O2: noví zákazníci, revoluce, miliardy na LTE a nespokojenost s aukcí

O2: noví zákazníci, revoluce, miliardy na LTE a nespokojenost s aukcí

Za první kvartál letošního roku přibyli v síti O2 noví zákazníci, bylo jich téměř 79 tisíc. Z toho 43 tisíc paušálistů a 36 tisíc předplacenkářů. Nevyhnutelným trendem je rostoucí zájem o mobilní data a nárůst počtu chytrých telefonů. Každý třetí přístroj v síti O2 je nyní smartphone. Na 921 tisíc se zvýšil počet internetových přípojek xDSL, přičemž 72 % z těch, které mají dostupnost už běží na novější technologii VDSL.

Telefónica se dále chlubí jakožto hybatel cenové revoluce v ČR a připomíná, že už velmi brzy rozjede spolu s Tescem projekt Tesco Mobile, který prý dále zatlačí na konkurenční prostředí na našem trhu.

Klepněte pro větší obrázek
Tarify Free byly první a strhly cenovou lavinu, to už O2 nikdo neodpáře

Jak jsme psali nedávno, v půli května startuje v Praze LTE na 1 800 MHz. Operátor deklaruje, že do této technologie ještě letos investuje 6 miliard korun. Nespokojenost dává Telefónica najevo v souvislosti s návrhem podmínek reparátu aukce. Kvůli vyhrazení části spektra v nejlukrativnějším pásmu 800 MHz pro nováčka hrozí, že bude aukci bojkotovat a nepřímo naznačuje, že vše požene k soudu:

Společnost Telefónica Czech Republic bude usilovat o změnu pro ni diskriminačních podmínek a pokud nedosáhne jejich vyvážení, bude zvažovat neúčast v aukci a bude hájit své obchodní zájmy a investice svých akcionářů všemi dostupnými prostředky.“

Klepněte pro větší obrázek
Leden až březen 2013 v číslech

O peníze jde sice vždy až v první řadě, my se na finanční výsledky podíváme nakonec. Celkové konsolidované provozní výnosy klesly meziročně o 4,4 % na 11 902 000 000 Kč. OIBDA (provozní zisk před zahrnutím finančních nákladů, daní, odpisů a amortizace) dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2013 výše 4 346 000 000 Kč, což je meziročně o 13,9 % méně. Toto z pohledu investorů poměrně alarmující číslo operátor odůvodňuje náklady na restrukturalizaci, bez nich by prý pokles činil snesitelných 6 %.

Témata článku: O2, Internet v mobilu, LTE, Hospodaření a finance, Zákaz, Mil, Revoluce, Provozní výnos, Zákazníci, Rostoucí zájem

Určitě si přečtěte

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

** Čistý Android není pro každého ** Na svou třídu bohatá porce výkonu ** Na fotkách a výdrži by to chtělo ještě zapracovat

19.  11.  2017 | Herodek Martin | 20

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39