Pojišťovna vám dá chytrá náramek a zaplatí za chůzi

Kde jinde mohla tato lákavá nabídka vzniknout, než v USA? Jaké jsou podmínky? Myslím, že zase jednou budete závidět...

Společnost Oscar Insurance se prezentuje jako „nový druh zdravotní pojišťovny“. Chcete důkaz? Všem svým klientům rozdá fitness náramky Misfit. Nechce z nich vychovat technologické fandy, ale sleduje své vlastní cíle. Pojišťovna totiž provedla výzkum, který ji přesvědčil, že nositelnosti mapující pohyb uživatele opravdu vedou k větší fyzické aktivitě. Ve statistické rovině pak více pohybu znamená lepší zdraví a tedy menší náklady pro pojišťovnu. Už chápete, kam pojišťovna míří? Jistě, že jí jde o peníze, ale jde na to rozhodně zajímavějším způsobem, než to dělají klasické firmy v oboru…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Oscar uvádí, že jde o náramek Misfit, ale blíže jej nekonkretizuje. Že by šlo o nový model? Nebo variantu známého typu Shine?

Z pohledu pojišťovny pochopitelně nestačí rozdat náramky, je také potřeba motivovat uživatele k tomu, aby je nosili. Na základě algoritmů a zdravotních dat je každému uživateli stanoven cíl, počet kroků. Když jej ten který den dosáhne, dostane od pojišťovny dolar. Po dosažení 20 dolarů si je může klient nechat vyplatit formou nákupního poukazu na Amazon.

Dalším předpokladem je iPhone nebo Android pro spojení s náramkem, ale pro klientelu této mladé a dynamické pojišťovny to povětšinou nebude problém. Ostatně náramky se objednávají právě prostřednictvím iOS/Android aplikace pojišťovny, tamtéž se pak zobrazují data a grafy fyzické aktivity.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ukázka iOS aplikace pojišťovny Oscar Insurance.

Není to krok do neznáma

Pojišťovna Oscar věří v úspěch této nabídky – jak u zákazníků, tak ekonomicky. Ostatně s něčím podobným už mají zkušenost. V minulosti nabídli svým zákazníkům stejný 20dolarový poukaz za to, že si k lékaři dojdou na očkování proti chřipce. Výsledek akce komentuje spoluzakladatel pojišťovny Mario Schlosser: „Za poslední roky jsem vybudoval několik internetových firem a vím, jak složité je přimět lidi, aby kliknuli na tlačítko. Tady jsme 20dolarovým voucherem donutili lidi, aby si zaplatili injekci a nechali si nacpat jehlu do žíly…“

A teď trocha matematiky. Neznámých bude až příliš mnoho, ale lze vytušit, že tohle se mohlo pojišťovně zatraceně vyplatit. Náklad pojišťovny na injekční akci: 20 dolarů. Ušetřené náklady na krytí léčebných výloh? Pouhý jeden den neschopnosti by přišel mnohem dráž. Akce s fitness náramkem má matematiku poněkud dlouhodobější a ještě hůře spočitatelnou, ale i ta by se měla vyplatit.

Dočkáme se jednou podobných nabídek i v ČR?

Via Wired.com

Diskuze (37) Další článek: Mobil.cz rozšiřuje nabídku o paušální tarify

Témata článku: , , , , Apple iPhone 4GB, Očkování, Výchova, Chytrá, Náramek, Oscar, Pojišťovna