Legendární fotbalista Pelé žaluje Samsung za neoprávněné využití v reklamě

Legendární brazilský fotbalista Pelé žaluje Samsung kvůli tomu, že jej proti jeho vůli využil v reklamě na ultra HD televizory. Po jihokorejské společnosti požaduje odškodné ve výši 30 milionů dolarů (asi 720 milionů korun).
Legendární fotbalista Pelé žaluje Samsung za neoprávněné využití v reklamě

Zmiňovaná reklama se objevila v deníku New York Times. Zobrazeným mužem není Pelé, ale žaloba uvádí, že tak má vypadat a tím potenciální zákazníky klame. Podle advokáta Freda Sperlinga si Samsung najal dvojníka. „Cílem je získat odpovídající kompenzaci za nepovolené využití Pelého identity a zabránit takovým případům v budoucnu,“ říká Sperling.

Klepněte pro větší obrázek
Autor: Marcello Casal Jr./ABr via Wikimedia Commons CC-BY-3.0-BR

Žaloba dále uvádí, že Pelé už se Samsungem dříve o možném využití v reklamě jednal, v roce 2013 ale jihokorejská společnost své snahy na poslední chvíli ukončila. Pětasedmdesátiletý bývalý fotbalista spolupracuje například se společnostmi Volkswagen, Subway, Emirates nebo Procter and Gamble.

Sperling bude svého klienta hájit u soudu v Chicagu, kde už nedávno podobný případ vyhrál. Bývalému basketbalistovi Michaelu Jordanovi pomohl vysoudit 8,9 milionů dolarů za neoprávněné užití identity v reklamě obchodního řetězce Dominick’s. Tehdy měl však úlohu lehčí, protože v reklamě se objevilo Jordanovo jméno. 

Témata článku: Samsung, Kauzy, Jihokorejská společnost, Potenciální zákazník, Využití, New York Times

17 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pampuch_sk 4. 4. 2016 10:19:03
    Ale to predssa nieje ta ista osoba, pomer vzialenodti oci k vzdialenosti...
  • boongeelay 4. 4. 2016 7:51:03
    Starší černoch = Pelé? Trochu rasistické ne? :) BTW Pelé plnovous...
  • brk77 3. 4. 2016 19:44:28
    Chápu, proč to Samsung udělal a chápu, proč se to tomu chlapovi nelíbí,...
Určitě si přečtěte

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

** Za druhé čtvrtletí 2017 eviduje ČTÚ přes 1600 stížností ** 55 procent procent z nich se týkalo účastnických smluv ** Největší zlo jsou dle zákazníků smlouvy, které operátoři prodlužují

22.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 115


komerční sdělení

Komerční sdělení