Kdo vládne čínskému trhu smartphonů? Huawei a Xiaomi

Kdo vládne čínskému trhu smartphonů? Huawei a Xiaomi

Čínský trh se smartphony je natolik velký, že některým výrobcům stačí působit a uspět pouze zde, a rovnou se dostávají na přední příčky mezi globální značky. Typický příklad takového výrobce je čínské Xiaomi, které kromě Číny oficiálně prodává svá zařízení pouze na několika dalších asijských trzích, a přitom patří do první pětky. Ve své domovině tak logicky patří na špici, o kterou se přetahuje se společností Huawei.

Klepněte pro větší obrázek
Čínské značky si porcují domovský trh. Xiaomi a Huawei jsou na špici, Lenovo musí ještě zabrat (foto: ibtimes.com)

Podle analytické společnosti Canalys byl ve druhém čtvrtletí 2015 v Číně téměř každý třetí prodaný smartphone jedné ze značek Xiaomi nebo Huawei. Čínský zázrak Xiaomi potvrdil první místo s 15,9 % tržního podílu, na záda mu ovšem dýchá konkurenční krajan Huawei, kterému se v měsících duben až červen prodejně velmi dařilo a prodeje navýšil meziročně o 48 %. Apple spadl v Číně na třetí místo, následovaný Samsungem a značkou Vivo.

Témata článku: Huawei, Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Canalys

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_ 5. 8. 2015 15:11:34
    tyto dve znacky jsou nyni zraloky na trhu s neuveritelnym mezirocnim...
  • Mahoner 5. 8. 2015 13:39:18
    bylo jen otazkou casu kdy huawei rozmeta veskerou konkurenci
Určitě si přečtěte

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

** Rekapitulace minulého kvartálu v mobilním byznysu ** Agentury se nemůžou shodnout – smartphony rostly, nebo klesaly? ** Huawei jde po krku Applu. Dostihne jej už v dalším kvartálu?

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 40

Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

** Trh smartphonů roste pomaleji než v minulosti ** Jedničkou zůstává Samsung následovaný Applem ** Čínské značky se pomalu ale jistě derou vzhůru

17.  8.  2017 | Láska Jan | 6


komerční sdělení

Komerční sdělení