Mobilní nákupy rostou o 40 %, třikrát rychleji než e-commerce

Obliba nákupů prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu výrazně roste. V uplynulých třech letech dosahovaly mobilní nákupy každoročně více než 40procentního nárůstu v objemu i hodnotě. Rostly tak třikrát rychleji než klasické online nákupy prostřednictvím počítače. Ty dosahovaly růstu okolo 13 procent. Ukazují to statistiky asociace Visa Europe.
Mobilní nákupy rostou o 40 %, třikrát rychleji než e-commerce

Průměrně lidé přes mobilní telefon zaplatí během jedné transakce kolem 2 400 korun. U tabletu je to až o třetinu více, tedy kolem 3 200 korun. Muži přitom utrácí více než ženy, a to v průměru až o čtvrtinu. Konkrétně je to přibližně 3 000 ku 2 400 korun.

„Vychází to ze zaměření na odlišný sortiment. Zatímco ženy nakupují především oblečení a produkty z oblasti péče o krásu a zdraví, kde pořizovací částky nejsou tak vysoké, muži mnohem častěji nakupují vybavení pro sport nebo nejrůznější technické vybavení a elektroniku,“ vysvětluje regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Klepněte pro větší obrázek
Kategorie mobilních nákupů (obr.: Statistiky asociace Visa Europe)

Žebříček v mobilním nakupování vedou severské státy Evropy. Například v Dánsku se každoroční nárůst pohybuje kolem 55 procent, v Norsku je to 54 procent a Švédsku 52 procent. Stejně je na tom i Čína. Ta je podle statistik zemí, v níž největší podíl lidí k nákupům využívá právě chytrý telefon nebo tablet. Celkem představují 68 procent obyvatel. V závěsu Čínu následují Spojené arabské emiráty a Turecko. Obliba mobilních nákupů ale roste i v Česku. „Z našich průzkumů vyplývá, že Češi milují inovace a moderní technologie,“ popsal Gajdoš.

Vzestup online nakupování z mobilních zařízení potvrzují i výsledky průzkumu společnosti Slevomat. „Uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím webu ve svém telefonu je zhruba 480 tisíc,“ popisuje zkušenost firmy její ředitelka Marie Chytilová. Průměrná výše nákupu je 670 korun, nejčastěji nakupují zákazníci ve věku mezi 18 až 34 lety. Nejvíce z nich – konkrétně 65 procent – bydlí v Praze a okolí.

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance

Určitě si přečtěte

BlackBerry KEYone: moderní pisatel má konečně za jedna [recenze]

BlackBerry KEYone: moderní pisatel má konečně za jedna [recenze]

** BlackBerry rovná se klávesnice, a to opět výtečná ** Bezpečný Android a geniální BlackBerry Hub ** Je dnešní doba ochotna ťukat písmenka na klávesnici?

Včera | Vrbacký Jakub | 14

Huawei P9 Lite (2017): bestseller má pokračování [recenze]

Huawei P9 Lite (2017): bestseller má pokračování [recenze]

** Čínská značka přichází s dalším smartphonem střední třídy ** Zařízení je určeno pro masy ** Povedlo se namíchat rozumnou výbavu za dobrou cenu?

22.  6.  2017 | Láska Jan | 11

OnePlus 5 je zde! Číňanům se podařilo srazit cenu top modelu pod 14 tisíc

OnePlus 5 je zde! Číňanům se podařilo srazit cenu top modelu pod 14 tisíc

** OnePlus 5 nepřináší revoluci mezi top smartphony ** Ukazuje ale, že i vlajkový model se dá nabízet výrazně levněji ** Nižší cenu umožňuje zejména specifický model distribuce bez prostředníků

20.  6.  2017 | Láska Jan | 100

HTC U11: vymáčkněte z něj maximum [recenze]

HTC U11: vymáčkněte z něj maximum [recenze]

** HTC U11 přináší inovativní ovládání Edge Sense ** Vyniká kvalitním audio výstupem a skvělými sluchátky USonic ** Jeho fotoaparát je dle testů DxOMark momentálně nejlepší ze všech

18.  6.  2017 | Měchura Milan | 16