Náctiletí dávají přednost Snapchatu před Facebookem. Může pro Zuckerberga znamenat problém?

Náctiletí dávají přednost Snapchatu před Facebookem. Může pro Zuckerberga znamenat problém?

I když se Mark Zuckerberg stále chlubí rostoucí základnou uživatelů Facebooku, během následujících let by se situace mohla změnit. Jak ve svém pravidelném výzkumu zjistila investiční společnost Piper Jaffray, náctiletí v současnosti před Facebookem preferují Snapchat. 

Ani tak obrovská a populární společnost jako Facebook nemá svou pozici na trhu jistou, ukázal průzkum se vzorkem deseti tisíc teenagerů. Jeho majitele mohlo utěšit alespoň to, že druhou nejoblíbenější aplikací mezi mladými je Instagram. Ten od roku 2012 patří právě do impéria Marka Zuckerberga.

Facebook se umístil na třetí pozici. Twitter je mezi náctiletými čtvrtou nejoblíbenější sociální sítí. Výzkum potvrzuje trend, že nejmladší generace preferuje obrazová sdělení před těmi textovými. Obliba Snapchatu i pět let po uvedení na trh stále roste. 

  • Na jaře letošního roku Snapchat aspoň jednou měsíčně využilo 75 % respondentů.
  • Podle říjnového výzkumu se toto číslo v současnosti pohybuje kolem 80 %.
  • Facebook na jaře navštěvovalo pravidelně 60 % mladistvých, nyní je to jen lehce nad 50 %.

Podle průzkumu mohou za nízký výsledek Facebooku především nejmladší respondenti, kteří se na internetu nepohybovali v dobách jeho největší expanze. V současnosti je Facebook volbou číslo jedna pouze pro 13 % náctiletých, během posledních šesti měsíců číslo kleslo o dva procentní body. I v této kategorii zvítězil Snapchat, nejoblíbenější aplikací je pro více než třetinu teenagerů.

Snapchat však Facebook neporáží jen co do oblíbenosti mezi náctiletými. Jakožto aplikace určená především pro sdílení audiovizuálního obsahu dosahuje většího množství denních zhlédnutí videí. Zatímco videa na Facebooku mají přibližně osm miliard zhlédnutí denně, Snapchat překonal magickou hranici miliard deseti. Díky tomu může požadovat více peněz po inzerentech, podle Nasdaq.com jsou americké společnosti Snapchatu za umístění reklamy ochotné zaplatit přes 750 tisíc dolarů denně.

Průzkum se zabýval také oblíbeností služeb poskytujících videoobsah. V něm zvítězil Netflix, který je nejoblíbenějším zdrojem videí pro 37 % mládeže. YouTube obsadil druhou příčku se ziskem 26 % uživatelů, o procento méně pak zvolilo kabelovou televizi. Nutno však podotknout, že ve výzkumu odpovídali především náctiletí z USA, čísla v této kategorii však nemusí být plně aplikovatelná na evropské prostředí. I přesto je však znatelný růst obliby takzvaného videa on demand a internetových televizí. 

Ostatní sociální sítě se úspěch Snapchatu snaží napodobit, největší snahu vynakládají pravděpodobně vývojáři u Instagramu. Ten víceméně zkopíroval jeho funkci Stories, kam uživatelé vkládají své příspěvky z průběhu dne a vytvářejí tím vlastní příběh. Ten si pak mohou ostatní uživatelé prohlédnout. Facebook zase během letošního léta oznámil spuštění „mizejících zpráv“. Ty umožňují skrytou konverzaci – po době nastavené uživatelem se odeslané a přijaté zprávy jednoduše smažou.

Aby Facebook minimalizoval své podnikatelské riziko, dlouhodobě se snaží rozšířit své portfolio služeb. K již výše zmíněnému Instagramu se v roce 2014 přidala chatovací aplikace WhatsApp. Společnost tak už dávno není pouze producentem softwaru, podílí se například na vývoji technologických řešení, letos například firma vypustila dron Aquilla. Ten má vysílat internet nad opuštěnými částmi světa.

Témata článku: Mobilní aplikace, Video, Messenger, Hospodaření a finance, Facebook, Sociální sítě, WhatsApp, Instagram, Mark Zuckerberg, Austrálie, Statistika, Snapchat, Festival

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • trojanbyms 19. 10. 2016 10:31:29
    Fakebook je dielo CIA a NSA. Mark je figúrka. Ako povedal investor na Wall...
  • Adam Křivánek 19. 10. 2016 10:17:41
    Co má společného komunitní (sociální) síť, (události, webové stránky...
  • Nechic 19. 10. 2016 7:00:13
    Jestli to není tím, že mladí mají na Facebooku rodiče a někdy i prarodiče?...
Určitě si přečtěte

TOP 5: nápady, které předběhly dobu

TOP 5: nápady, které předběhly dobu

** Být první ještě neznamená být úspěšný ** Někdy je vynález tak geniální, že doba pro něj musí teprve dozrát ** Podívejte se na pět typických ukázek ze světa technologií

24.  7.  2017 | Michlovský Jakub | 1

První notebook se nabíjí bezdrátově. Tak levné a jednoduché jako u mobilů to ale není

První notebook se nabíjí bezdrátově. Tak levné a jednoduché jako u mobilů to ale není

** Dell představil první notebook s bezdrátovým nabíjením ** Čekali jsme ho už ale před několika lety ** V běžné praxi to nebude žádná velká výhra

23.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 2

Střípky o iPhonu 8 postupně zapadají do mozaiky. Zpozdí se letos Apple s novinkami?

Střípky o iPhonu 8 postupně zapadají do mozaiky. Zpozdí se letos Apple s novinkami?

** Nové iPhony jsou tradičně nejočekávanější premiérou druhé poloviny roku ** Výroční desátý iPhone má přinést hned několik inovací najednou ** Co když se jej Applu nepodaří včas vyrobit?

23.  7.  2017 | Holčík Tomáš, Láska Jan | 31

Filmy a seriály legálně z internetu: ještě dlouho to nebude ideální

Filmy a seriály legálně z internetu: ještě dlouho to nebude ideální

** Fanoušci seriálu Hra o trůny mohou novou řadu sledovat ihned po vydání i s českými titulky ** Od loňska už u nás funguje i Netflix ** Celkově je ale legální dostupnost aktuálních filmů a seriálů tristní

22.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 10

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče?

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče?

** Novela Zákona o elektronických komunikacích prošla horní komorou Parlamentu ** Senátoři ji schválili bez pozměňovacích návrhů ** Díky tomu se dříve otevřou dveře pro případného nového operátora

22.  7.  2017 | Holčík Tomáš, Láska Jan | 35


komerční sdělení

Komerční sdělení