Legendární fotbalista Pelé žaluje Samsung za neoprávněné využití v reklamě

Legendární brazilský fotbalista Pelé žaluje Samsung kvůli tomu, že jej proti jeho vůli využil v reklamě na ultra HD televizory. Po jihokorejské společnosti požaduje odškodné ve výši 30 milionů dolarů (asi 720 milionů korun).
Legendární fotbalista Pelé žaluje Samsung za neoprávněné využití v reklamě

Zmiňovaná reklama se objevila v deníku New York Times. Zobrazeným mužem není Pelé, ale žaloba uvádí, že tak má vypadat a tím potenciální zákazníky klame. Podle advokáta Freda Sperlinga si Samsung najal dvojníka. „Cílem je získat odpovídající kompenzaci za nepovolené využití Pelého identity a zabránit takovým případům v budoucnu,“ říká Sperling.

Klepněte pro větší obrázek
Autor: Marcello Casal Jr./ABr via Wikimedia Commons CC-BY-3.0-BR

Žaloba dále uvádí, že Pelé už se Samsungem dříve o možném využití v reklamě jednal, v roce 2013 ale jihokorejská společnost své snahy na poslední chvíli ukončila. Pětasedmdesátiletý bývalý fotbalista spolupracuje například se společnostmi Volkswagen, Subway, Emirates nebo Procter and Gamble.

Sperling bude svého klienta hájit u soudu v Chicagu, kde už nedávno podobný případ vyhrál. Bývalému basketbalistovi Michaelu Jordanovi pomohl vysoudit 8,9 milionů dolarů za neoprávněné užití identity v reklamě obchodního řetězce Dominick’s. Tehdy měl však úlohu lehčí, protože v reklamě se objevilo Jordanovo jméno. 

Témata článku: Samsung, Kauzy, Subway, Potenciální zákazník, New York Times, Jihokorejská společnost, Podobný případ, Využití

Určitě si přečtěte

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

** Úřad, který má potírat nekalou soutěž, hledal opatrně a nic nenašel ** Závěr: operátoři v minulosti měli stejné ceny, ale kartel to nebyl ** Čtyři strany opatrné úředničiny překládáme do srozumitelného jazyka

16.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 41

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25