod patronací Ministerstva dopravy ČR a za spolupráce Fakulty dopravní ČVUT, společnosti Škoda Auto, společnosti Telefónica Czech Republic a Hasičského záchranného sboru se dne 18.9.2013 v Praze v prostorách Státní zkušebny zemědělských, potravinářských a lesnických zdrojů uskutečnil první reálný crashtest.

Klepněte pro větší obrázek 
První reálný crashtest konaný v Praze 18.9.2013 (obr: Telefónica Czech Republic)

Hlavním cílem systému eCall je co nejrychlejší zajištění pomoci v případě dopravní nehody. "Reakce záchranných složek se díky instalované palubní jednotce uvnitř automobilu zkracuje z původní minuty v průměru na dvacet vteřin. Data o nehodě získáváme automaticky, již v průběhu hovoru je odesíláme na tísňovou linku 112. Tato data pomáhají operátorovi vyhodnotit speciální aplikace. K vozidlovému systému je navíc připojena handsfree sada a posádka vozidla může komunikovat s operátorem tísňové linky," říká David Potužák, Senior project manager projektu eCall ze společnosti Telefónica.

U vážných nehod se může stát, že v blízkosti není žádný svědek, který by mohl pomoc zavolat. Ne vždy je také volající schopen rychle a dobře identifikovat místo nehody - eCall automaticky posílá přesnou polohu na základě GPS. Kontaktované záchranné složky současně dostávají informaci o přesném modelu havarovaného vozidla i další údaje - například počet obsazených míst. Mohou se tak předem připravit na provedení zásahu v místě nehody. Systém eCall taktéž umožní předat údaje o nehodě do systému dopravních informací, aby bylo možné zajistit přesměrování provozu z daného místa na objízdné trasy.

Více o systému eCall můžete zjistit zde.

Témata článku: Operátoři, Technologie, Bezpečnost

71 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Adela Nova 15. 1. 2014 9:47:34
    To už mi přijde lepší ta aplikace Survival - sama si vyberu kdo mě bude...
  • Arčr 29. 9. 2013 23:10:40
    Pokud někdo jede v noci, sám, nikde nikdo a narazí, tak je to k...
  • Revan_21 24. 9. 2013 23:35:15
    Nojooo český člověk je jako vždy blbý člověk. Raději by nechal někoho...
Určitě si přečtěte

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

19.  7.  2017 | Láska Jan | 14

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

** Technologie opět předběhla dobu ** Technologie autonomních vozů je stále pokročilejší ** Jenže na to není naprosto připravená dopravní legislativa

16.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 2

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

15.  7.  2017 | VTM.cz , Černý Jiří

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení