Nejvíce si stěžujeme na O2, Vodafone těsně druhý

ČTÚ zveřejnil na co a na koho si zákazníci stěžují. Vodafone málem nahradil O2 na nelichotivém prvním místě. Mohou za to problémy se samoobsluhou.
Nejvíce si stěžujeme na O2, Vodafone těsně druhý

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal pravidelnou monitorovací zprávu. Krom přehledu událostí z oblasti elektronických komunikací se tuzemský regulátor zabývá vyhodnocením stížností zákazníků za druhé čtvrtletí letošního roku. ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo v uvedeném období opět zaznamenáno na vyúčtování za poskytnuté služby (celkem 102 případů).

Dále pak byly trnem v oku zákazníků problémy s přenesením čísla, na ty u ČTÚ stěžovalo celkem 79 subjektů, účastnické smlouvy (68 stížností) a v neposlední řadě kvalita služeb elektronických komunikací. Na poslední jmenovanou oblast mířilo třiatřicet stížností.

Klepněte pro větší obrázek
V porovnání s prvním čtvrtletím letošního roku výrazně narostl počet stěžovatelů na proces přenosu čísla k jinému operátorovi, na vině je prý systém, který má omezenou kapacitu

Za 2. čtvrtletí 2011 evidoval ČTÚ celkem 398 stížností účastníků, respektive uživatelů. Jejich kompletní rozpis včetně způsobů jejich řešení najdete v monitorovací zprávě ČTÚ (pdf) za letošní červenec. Ale ještě zpět ke stížnostem na přenos čísel. Devadesát sedm stížností představuje oproti prvnímu čtvrtletí nárůst o 172 %, tuzemský regulátor to připisuje množícím se objednávkám zejména velkých firem, které přenáší k jinému operátorovi hromadně více čísel. Tedy lépe řečeno, viní systém pro přenositelnost čísel a upozorňuje na jeho limity.

O2 první, Vodafone v těsném závěsu

Na stížnosti se můžeme ještě podívat z hlediska rozdělení na jednotlivé operátory. V tomto ohledu si první místo drží Telefónica, ale na paty jí šlape Vodafone. Tomu uteklo první místo jen o jednu stížnost. Zato T-Mobile na své konkurenty hodně „ztrácí“, přišlo na něj jen 77 stížností. Na společnost MobilKom provozující síť U:fon si stěžovalo jen 11 zákazníků. Více už prozradí tabulka níže:

Společnostpočet stížnostípočet stížností vzhledem k počtu zákazníků (‰)počet stížností vzhledem k celkovému počtu stížností (%)
Telefónica1120,01528,1
Vodafone1110,03327,9
T-Mobile770,01419,3
České Radiokomunikace3310,1958,3
UPC180,0164,5
LIVE TELECOM130,5153,3
MobilKom110,0692,8

Ptáte se proč si zákazníci na Vodafone tolik stěžují? ČTÚ to zdůvodňuje takto: „Počet stížností vyjádřený k počtu účastníků/zákazníků jednotlivých společností je víceméně stabilní. Ke zvýšení počtu stížností obvykle dochází při změnách administrativních postupů u jednotlivých operátorů. V minulosti toto bylo patrné zejména u společnosti Telefónica. V současné době společnost Vodafone zavádí nový administrativní systém, přes který je řešena např. administrace uzavírání smluv, vyúčtování, apod., a v této souvislosti dochází i k nárůstu počtu stížností na tuto společnost.

Diskuze (45) | Pilník už se nenosí, věznicím vládnou smartphony a Facebook

Témata článku: Operátoři, Vodafone, T-Mobile, O2, Druh, Voda, Letošní červen

Určitě si přečtěte

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

13.  1.  2018 | E15.cz , Gallistl Vladan | 11

Leden u O2: Kdo by nechtěl mobil a náramek Xiaomi za 6 Kč...

Leden u O2: Kdo by nechtěl mobil a náramek Xiaomi za 6 Kč...

** Než začnete lovit drobné, přečtěte si pozorně podmínky akce ** Nebo kupte raději za plnou cenu, operátor v lednu zlevňoval ** Novinkou od Jihokorejců je Samsung Galaxy A8 za 12 995 Kč

6.  1.  2018 | Pospíšil Aleš | 26

Vodafone v lednu začne prodávat Xiaomi a přidá velké povánoční slevy [ceník]

Vodafone v lednu začne prodávat Xiaomi a přidá velké povánoční slevy [ceník]

** Výkon za rozumnou cenu, takové jsou dle Vodafonu modely Xiaomi ** Top model Xiaomi Mi MIX 2 vyjde na necelých 15 tisíc korun ** Operátor v lednu výrazně zlevňuje, ceny jdou dolů o tisíce

31.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 14

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

** Čeští operátoři jsou drazí zhruba stejně jako britští či němečtí ** Za data si nechají pořádně zaplatit v zemích Beneluxu ** Nejhůř je na tom Afrika, na „giga“ tam trhnou skoro 1 000 Kč

27.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 42

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

** Selfíčko s dárečkem jedině přes messenger a přes Wi-Fi ** Nejvíce volali, SMSkovali a datovali zákazníci T-Mobilu ** Průměrná hodnota přenesených dat na SIM se pohybuje od 40 do 60 MB

25.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 17