Mezi tablety ve 3. čtvrtletí dominoval Apple se Samsungem. Amazon byl až třetí

Agentura IDC zveřejnila statistiky výrobců tabletů za třetí čtvrtletí, podle které si meziročně nejvíce polepšil Samsung. Meziročně mu podíl na trhu vzrostl o 89 procent, dalším skokanem je čínské Lenovo, které rostlo o 62 % či Huawei, jemuž se podíl na trhu, oproti loňskému třetímu čtvrtletí, zvýšil o třetinu. Tabletovým králem zůstává Apple, z Androidích výrobců se mu nejvíce blíží Samsungu. Ostatním pomalu ujíždí vlak...

Apple v Q3 2020 dodal na trh 13,9 milionů iPadů, což mu podle agentury IDC 29,2% podíl na trhu. Meziročně si tak „jablečný“ výrobce polepšil o 17 procent. Na druhé místo se posunul jihokorejský Samsung, který prodal 9,4 milionů tabletů, a to mu vyneslo téměř 20% podíl na trhu. Samsung byl také jeden z prvních, který na trh uvedl 5G tablet. Ztrácí naopak Amazon, jehož tablety řady Fire se v Evropě oficiálně nenabízí. Americký gigant prodal 5,4 milionů tabletů, což meziročně znamená nepatrný pokles. Na trhu měl Amazon podíl 11,4 %. 

Nepatrně za Amazonem se umístilo Huawei (4,9 milionů prodaných kusů) a Lenovo (4,1 mil. kusů). Do sekce „ostatní“ dále spadá téměř 10 milionů tabletů různých značek. Celkově tabletový segment meziročně vzrostl téměř o čtvrtinu, což můžeme přičíst i aktuální pandemii koronaviru. Lidé totiž často pracují z domu a za zábavou nechodí tam, kam dříve, takže se tablet stal jedním ze stěžejních způsobů, jak si hrami či sledováním multimédií ukrátit volný čas. U Samsungu a Applu se ukazuje, že existuje zájem o spíše dražší tablety, zatímco u ostatních značek se hledí spíše na nižší pořizovací náklady.

Jak si vedli výrobci tabletů ve třetím čtvrtletí 2020 (dle IDC):

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj IDC

Diskuze (10) Další článek: 3Q 2020: Xiaomi poprvé předstihlo Apple a je trojkou ve smartphonech

Témata článku: Amazon, Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, , , , , , , , Samsun, Trh, Evropa, Čtvrtletí, Výrobce, Original IP, Podíl,