Nejcennější značkou je dál Apple, skokanem roku Facebook

Technologický gigant Apple je i letos nejcennější značkou světa. Alespoň podle žebříčku BrandZ TOP 100, který od roku 2006 sestavuje společnost Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok stoupla o 30 miliard na 183 miliard dolarů. Na druhém místě se umístila značka IBM s hodnotou 116 miliard dolarů. Google, jehož hodnota mírně klesla na 107 miliard dolarů, spadl na třetí místo.

 
Celková hodnota TOP 100 značek stoupla jen o 0,4 %. Téměř polovina ze stovky nejhodnotnějších značek ztratila.
 

Čtyřem značkám z první desítky se naopak dařilo růst dvojciferným tempem – kromě Applu a IBM ještě provozovateli fastfoodů McDonald´s a americké telekomunikační společnosti Verizon. Naopak výrazně klesla hodnota operátora China Mobile – o 18 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kompletní žebříček TOP 100 nejcennějších značek (Zdroj: Millward Brown).
První automobilka je až 23., před ní je pět mobilních operátorů.

Skokanem roku je Facebook. Hodnota značky, která dosáhla 33 miliard dolarů, stoupla mezi roky 2011 a 2012 o 74 %. Facebook se tak v žebříčku posunul z 35. místa na 19. místo. Velký skok se podařil třeba také firmám Hermès nebo Mastercard.

Klepněte pro větší obrázek 
Skokani roku (růst hodnoty značky 2011-2012) Zdroj: Millward Brown

V Evropě je nejcennější značkou Vodafone s hodnotou 43 miliard dolarů, nejcennější luxusní značkou je Louis Vuitton. Pozici nejcennější automobilové značky dobylo zpět BMW, nejcennější značkou piva je Budweiser.

Millward Brown vychází při hodnocení značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Témata článku: Apple, Facebook, Hospodaření a finance, Sociální sítě, MasterCard, Firemní uživatel, Louis Vuitton, Fastfood, Celková hodnota, FAC, Skok, Rok

Určitě si přečtěte

Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

** Samsung ve třetím čtvrtletí upevnil pozici tržního lídra ** Druhé místo Apple uhájil i bez iPhonu X ** Z konce první pětky letí raketa Xiaomi

13.  11.  2017 | Láska Jan | 3

Připravte Facebook a Google na svoji smrt

Připravte Facebook a Google na svoji smrt

** důležitost všemožných webových služeb ** A jak je budeme plnit daty, budou stále důležitější ** Jenže co se s nimi stane po smrti?

11.  11.  2017 | Čížek Jakub, Kluska Vladislav | 6