Nejvíce si stěžujeme na O2, Vodafone těsně druhý

ČTÚ zveřejnil na co a na koho si zákazníci stěžují. Vodafone málem nahradil O2 na nelichotivém prvním místě. Mohou za to problémy se samoobsluhou.
Nejvíce si stěžujeme na O2, Vodafone těsně druhý

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal pravidelnou monitorovací zprávu. Krom přehledu událostí z oblasti elektronických komunikací se tuzemský regulátor zabývá vyhodnocením stížností zákazníků za druhé čtvrtletí letošního roku. ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo v uvedeném období opět zaznamenáno na vyúčtování za poskytnuté služby (celkem 102 případů).

Dále pak byly trnem v oku zákazníků problémy s přenesením čísla, na ty u ČTÚ stěžovalo celkem 79 subjektů, účastnické smlouvy (68 stížností) a v neposlední řadě kvalita služeb elektronických komunikací. Na poslední jmenovanou oblast mířilo třiatřicet stížností.

Klepněte pro větší obrázek
V porovnání s prvním čtvrtletím letošního roku výrazně narostl počet stěžovatelů na proces přenosu čísla k jinému operátorovi, na vině je prý systém, který má omezenou kapacitu

Za 2. čtvrtletí 2011 evidoval ČTÚ celkem 398 stížností účastníků, respektive uživatelů. Jejich kompletní rozpis včetně způsobů jejich řešení najdete v monitorovací zprávě ČTÚ (pdf) za letošní červenec. Ale ještě zpět ke stížnostem na přenos čísel. Devadesát sedm stížností představuje oproti prvnímu čtvrtletí nárůst o 172 %, tuzemský regulátor to připisuje množícím se objednávkám zejména velkých firem, které přenáší k jinému operátorovi hromadně více čísel. Tedy lépe řečeno, viní systém pro přenositelnost čísel a upozorňuje na jeho limity.

O2 první, Vodafone v těsném závěsu

Na stížnosti se můžeme ještě podívat z hlediska rozdělení na jednotlivé operátory. V tomto ohledu si první místo drží Telefónica, ale na paty jí šlape Vodafone. Tomu uteklo první místo jen o jednu stížnost. Zato T-Mobile na své konkurenty hodně „ztrácí“, přišlo na něj jen 77 stížností. Na společnost MobilKom provozující síť U:fon si stěžovalo jen 11 zákazníků. Více už prozradí tabulka níže:

Společnostpočet stížnostípočet stížností vzhledem k počtu zákazníků (‰)počet stížností vzhledem k celkovému počtu stížností (%)
Telefónica1120,01528,1
Vodafone1110,03327,9
T-Mobile770,01419,3
České Radiokomunikace3310,1958,3
UPC180,0164,5
LIVE TELECOM130,5153,3
MobilKom110,0692,8

Ptáte se proč si zákazníci na Vodafone tolik stěžují? ČTÚ to zdůvodňuje takto: „Počet stížností vyjádřený k počtu účastníků/zákazníků jednotlivých společností je víceméně stabilní. Ke zvýšení počtu stížností obvykle dochází při změnách administrativních postupů u jednotlivých operátorů. V minulosti toto bylo patrné zejména u společnosti Telefónica. V současné době společnost Vodafone zavádí nový administrativní systém, přes který je řešena např. administrace uzavírání smluv, vyúčtování, apod., a v této souvislosti dochází i k nárůstu počtu stížností na tuto společnost.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile

45 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Ilona Juhászová 14. 12. 2011 11:06:13
    o2-velké zklamání!!! Celá rodina jsme přešli využívat v služby o2 od...
  • Kmošková 9. 11. 2011 9:35:45
    Dobrý den, souhlasím s vama, dopadla jsem úplně stejně. Je 63 let, jsem po...
  • Láda 4. 9. 2011 19:46:16
    Největší podvodníci jsou ve Vodafone,Můj 79.otec byl telefonicky...
Určitě si přečtěte

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

** Na infolince operátora nemusíte dostat správné informace ** Pokud máte starší tarif, na výpověď bez sankce máte nárok ** Výpověď můžete podat na prodejně nebo poslat poštou

Včera | Pospíšil Aleš | 11

O2 v červenci: nové iPady, Honor 9 a výrazné slevy [ceník]

O2 v červenci: nové iPady, Honor 9 a výrazné slevy [ceník]

** Slevy jsou příjemné, u některých modelů padla cena o dva tisíce ** Další prázdninovou novinkou je Huawei Nova Smart za 5 495 Kč ** Nenechte si utéct slevy v rámci programu Extra výhody

17.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 6

Před pěti lety skandál, dnes to zkouší znovu. Vodafone zastavil pomalý internet po dosažení FUP

Před pěti lety skandál, dnes to zkouší znovu. Vodafone zastavil pomalý internet po dosažení FUP

** Vodafone zastavuje zpomalený internet po vyčerpání FUP ** Zkusil to už před pěti lety, ale veřejnost rozhodnutí zvrátila ** Dnes změna prošla bez výrazných emocí

15.  7.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 83

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 72

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení