O2 v roce 2014: pokles zisku a mírný odliv zákazníků

O2 v roce 2014: pokles zisku a mírný odliv zákazníků

O2 oznámilo hospodářské výsledky vztahující se k závěru roku 2014. Celkové konsolidované provozní výnosy se meziročně snížily o 5,4 % na 44,7 mld. Kč. Provozní zisk (OIBDA) poklesl o 13,4 % a provozní marže (OIBDA) dosáhla 35,8 %, což je meziroční pokles o 3,3 procentního bodu.

Klepněte pro větší obrázek
O2 pod křídly PPF v roce 2014 (infografika operátora)

V roce 2014 zaznamenalo O2 mírný odliv zákazníků o 33 tisíc na aktuálních 5,069 milionu. Zvyšoval se však počet tarifních zákazníků o 1,8 % na 3,294 milionu. Penetrace smartphonů dosahuje v síti O2 aktuálně téměř 40 %. Předplacenkářů naopak ubývalo, a to o 4,9 % na 1,775 milionu.

Klepněte pro větší obrázek

Díky neomezeným tarifům a rostoucímu zastoupení smartphonů rostl v roce 2014 objem spotřeby všech sledovaných jednotek. Zákazníci provolali celkem 11,5 miliardy minut (průměrně cca 6 minut na zákazníka a den). Datový provoz prostřednictvím tarifů mobilního internetu vzrostl o 17,1 %.

Klepněte pro větší obrázek

Podíl investic O2 v roce 2014 dosáhl 3,822 mld Kč. Do této částky nejsou započítány náklady na nákup LTE kmitočtů v Česku a na Slovensku, ani náklady na licencování značky O2 od španělské Telefóniky. Daří se dceřiné společnosti O2 Slovakia, která v uplynulém roce vykázala o 7,9 % vyšší tržby na úrovni 224 milionů eur.

Témata článku: O2, Hospodaření a finance, Zákaz, Zisk, Provozní marže, Provozní výnos

Určitě si přečtěte