Mobilní tarify od „energetiků“ zatím moc netáhnou

Mobilní tarify od „energetiků“ zatím moc netáhnou

Mobilní operátoři od obchodníků s energiemi zatím díru do světa neudělali. Desítky tisíc klientů dokázal přitáhnout jen ČEZ Mobil, který jich má 73 tisíc, a do konce roku jich hodlá získat 100 tisíc. Centropol Telecom, jenž s virtuálním operátorem přišel jako první, sice chtěl nalákat do konce letošního roku 200 tisíc lidí, zatím jich získal jen 15 tisíc. „Když se nám podaří udržet dnešní dynamiku, můžeme se dostat k desítkám tisíc zákazníků,“ připouští majitel Centropolu Aleš Graf.

Ostatní dva mobilní operátoři v barvách RWE a Lama Energy o konkrétních počtech zákazníků mluvit nechtějí. U Lamy se počítají na jednotky tisíc. „RWE uvedla na trh svého virtuálního mobilního operátora výlučně jako doplňkový nástroj pro posílení pozice při prodeji elektřiny a zemního plynu. Není pro nás tedy důležitý celkový počet prodaných SIM karet,“ říká mluvčí RWE Martin Chalupský.

Obchodníci s energiemi zjišťují, že prodat SIM kartu je výrazně těžší než elektřinu či plyn. „Musím přiznat, že prodej jde pomaleji, než jsme si představovali. Uspět na trhu mobilních služeb je násobně složitější. Proto se zaměřujeme na stávající zákazníky, než abychom se snažili masivně oslovit nové klienty,“ dodává Graf.

Z lidí, kteří si pořídili volání od Centropolu, jich 60 procent odebírá i energie. U ČEZ Mobilu jde o tři čtvrtiny zákazníků a RWE Mobil dokázal SIM karty prodat z 95 procent odběratelům energií od RWE.

Jen operátor Lama Mobile vykazuje průnik obou skupin zákazníků kolem 10 procent. Za své tak berou představy, že by se obchodníci s energiemi dostali k novým zákazníkům přes nabídku mobilních služeb. „Jakmile budeme mít u volání větší portfolio, marketingové oddělení se tím začne zabývat. Pak je možné, že k prodeji energií majitelům SIM karet přistoupíme,“ tvrdí Graf z Centropolu.

Své odběratele elektřiny a plynu se k telekomunikačním službám snaží energetici přitáhnout bonusovými programy. Centropol věnuje dvacet volných minut za nákup elektřiny a odběr elektřiny a plynu odmění 50 minutami. Lidé, kteří svítí a topí energiemi od ČEZ, si mohou v síti ČEZ Mobil posílat SMS zdarma. U RWE dostanou odběratelé volný kredit. Lama Energy motivuje nákup energií spolu s voláním poukázkou v hodnotě dvou tisíc korun za rok.

Témata článku: Virtuální operátoři, Hospodaření a finance, Tarify

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Antonín Novák 25. 7. 2014 10:15:16
    Já sem k ČEZu přešel i když jinak nejsem jejich klient, SMS za 1,2 Kč a...
  • z.pepa 24. 7. 2014 13:54:46
    A kde mají One Mobile? To je přece taky enrgetika (One Energy). A jejich...
  • Roger73 24. 7. 2014 13:44:27
    Řekl bych, že třeba Centropol doplácí na to, že nerozjel žádnou pořádnou...
Určitě si přečtěte

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

Dnes | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 8

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

** Na infolince operátora nemusíte dostat správné informace ** Pokud máte starší tarif, na výpověď bez sankce máte nárok ** Výpověď můžete podat na prodejně nebo poslat poštou

19.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 14

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení