Google staví vývoj virtuální reality na brýlích z papíru

Když Google loni představil papírový Cardboard, vypadalo to na jednorázovou zábavu. Opak je pravdou, Google představil novinky a projekt roste.

Papírová skládačka pracuje na jednoduchém principu – vložíte do ní telefon, jehož displej poslouží jako zobrazovač. Součástí skládačky jsou pak optické čočky, které máte před očima a umožní vám sledování displeje z blízké vzdálenosti. Zorné pole je pak rozděleno a každé oko vidí jiný obraz na své části displeje. Tím vzniká dojem 3D pohledu. Pohybové čidlo v telefonu pak umožní vytvořit dojem virtuální reality a o obsah se postarají aplikace připravené pro Cardboard.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní Google Carboard...
Klepněte pro větší obrázek
...a jedna z nových alternativ.

Jednoduché řešení prostě funguje. Stejného principu využívají například i brýle Samsung Gear VR, jen jsou vyrobeny z plastu a opatřeny cenovkou 199 dolarů. Velký displej rozdělený na dvě části má ostatně i Oculus Rift, ale nutno uznat, že toto zařízení je už technologicky dál a je připraveno uspokojovat náročné hráče. Cardboard ale na vyvolání dojmu z virtuální reality stačí, poslouží jako jednoduchý nástroj k 3D prohlídkám a nějaké ty 3D hříčky už také vznikají.

 

Originál Cardboardu od Googlu byl velmi rychle doplněn o nespočet napodobenin z různých materiálů. To Googlu nevadí, ba naopak. Jednou z novinek je právě podpora alternativních konstrukcí v aplikaci Cardboardu. Ta nově umí zkalibrovat obraz na míru (záleží na vzdálenosti čoček od sebe i od displeje). Pro uživatele to navíc bude naprosto jednoduché – každé podporované zařízení dostane QR kód, který pak stačí sejmout fotoaparátem mobilu s aplikací Google Cardboard. Ta se pak automaticky zkalibruje.

Klepněte pro větší obrázek
Výrobci napodobenin Cardboardů si mohou nechat od Googlu vygenerovat QR kód, kterým opatří své brýle. Podle kódu si pak může uživatel velmi snadno optimálně zkalibrovat nastavení aplikace. 

Pro vývojáře je pak k dispozici nové Cardboard SDK, které nabízí vylepšenou podporu pro sledování polohy hlavy a také Google připravil návod, jak navrhovat design 3D aplikací a využívat třetího rozměru.


A protože už se rozšířil počet aplikací, které Cardboard podporují, dočkaly se tematického rozdělení v Google Play Store na hry, hudbu a video a zážitky

Témata článku: Google, Příslušenství, Virtuální realita, Podporované zařízení, Papír, Vir, Vývoj, Google +, Stav, Jednoduchý nástroj, Cardboardu, Real

Určitě si přečtěte

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

** Kovové zpracování a tenké tělo vynikne spíše v bílém provedení ** Zklame průměrný fotoaparát a ne zcela přesná čtečka otisků ** Je Idol 5 zajímavá volba, nebo jen další z levných smarphonů?

Včera | Vrbacký Jakub | 2

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

** Idol 5S je nejvyšší telefon z portfolia Alcatelu, výbavou ale spadá do střední třídy ** Hlavním benefitem má být kvalitní zvuk se stereo reproduktory ** Zaujmout zahodlá i skvělým designem a kvalitním hliníkovým tělem

17.  11.  2017 | Miksa Martin | 1

Moto Gamepad: modulární rozšíření přiblíží smartphone herní konzoli [vyzkoušeno]

Moto Gamepad: modulární rozšíření přiblíží smartphone herní konzoli [vyzkoušeno]

** Vyzkoušeli jsme další z přídavných Moto Modů ** Moto Gamepad nabídne lepší herní zážitek a baterii navíc ** Ovládá i prostředí smartphonu, ale na klasický gamepad nemá

9.  11.  2017 | Vrbacký Jakub | 7

Sony WF-1000X: osvoboďte se od drátů i okolního hluku [vyzkoušeno]

Sony WF-1000X: osvoboďte se od drátů i okolního hluku [vyzkoušeno]

** První kompletně bezdrátová sluchátka od Sony ** Jsou lehká a maličká, přesto překvapují dobrým zvukem ** Proti konkurenci obsahují navíc funkci potlačení okolního hluku

3.  11.  2017 | Láska Jan | 4