FT: Operátoři chtějí blokovat reklamu. To by byla pro Google katastrofa

FT: Operátoři chtějí blokovat reklamu. To by byla pro Google katastrofa

Podle Financial Times (paywall, via TNW) mají letos někteří evropští mobilní operátoři v plánu zavést blokování reklam v jejich datových sítích. K těmto účelům hodlají využít izraelskou technologii Shine, která má odstranit reklamu z webových stránek i aplikací blokováním adres, ze kterých se načítají. Funkce má být volitelná, nicméně se zvažuje i její plošné zavedení přímo na internetových branách operátorů.

Podobný postup by samozřejmě neudělal radost především Googlu, který je dnes na tomto poli největším hráčem. Na stranu druhou, automatické blokování reklam by bylo v rozporu s politikou síťové neutrality, operátor by totiž neměl v žádném případě jakkoliv filtrovat data, která tečou z bodu A do bodu B. O tom by měl vždy rozhodovat výhradně koncový uživatel.

Lze tedy předpokládat, že pokud by k podobné blokaci skutečně došlo, provozovatelé reklamních systémů i vydavatelé by se úspěšně obrátili na úřady. V minulosti už ostatně uspěli třeba ve sporu s francouzským operátorem Free, který blokoval reklamu přímo v domácích routerech svých zákazníků.

Evropským vydavatelům a reklamním systémům se nicméně nelíbí ani to, pokud do dat vědomě zasahují koncoví uživatelé a instalují třeba AdBlock. V západní Evropě tak sílí tlak na provozovatele populárního doplňku a chystají se hromadné žaloby, ve kterých vydavatelé budou požadovat náhradu škody za ušlé tržby.

Témata článku: Google, Hospodaření a finance

54 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pavel1tu 18. 5. 2015 6:41:10
    Že jsou reklamy datově "mohutné", se ví již dlouho, hoooodně dlouho (prý...
  • gepir 17. 5. 2015 15:45:55
    Pokud nekomu vadi reklama at si pusti ADblock existuje i pro android ja to...
  • Jiří Balada 17. 5. 2015 9:21:50
    Poradil by mi někdo šikovný progam na blokování reklam pro Android?...
Určitě si přečtěte

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

28.  7.  2017 | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 15


komerční sdělení

Komerční sdělení