Jak zpívají Nightwork: „V zemi české 14 milionů funkčních SIM karet“

Jak zpívají Nightwork: „V zemi české 14 milionů funkčních SIM karet“

Počet aktivních mobilních čísel v Česku za poslední rok mírně vzrostl a dosahuje celkem 14 milionů funkčních SIM karet, přesně jak zpívá oblíbená kapela Nightwork ve své písni „Čekám na signál“. Údaje vyplývají z výroční zprávy Českého telekomunikačního úřadu, vydané v uplynulých dnech.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto (zdroj: simcardsfree.org)

ČTÚ zaznamenal meziroční nárůst počtu SIM karet o 1,3 %. 8,8 milionu zákazníků využívá některého z paušálních tarifů, zbytek telefonuje s předplacenkou. Dohromady se na celém trhu provolalo 16,6 miliardy minut (cca 3 minuty a 15 sekund na SIM kartu a den), což je o tři procenta více než o rok dříve.

Průměrná cena minuty hovoru poklesla zejména díky nabídce neomezených tarifů na 1,78 Kč. Jen mírně, zhruba o 4 %, narostl počet odeslaných SMS na 7,8 miliardy. Nejvíce rostla přenesená mobilní data, jejichž objem vzrostl o 29 % na odhadovaných 18 500 TB (cca 110 MB na SIM kartu měsíčně).

Témata článku: Operátoři, ČTÚ, Odeslaný sms, SIM, Mil

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27