Chytrý mobil nebo tablet se stává pravidelným pomocníkem Čechů při nakupování. Ať už se to týká rozhodování o výběru produktu, nebo platbě za jeho nákup. Podle studie GfK Czech FutureBuy 2018 platí za zboží na internetu nebo přímo na prodejně 29 % lidí na nějakém typu mobilního zařízení. Mladší generace používají smartphone, starší dávají přednost tabletu. Stále jsme ale v tomto ohledu pod evropským průměrem.
Mobilní zařízení Češi využívají k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku. Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních 6 měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 procent Čechů, evropský průměr je 48 procent.
Převážná většina Čechů stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače. To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit. Mladší generace (Z a Y) už postupně objevují, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. Zároveň si ale obě generace uvědomují rizika spojená s ochranou osobních údajů.
Jak platit mobilem: