Inzerce už pronikla i na mobily zákazníků O2

Minulý týden začal rozesílat reklamu T-Mobile a tento týden dorazily první reklamní vlaštovky k zákazníkům O2. Máte zájem o Škodovku za super cenu?
Inzerce už pronikla i na mobily zákazníků O2

Už minulý týden jsme vás informovali o skutečnosti, že zákazníci T-Mobile poslouží operátorovi jako příjemci reklamy a operátor na tomto novém byznysu slušně vydělá, když si vyinkasuje 2,50 až 7 Kč za jednu reklamní zprávu. Zákazníkům na oplátku nedá vůbec nic - ani pár volných minut do vlastní sítě.

Nyní se zdá, že pozadu nezůstává ani O2, kyslíkový operátor v těchto dnech rozesílá vybraným zákazníkům SMS – obchodní sdělení, které se ale vůbec netýká portfolia jím poskytovaných služeb.


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také: T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.


Tentokráte nešlo o zprávu lákající na levnější roaming či dva vyzváněcí tóny za cenu jednoho, tentokráte můžeme zprávu klasifikovat jako reklamní sdělení třetí strany, však posuďte sami: „OS: Doprejte si komfortni vybavu. Akcni modely Skoda Fabia jiz od 249 800 Kc a Roomster jiz od 304 400 Kc. Od Skofinu zimni kola zdarma. http://c2a.cz/akcnimodely“.

O záměru nabídnout inzerentům mobilní telefony svých zákazníků operátor neinformoval, a tak jsme se optali přímo u zdroje. „Zákazníci udělují souhlas se zasíláním obchodních sdělení od O2 či dalších subjektů (třetích stran) v rámci akceptace Všeobecných obchodních podmínek, přičemž paušální zákazníci tak činí při uzavření smlouvy. U zákazníků s předplacenými kartami je souhlas učiněn porušením ochranné pečeti, která je na balíčku se SIM kartou,“ říká Martin Žabka, tiskový mluvčí operátora a odkazuje na všeobecné podmínky (pdf) - odstavec 6.6.

A dodává: „V případě zákazníků s předplacenými kartami se jedná o anonymní uchovávání dat, neboť u předplacených karet nejsou uváděny žádné osobní údaje. Řada zákazníků předplacených karet nicméně vstoupí do např. věrnostního programu a v rámci něj poskytne osobní údaje i souhlas s obesíláním. Každý ze zákazníků má možnost požádat o vyřazení z databáze pro obesílání nabídek společností O2 a třetích stran. Viz. přiložené VOB - odstavec 6.9“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za to u nás v ČR zakusíte „rovnako“ • OS od operátora mohou alespoň upozornit na levnější služby • Inkriminovaná SMS s reklamním sdělením třetí strany

Takže ve srovnání s T-Mobile se zdá, že jeden je za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Sice by vám mohl obyčejný selský rozum napovídat, že podobnou nevyžádanou reklamu by měl zákazník dovolovat a nikoli zakazovat, ale holt v tržním prostředí bez regulace je, zdá se, možné všechno. Jen pro zajímavost, právě na takovém principu funguje zveřejňování v telefonním seznamu – implicitně je zakázáno a zákazník s ním musí souhlasit.

Já tedy závěrem mohu jen doporučit řešení. Pokud o reklamní SMS nestojíte, kontaktujete zákaznickou linku *11 a vyžádejte si vyřazení z databáze. Sice vás to bude stát čas a nervy, ale snáz to nepůjde, jelikož O2 pro své zákazníky nemá žádnou použitelnou internetovou správu služeb.

Témata článku: Operátoři, O2

36 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jirka 5. 11. 2010 13:39:32
    Z diskuze vidím,že jsem jedním z Vás,kterým poslali reklamu.Ohradil jsem...
  • piErcE 10. 10. 2009 19:58:45
    jen nekolik kusych poznamek... - kdyz mi budou suchy rohliky vnucovat...
  • grumbler 10. 10. 2009 18:24:58
    V podmínkách není ani slovo o tom, že mi někdo bude vnucovat Fabii...
Určitě si přečtěte

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

** Nové tarify O2 zakončily proces obměny ** Nic až tak zásadního se bohužel nestalo ** Další změny přijít mohou, ale boty bychom na to nevsadili

11.  6.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 38

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

** Operátoři zaútočili na NEZISKOVÝ dTest, že chce VYDĚLAT ** Argumentaci Vodafonu rozbil dTest, argumentaci O2 vlastně samo O2 ** Vítězem je T-Mobile, který se mediální přestřelky raději nezúčastnil

10.  6.  2017 | Kůžel Filip | 92

Slovenskému O2 vadí bezplatný roaming, žádá o výjimku z pravidel

Slovenskému O2 vadí bezplatný roaming, žádá o výjimku z pravidel

** O2 SK se bojí propadu tržeb, byť ty slušně rostou a operátor vydělává ** Účtovat příplatky mají povoleno například i operátoři v Litvě ** Proč vymýšlet triky, když to jde oficiální cestou?

7.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 29