Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s naúčtovanou částkou, vtíraví podomní prodejci a problémy Vodafonu s přenosem čísel opět zvýšili počet stížností, které chodí na ČTÚ.
Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s vyúčtováním, smlouvy uzavírané podomními prodejci, přenos čísla z jedné sítě do druhé a kvalita poskytovaných služeb – čtyři přihrádky, kam si Český telekomunikační úřad (ČTÚ) řadí došlé stížnosti nejčastěji. Dle aktuální monitorovací zprávy (PDF) za měsíc srpen stížností účastníků elektronických komunikací přibývá, za druhé čtvrtletí letošního roku (od dubna do června) dostal regulátor celkem 606 stížností. Z toho 418 řešil přímo ČTÚ, 34 stížností předal příslušnému orgánu a 154 stížností shledal jako neodůvodněné.

Oproti 1. čtvrtletí roku 2012 tak počet stížností narost v absolutním počtu o 31. ČTÚ nárůst počtu stížností přičítá zejména rozšíření sledované agendy o problematiku spotřebitelských otázek. V kategorii stížností týkajících se nesouhlasu s vyúčtováním ceny poskytovaných služeb zaznamenal úřad řadu stížností na společnost UPC v souvislosti se zpoplatněním pronájmu modemů a set-top boxů. Regulátor uvádí, že s UPC zahájil správní řízení ve věci podezření ze spáchání správního deliktu.

Varujte seniory, podomní prodejci je balamutí

ČTÚ přijal i zvýšený počet stížností týkajících se procesu uzavírání účastnických smluv, ve II. čtvrtletí pak především pokud se jedná o praktiky podomních prodejců, nabízejících služby seniorům. Ti nejsou vždy schopní plně posoudit všechny podmínky nabízených smluv, čehož právě tzv. door-to-door prodejci často zneužívají.

Co se týče přenosu čísla mezi operátory, strmý nárůst počtu stížností zaznamenala společnost Vodafone Czech Republic a.s. Operátor měl technické problémy se svým zákaznickým systémem, který regulátorovy nahlásil, ten nyní celý případ šetří. V „disciplíně“ klamavé obchodní praktiky dominovali za sledované období výše zmínění podomní prodejci a ve věci zavedení servisního poplatku u služeb satelitní televize se na ČTÚ začali obracet zákazníci společností Skylink a CSlink.

Nelichotivé první místo v počtu stížností obsadila opět společnost Telefónica následovaná T-Mobilem a Vodafonem. Více už prozradí následující tabulka:

Společnostpočet stížností a dotazůpočet stížností k celkovému počtu stížností
LIVE TELECOM405,7%
MobilKom162,3%
Vodafone CZ12918,4%
T-Mobile CZ19327,5%
Telefónica CZ27138,7%
UPC CZ527,4%
*data za Q2 2012, zdroj: ČTÚ

Témata článku: Operátoři, Vodafone, T-Mobile, ČTÚ, Kauzy, Podomní prodej

35 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Arčr 28. 10. 2012 21:45:45
    Vsadila bych se, že většina z těch, co tu chválí O2 jsou také O2 uplaceni...
  • honzatrx 19. 9. 2012 15:15:43
    Lidi jsou v drtivé většině jen nadávající hlupáci, neschopní a líní si...
  • Jirka Bily 18. 9. 2012 13:30:56
    Take mate pocit, ze Telefonica na Vas prdi? Podporte nasi akci "CO2 -...
Určitě si přečtěte

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

Včera | Herodek Martin | 11

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče?

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče?

** Novela Zákona o elektronických komunikacích prošla horní komorou Parlamentu ** Senátoři ji schválili bez pozměňovacích návrhů ** Díky tomu se dříve otevřou dveře pro případného nového operátora

22.  7.  2017 | Holčík Tomáš, Láska Jan | 35

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

** Na infolince operátora nemusíte dostat správné informace ** Pokud máte starší tarif, na výpověď bez sankce máte nárok ** Výpověď můžete podat na prodejně nebo poslat poštou

19.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení