Mobily slouží k výběru a porovnání zboží, nákup na nich dokončí ale jen 12 % zákazníků

Mobily slouží k výběru a porovnání zboží, nákup na nich dokončí ale jen 12 % zákazníků

Nákupy z mobilních telefonů zatím nejsou příliš rozšířené, ačkoli počet lidí, kteří na displeji mobilu zboží vyberou a rovnou i zaplatí, narůstá. Podle průzkumu společnosti Seznam.cz uskutečnilo 12 % dotázaných celý nákup na mobilu. Data jsou založena na on-line průzkumu, který probíhal od 16. do 20. května 2016 prostřednictvím nástroje Seznam.cz Výzkumník.

Klepněte pro větší obrázek

Mezi zákazníky převažují muži nad ženami. 38 % mužů potvrdilo, že mobil běžně využívá ke čtení recenzí, výběru zboží nebo k samotnému nákupu. Oproti tomu jen pro 29 % žen je mobil běžnou součástí nakupování, 36 % z nich dokonce mobil k této činnosti nevyužívá vůbec.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud se zaměříme i na ty, kteří mobil využívají k výběru a porovnání zboží, ale pak samotný nákup uskuteční na počítači nebo v kamenné prodejně, dostaneme se k mnohem zajímavějšímu číslu 41 %. Zajímavé jsou přitom výsledky z pohledu věku respondentů. Neukazují totiž téměř žádný rozdíl. Jak pro 37 % mladých (ve věku 10 - 24 let), tak pro 37 % ekonomicky aktivních (ve věku 25 - 44 let) je mobil běžným prostředkem při nakupování.

Témata článku: Smartphony, Nákup a ceny, Výběr, Mobil

Určitě si přečtěte