O2 Tísňová péče se přes mobil postará o nemohoucí seniory

Prvních tisíc seniorů se od listopadu zapojí do nové zdravotní a asistenční služby O2 Tísňová péče, která je založená na bázi moderních technologii eHealth. Telefónica O2 na projektu spolupracuje s městskou částí Praha 10, informovala společnost.

Uživatel služby je vybaven speciálním mobilním telefonem s tísňovým tlačítkem, který umožňuje z kteréhokoliv místa pokrytého signálem smluvního mobilního operátora spojení s dispečinkem tísňové péče. V případě situace, kdy klient potřebuje pomoc, stiskne tísňové tlačítko na mobilním přístroji. Okamžitě je realizováno automatické spojení s dispečinkem tísňové péče. Přes mobilní telefonní přístroj s hlasitou komunikací dojde k následnému propojení klienta s operátorem dispečinku tísňové péče.

Pracovník dispečinku se neprodleně po přijetí hovoru telefonicky spojí s uživatelem, na základě tohoto rozhovoru vyhodnotí situaci a domluví se na nejvhodnější formě pomoci nebo asistence. V případě, že uživatel neodpovídá, zorganizuje vhodnou formu pomoci. Služba dispečinku má v počítačovém systému všechna potřebná data, poskytnutá klientem, pro zajištění pomoci.

Uživatelé služby jsou pravidelně telefonicky kontaktováni operátorkami dispečinku tísňové péče. Při těchto kontaktech s uživateli pracovníci dispečinku kontrolují funkčnost a kvalitu služby, poskytují klientům odborné poradenství, zkoumají jejich případné další potřeby, zprostředkovávají kontakty s jejich příbuznými, předávají požadavky pečovatelské službě atd. Tyto hovory slouží zejména ke zkvalitnění života klientů a odstranění jejich pocitu osamělosti.

Základním cílem služby O2 Tísňová péče je snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. "Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku je zejména mobilita řešení. Příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv. Tato služba také pomáhá rodinným příslušníkům v péči o jejich blízké v době, kdy se vzhledem ke svým časovým možnostem nemohou svým blízkým přímo věnovat," poznamenal tiskový mluvčí O2 Martin Žabka.

Na vytvoření systému mobilní tísňové péče spolupracuje Telefónica O2 s městskou částí Praha 10, z jejíhož rozpočtu bude zaváděcí fáze financována. Do budoucna by se pak na provozu služby měli finančně spolupodílet také uživatelé systému. Službu mobilní tísňové péče nabízí Telefónica O2 jako první a v současnosti také jako jediný mobilní operátor v České republice.

Témata článku: Operátoři, O2, Pro seniory, První tisíc, Senior, Operátorka, Mobil, Telefonní přístroj

Určitě si přečtěte

O2 zahajuje předobjednávky iPhonu X

O2 zahajuje předobjednávky iPhonu X

27.  10.  2017 | Kůžel Filip | 188

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

** Nový iPhone 8 srazil ceny starších modelů zhruba o 4 000 Kč ** Další podzimní novinkou je nejmenší superphone Sony Xperia XZ1 Compact ** Nepřehlédněte slevy s programem Extra výhod, třeba na Nokie 3 a 5

16.  10.  2017 | Pospíšil Aleš | 1