O2: „Změnu FUP doporučil ČTÚ.“ ČTÚ: „Je to lež“

Mezi O2 a ČTÚ to vře. Operátor mění podmínky a tvrdí, že je to na popud úřadu. Úřad to označil za nepravdu. Rozuzlení?
O2: „Změnu FUP doporučil ČTÚ.“ ČTÚ: „Je to lež“

V souvislosti s nedávno oznámenými změnami v zacházení s FUP u O2 (mobilní internet už po dosažení limitu nezpomalí, ale rovnou zastaví) se na veřejnost dostala informace, že operátor jednal na popud ČTÚ. Firma O2 v reakci na výzvu dTestu uvedla, že „změna přímo vychází z povinnosti uložené Českým telekomunikačním úřadem.“

ČTÚ dnes toto tvrzení odmítl formou tiskové zprávy. Pro nás, uživatele, jsou důležité hlavně tučně zvýrazněné části.

„Český telekomunikační úřad důrazně odmítá nepravdivá tvrzení společnosti O2 Czech Republic a.s. veřejně prezentovaná v souvislosti s jejím obchodním rozhodnutím nahradit svým zákazníkům praxi zpomalování mobilního internetu po vyčerpání datového balíčku úplným zastavením služby.“

„ČTÚ v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat, ani jiným způsobem takovou povinnost nikdy neuložil. Přistoupí-li operátor k úpravě své politiky účtování dat na maloobchodním trhu, jde o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě však musí splnit všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí patřičným způsobem a včas informovat své zákazníky o chystané změně a o jejich právu ve smluvním vztahu bez jakýchkoliv sankcí dál nepokračovat, pokud s touto změnou smluvních podmínek nebudou souhlasit.“

„I v případě, že této informační povinnosti nedostojí, zůstává právo smluvní vztah bez sankcí ukončit ke dni účinnosti nového znění smlouvy účastníkům zachováno, a to bez ohledu na veřejná prohlášení podnikatelského subjektu, že má jít pouze o „změnu doplňkové služby“. ČTÚ obecně doporučuje účastníkům, kteří by s požadavkem na ukončení smlouvy ke dni účinnosti změny smlouvy bez jakýchkoliv smluvních pokut u operátora neuspěli, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali, a v případě, že s reklamací neuspějí, aby se na ČTÚ obrátili v námitkovém řízení.“

Klepněte pro větší obrázek
Tiskovou zprávu ČTÚ doplnil tímto úryvkem zákona.

ČTÚ si tedy stojí za doporučením, které MobilManii poskytl hned po vypuknutí kauzy. Do poloviny července, kdy začnou nová pravidla platit, je ještě dostatek času, budeme tedy sledovat, jak se zachová O2 a jak tento spor dopadne. Na reakci operátora čekáme. Pokud by opravdu mělo dojít na reklamace u O2 a námitky u ČTÚ, připravíme pro vás návod, jak takové věci provést.

Témata článku: O2, Internet v mobilu, ČTÚ, FUP, Maloobchodní trh, Zacházení, Informační povinnost

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 38

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15